וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הצרכן נגד אפל וגוגל: "מנעו הטעיית צרכנים בחנויות האפליקציות"

13.3.2019 / 18:53

הרשות להגנת הצרכן בישראל חברה ל-26 רשויות נוספות ברחבי העולם בטענה כי אפל וגוגל אינן מספקות לצרכנים את המידע ההכרחי אודות השימוש במידע שהאפליקציה אוספת אודות הצרכן. "אם הצרכנים יקבלו מידע ברור אודות מדיניות הפרטיות, כך הם יקבלו החלטות מושכלות יותר"

טים קוק על הבמה WWDC 2018. צילום מסך, צילום מסך
טים קוק באירוע המפתחים של אפל./צילום מסך, צילום מסך

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הצטרפה לפנייה בינלאומית אל חברות אפל וגוגל למניעת הטעית הציבור בגילוי הצהרת הפרטיות בחנויות האפליקציות שלהן. אנחנו חיים בעידן בו הפרטיות שלנו הפכה למשהו נדיר, והמעקב אחרינו מעולם לא היה אינטנסיבי יותר. אנחנו משתפים לא מעט מידע ברשתות החברתיות, לרוב בפרופילים ציבוריים, אולם ההסכמים עליהם חתמנו בעת ההרשמה לא עשו עבודה טובה במיוחד על מנת להבהיר לנו בדיוק אילו נתונים מהמידע הזה הולכים להגיע לידי מפרסמים וגורמים אחרים.

היום (רביעי), הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פנתה יחד עם 26 רשויות מקבילות בעולם לחברות אפל וגוגל בדרישה להכניס שינויים בממשקי האפליקציות שלהן כך שספקי אפליקציות ימנעו מהטעיית הצרכנים אודות מדיניות הפרטיות שלהן בנוגע לאיסוף ולשימוש במידע האישי של הצרכן מראש, בצורה ברורה ומקיפה במסך הראשי של האפליקציה בחנות. בין 27 הארצות החתומות על הפנייה נמנות הולנד, נורווגיה, לטביה, מלאווי ומקסיקו. זו הפעם הראשונה שמספר רב כל כך של רשויות בינלאומיות בתחום הגנת הצרכן משלבות כוחות בפעולה אחת.

בשנה שעברה ארגון ICPEN המורכב מרשויות הגנת הצרכן הפועלות בלמעלה מ-60 מדינות בחן את האופן בו מיידעים צרכנים בחנויות אפליקציות לגבי איסוף המידע האישי שלהם והשימוש שנעשה בו. הארגון והרשויות החברות בו הגיעו למסקנה כי המידע שנמסר לצרכן בעניין מדיניות הפרטיות אינו מספק. חנויות האפליקציות נותנות לספקי האפליקציות מקום למסירת מידע אודות הפרטיות שבאפליקציה, אולם גוגל ואפל לא התייחסו לכך שהמידע המסופק שם לעיתים לא מפורט ומובהר מספיק על מנת שיחשב כגילוי נאות. על פי ממצאי הארגון, על מנת להגיע למידע בנושא, על הצרכן לגלול יותר ממסך אחד ולהיכנס לקישור שמפנה אותו למדיניות באתר של מפתח האפליקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנויות האפליקציות של אפל וגוגל על כוונת הרשות להגנת הצרכן בישראל ועוד 26 רשויות ברחבי העולם./מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, אמר: "הרשות פועלת גם במרחב הבינלאומי על מנת להגן על הצרכנים. במקרה זה שיתוף פעולה עם רשויות מקבילות לנו הינו צו השעה להגנת הצרכן הישראלי מפני חברות בינלאומיות בכלל וענקיות האינטרנט בפרט". הדרישה מאפל וגוגל היא להתאים את מבנה חנות האפליקציות של כל אחת, בהתאמה, כך שספקי האפליקציות יוכלו לספק לצרכנים את המידע ההכרחי אודות השימוש במידע שלו בצורה ברורה ומקיפה על גבי המסך הראשי של האפליקציה בחנות. לא מעט מחקרים מראים שצרכנים משווים בין אפליקציות לפי השימוש שלהן במידע שהמשתמש מספק וכיצד הן מבהירות זאת לפני הורדת האפליקציה. על כן, שקיפות היא תנאי מקדים לכך - אם הצרכנים יקבלו מידע ברור אודות מדיניות הפרטיות של כל אפליקציה בזמן המתאים, הדבר יאפשר להם לקבל החלטות מושכלות יותר באופי השימוש שלהם באפליקציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully