וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנדלבליט אדם חלש שנלחץ": דו"ח הבוטים והפייק ניוז של השבוע האחרון ברשתות החברתיות

1.3.2019 / 9:41

כבר לא רק פרסומות: הפולטיקאים פועלים בזירת הרשתות החברתיות עם חברות שמפעילות בוטים ופרופילים מזוייפים על מנת להטות ולשנות את השיח ברשתות. חברת ווקאטיב פרסמה דו"ח של השבוע האחרון ברשתות החברתיות כשעל המוקד: בנימין נתניהו, יאיר לפיד, בני גנץ והיועץ המשפטי

בשונה מלפני עשור, הבחירות של היום מלוות במערכות שלמות המפעילות בוטים, מעין פרופילים פיקטיבים ברשתות החברתיות שמזהות שיח פוליטי ומגיבות בהתאם. מדובר בניסיון לשנות את השיח ברשת, ניסיון שדי מצליח לפוליטיקאים השונים. חברת ווקאטיב מנתחת את השיח ברשת ומצאה כי רק בשבוע האחרון, 212 פוסטים ותגובות הועלו בנוגע להמלצות היועץ המשפטי, כל התגובות הגיעו מבוטים, פרופילים מזוייפים ברשתות החברתיות. הבוטים מנסים לקדם נרטיב ברור שלפיו: "מנדלביט הוא אדם חלש שנלחץ על ידי הפרקליטות להוציא את מסקנותיו כעת, לפני שהוא בטוח בתוצאות וזאת כדי לפגוע בליכוד ובנתניהו בפרט".

אולם למרבה ההפתעה, בחברת ווקאטיב דיווחו על ירידה של שלושה אחוזים בכמות החדשות השקריות בשיח הכללי ברשת, לעומת שבוע שעבר. עוד עולה מהדו"ח כי בני גנץ הינו הפוליטיקאי שספק הכי הרבה פייק ניוז עם פוטנציאל חשיפה של מיליון ו-700 אלף משתמשים כשאחריו שותפו, יאיר לפיד ואחריהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הידיעה המרכזית והשקרית שהופצה השבוע זכתה לכותרת "בני גנץ איים ותקף מפגין נכה". עוד לראשונה נכנסו השבוע הפוליטיקאים גבי אשכנזי ובוגי יעלון, לרשימת הפייק ניוז. בין שאר הנרטיבים שניסו לקדם ברשת, אחד מהמובילים הינו כי "כחול לבן נתמכת על ידי המפלגות הערביות" וכי "כחול לבן נשלטת בידי נוני מוזס". מי שהוזכר הכי הרבה במהלך השבוע האחרון, הינו בנימין נתניהו, ראש הממשלה עם 36,326 אזכורים ואחריו בני גנץ עם 17,870 אזכורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully