וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: החללית הישראלית "בראשית" בסלפי ראשון מהחלל

5.3.2019 / 13:24

שלושה שבועות עברו מאז השיגור שעבר בהצלחה וכעת עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית משחררים סלפי ראשון של החללית עם דגל ישראל, בדרך לנחיתה בירח. אם הכל יקרה כמתוכנן, החללית תנחת על הירח במהלך ה-11 באפריל בשעות הערב שעון ישראל

"הסלפי הישראלי הרחוק ביותר מכדור הארץ", החללית "בראשית" של עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית שוגרה ב-21 בפברואר. מאז דיווחו בתעשייה האווירית ובעמותה על כמה תמרונים מוצלחים בחלל בדרך לנחיתה על הירח. אולם במקביל גם דיווחו על כמה תקלות כמו רגישות גבוהה לסניוור במערכת זיהוי עוקבי הכוכבים. התקלה עשויה לפגוע בניווט החללית בדרכה אל הירח, שכן אותה מערכת משמשת כמערכת הניווט העיקרית של החללית. עוד דיווחו כי מחשב החללית ביצע אתחול בלתי מתוכנן, בזמן שהחללית נדרשה לבצע תמרון בדרכה לירח. אולם למרות שתי התקלות, נראה כי כי לוח הזמנים מתקדם כמתוכנן ואם לא יהיו תקלות נוספות או שינויים, החללית צפויה לנחות על הירח ב-11 באפריל במהלך שעות הערב שעון ישראל.

חללית SpaceIL בסלפי. בראשית,
סלפי ראשון של החללית "בראשית" עם דגל ישראל./בראשית

היום (שלישי) עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית שחררו סלפי ראשון של החללית עם דגל ישראל.
"במרחק 37,600 ק"מ מכדור הארץ בדרך אל מרחק 131,400 ק"מ מכדור הארץ מצלמת הסלפי של בראשית צילמה את כדור הארץ. האזור המצולם הוא אוסטרליה והצילום נעשה תוך כדי סיבוב איטי מאוד של החללית. זהו הצילום הרחוק ביותר שצולם על ידי כלי ישראלי!
בתמונה רואים לראשונה את הלוח המתקן על גבי החללית עם
דגל ישראל: "עם ישראל חי Small country Big dreams"
ישראל בדרך לירח".

החללית עברה את אחד מהשלבים המסוכנים והמאתגרים ביותר: שיגור החללית על גבי הטיל Falcon 9 של חברת SpaceX. שם עמדה ברעידות עוצמתיות ומהירות גבוהה. החללית נותקה מהמשגר והחלה להקיף את כדור הארץ במסלולים אליפטיים ובסך הכל, תעבור כ-6.5 מיליון קילומטרים. זהו המסלול הארוך ביותר שנעשה אי פעם לנחיתה על הירח ומעת לעת, החללית מבצעת תמרונים בכדי להישאר במסלול. כעת השליטה עברה למרכז הבקרה של התעשייה האווירית שיאוייש 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בשלב מסוים תגביה החללית את מסלולה סביב כדור הארץ, עד שקצהו יגיע לקרבת הירח. שם תפעיל החללית את מנועיה ותאט את מהירותה כדי לאפשר לכבידת הירח ללכוד אותה במסלול סביבו. תהליך זה צפוי להתרחש כמה ימים לפני הנחיתה המתוכננת.

עוד באותו נושא

"הסלפי הישראלי הרחוק ביותר מכדור הארץ": עקבו אחרי "בראשית" במסע לירח

לכתבה המלאה
שיגור החללית הישראלית "בראשית" של חברת SpaceIL. REUTERS/Joe Skipper, רויטרס
החללית על גבי הרקטה Falcon 9 של חברת SpaceX./רויטרס, REUTERS/Joe Skipper

תהליך הנחיתה שצפוי להתקיים ב-11 באפריל בשעות הערב, ימשך כ-20 דקות והוא יתבצע בצורה אוטונומית על בסיס תוכנת בקרה וניווט שפותחה על ידי המהנדסים הישראלים. לצוות הקרקע לא תהיה אפשרות להתערבות במהלך הנחיתה, מה שהוביל לביצוע ניסויים בנחיתה על גבי סלעים או נחיתה באזור הררי. אחרי הנחיתה, החללית תבצע מדידות של השדה המגנטי במהלך הנחיתה ובאתר הנחיתה באמצעות מכשיר מגנומטר המורכב על החללית. המדידות נועדו לטובת מחקר מדעי המבוצע במכון וייצמן למדע. אחרי שתשלים את המשימה המדעית, החללית תישאר על הירח ועליה דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully