וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הקיימות: כך תחסכו בחשבון החשמל ותשמרו על סביבה ירוקה יותר

5.3.2019 / 13:51

עיריית תל אביב תציין החודש (מרץ) את חודש הקיימות ובמהלכו תעודד סביבה ירוקה יותר על ידי פעילויות הסברה. אולם באמצעות רכישה חכמה של מוצרי חשמל, כך גם אתם תוכלו לעזור לשמור על סביבה ירוקה וגם לחסוך לא מעט כסף בחשבון החשמל

ארובות תחנת כוח חדרה. ראובן קסטרו
עזרו לצמצום זיהום האוויר וגם תחסכו בחשבון החשמל שלכם./ראובן קסטרו

חודש מרץ מסמן גם את "חודש הקיימות" בעיר תל אביב, כשכולו מוקד להעלאת המודעות והנעת התושבים לפעולה בנושאים הסביבתיים. לצד מחזור נכון של סוללות ושל מוצרי חשמל ישנים, כל לקוח וצרכן חכם יכול לקדם סביבה ירוקה בעזרת קנייה וצריכה חכמה של מכשירי חשמל שונים כשהרכישה החכמה, מובילה גם לחסכון משמעותי בכסף ובחשבון החשמל. דורון אלטר, סמנכ"ל המכירות בקבוצת פל, חברת השירות הגדולה בישראל למוצרי חשמל קיבץ את הטיפים החשובים ביותר.

רכשו מכשירי חשמל ירוקים

רוב מוצרי החשמל הנמכרים בחנויות השונות הנם מכשירים הצורכים כמות גדולה של חשמל, אך בשנים האחרונות מיוצרים בכל רחבי העולם מכשירי חשמל הנחשבים ירוקים וידידותיים יותר לסביבה. במעמד בחירת המוצר המתאים לכם, בדקו את התוויות המוטבעת על המוצר ושימו לב לתווית האנרגיה. תפקידה לדרג את רמת צריכת האנרגיה של המכשיר. דירוג האנרגיה בדרך כלל נעשה באמצעות אותיות לועזיות. האות A מסמלת מכשיר ירוק וחסכוני במיוחד. האות G מציינת מכשיר הזולל כמות רבה של חשמל.

רכישת מוצרי חשמל ירוקים עם דירוג אנרגטי A, בעלי יתרונות רבים: בזמן השימוש הם פולטים כמות קטנה יותר של פחמן דו חמצני, מה שגורם לצמצום משמעותי של פליטת גזי החממה לאטמוספירה. בנוסף, המכשירים הללו משלבים בתוכם טכנולוגיות מתקדמות ובכך הן מאריכות את חיי המוצר. יתרון נוסף הוא שהם צורכים פחות אנרגיה, מה שיגרום לחשבון החשמל שלכם לפחות משמעותית.

בחרו בטכנולוגיית אינוורטר, לא רק במזגנים

המושג אינוורטר כפי שאנחנו מכירים אותו לא קיים רק במזגנים, אלא בכל מכשיר חשמלי המשתמש באנרגיה שברשותו בצורה מושכלת ומפעיל רק כמה אחוזים ממנה בכל פרק זמן. היתרונות המרכזיים של טכנולוגיית אינוורטר הם שיפור יעילות הפעולה של המנוע, מה שמביא לחסכון בעלות החשמל. בנוסף, במצב של אי אחידות בהספקת החשמל וקפיצות מתח, המנגנון מתקן את התקלה בעצמו. אמנם הטכנולוגיה מייקרת את המכשיר, אך בטווח הארוך מדובר בהשקעה משתלמת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מזגנים

כדאי שתכירו את סוג הגז שנמצא במזגן. בשנת 2005 נחקק חוק במדינה המגביל את השימוש בגזים שאינם ידידותיים לסביבה. כיום במזגנים החדשים יש גז 410 הנחשב ידידותי לסביבה (בניגוד לגז 22 הנמצא במזגנים הישנים). טרם הגעתכם לחנות, חשוב להצטייד במידות מדויקות של החלל שהמזגן מיועד לו, על מנת שהמוכר בחנות יתאים לכם את גודל המזגן הרצוי. רכישת מזגן קטן מדי לחלל יגרום לכך שהמזגן יפעל תמיד במלוא התפוקה אך לא יצליח לקרר את חלל הבית במידה הרצויה. למרות שביום קיץ לוהט אנו רגילים להוריד את הטמפרטורה הכי נמוך שניתן, רצוי לכוון את השלט על טמפרטורה של 23-24 מעלות, שמספיקה כדי לשמור על טמפרטורה נעימה בבית. כל הורדה של מעלה אחת במזגן תגרום לעלייה של כ 5% בצריכת החשמל שלו.

מזגן מזגנים. ShutterStock
הצטיידו במידות מדויקות של החלל שהמזגן מיועד לו./ShutterStock

מקררים

בחשבון הכולל, המקרר הינו צרכן האנרגיה הגדול ביותר בבית, שכן הוא פעיל 24 שעות ביממה. בעת הרכישה דעו שאין צורך לקנות מקרר ענק לאדם יחיד או למשפחה קטנה. ככל שהמכשיר גדול יותר, צריכת החשמל שלו גדולה יותר. במקרים רבים, מקררי דלת לצד דלת (side by side) יהיו צרכני אנרגיה גדולים יותר מאחיהם - המקרר והמקפיא שעומדים אחד על השני. לעיתים מדובר בהבדל של כעשרה אחוזים בצריכת החשמל, ואת הנתון הזה אפשר לבדוק בנתוני הצריכה בתווית.

חשוב לדעת, שמקררים המספקים מים קרים וקרח הם בעלי התקן הנקרא קיוסק, שהוא זללן אנרגיה לא קטן. במקרים רבים הקיוסק עשוי להעלות את צריכת החשמל עד 20 אחוזים מצריכת החשמל של מקרר דומה ללא ההתקן. לכן כשבאים לרכוש מקרר כדאי לחשוב האם באמת יש לכם צורך באופציה הזו. בנוסף, כאשר אנו ממלאים את המקפיא, המזון הקפוא מהווה מעין קוביות קפואות וגדולות שעוזרות לשמור על יציבות הטמפרטורה במקפיא ולחיסכון בצריכת החשמל של המקרר. את מחוון הטמפרטורה כדאי לכוון לטמפרטורה של כשלוש-ארבע מעלות, ואילו המקפיא יעבוד ביעילות בטמפרטורה של כארבע מעלות מתחת לאפס.

מקרר 4 דלתות של Hisense.
"הקיוסק במקרר? הוא זללן אנרגיה לא קטן".

מכונת כביסה

טיפים לקנייה ושימוש יעיל: מעבר לדירוג האנרגטי, יש לוודא כי קיימים במכונה שני חיבורים למים. האחד למים קרים והשני למים חמים. אמצעי זה יאפשר ניצול מים חמים מדוד השמש מבלי שיהיה צורך לחמם אותם במכונה.

חשוב להתאים את תכנית הכביסה לצרכים שלכם. ככל שהתוכנית ארוכה יותר - כך תצרוך יותר אנרגיה. כדאי להשתמש באבקה ומרכך כביסה ידידותיים לסביבה, היכולים לתרום לקיימות שכן רבים אינם מודעים לכך שהמים הנותרים מפעולת מכונת הכביסה עושים דרכם למערכת מי השופכין ומגיעים למרכזי טיהור המים. המים עוברים תהליכי טיהור ומוחזרים להשקיה חקלאית. תהליכי הטיהור אינם כוללים הסרת מלחים וחומרי גלם סינטטיים הקיימים באבקות הכביסה הסטנדרטיות.

על ידי קנייה נכונה וירוקה יותר של מכשירי חשמל, ניתן לצמצם הרבה מההוצאות החודשיות, וכך גם לסייע במאבק נגד זיהום הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully