וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים בווינדוס? חמישה דברים שישנו לכם את החיים

14.3.2019 / 10:07

מיקרוסופט הודיעה כי תפסיק לשחרר מערכות הפעלה חדשות ותתבסס על ווינדוס 10 ועדכונים שוטפים. בזמן שאתם עשויים למצוא את עצמכם בשנים הקרובות עם אותה מערכת ההפעלה, כדאי שתכירו בה כל פינה וכל טריק. חמישה טיפים שישנו לכם את השימוש בווינדוס

צילום מסך

ווינדוס זו מערכת ההפעלה הפופולרית בעולם שמעל למיליארד מחשבים בעולם פועלים באמצעותה. הגרסה האחרונה ביותר למערכת ההפעלה יצאה רק לפני כמה שנים לאחר אינספור בעיות עם הגרסה הקודמת, ובמיקרוסופט, החברה שפיתחה אותה, ציינו שזו תהיה הגרסה האחרונה שלה. כלומר, במקום לשחרר גרסה חדשה לחלוטין כל כמה שנים, המערכת תתבסס על עדכונים שוטפים ומערכת הגנה שתשמור עליה בטוחה מפני נוזקות ופירצות. בדיוק לשם כך, אספנו חמישה דברים במערכת ההפעלה של מייקרוסופט שאתם חייבים לשמוע עליהם ולנסות אותם. אם לא נקבל כבר גרסה חדשה לחלוטין, מוטב שנלמד הכל על הנוכחית וכל מה שאנו יכולים לעשות איתה.

פתחו שולחן עבודה וירטואלי

אחד הפיצ'רים המוצלחים במערכת ההפעלה המעודכנת הוא שולחן העבודה הווירטואלי. מיקרוסופט ישרה קו בהיבט זה עם מערכות ההפעלה לינוקס ו-OS X של אפל, ומאפשרת ארגון של כמה מסכים ומשימות בצורה יעילה ונוחה: עבודה במסך אחד, משחקים במסך שני, הורדות במסך שלישי ועוד. לפתיחה זריזה של מסך ריבוי המשימות תוכלו ללחוץ על מקש הווינדוס במקלדת ועל מקש ה-Tab בו זמנית, או יצירת דסקטופ וירטואלי בשילוב מקש הווינדוס יחד עם מקש הקונטרול ומקש ה-D. כדי לנוע בין שולחנות העבודה הווירטואליים, היעזרו במקשי החצים בשילוב עם מקש הקונטרול ומקש הווינדוס. לחיצה משולבת על מקש הקונטרול והמקש F4 יסגרו את שולחן העבודה הווירטואלי שאתם עובדים עליו.

ווינדוס 10 Windows מיקרוסופט. Getty, GettyImages
ניתן לפתוח מספר שולחנות עבודה. ווינדוס 10/GettyImages, Getty

רוצים לנקות את המסך? - נערו אותו

התכונה הזאת היא אחת החבויות והשמורות ביותר בווינדוס, על אף היכולת המדהימה שלה לעשות לנו סדר על גבי המסך. אם יש לכם מספר חלונות פתוחים, למזער את כולם זו פעולה מעצבנת וגם כזו הגוזלת לא מעט זמן. פשוט קחו את אחד החלונות הפתוחים, עמדו עם העכבר עם על חלקו העליון של החלון ונערו אותו עם העכבר בכל הכוח. תוכלו לראות שלאחר מכן כל החלונות האחרים יעלמו ורק החלון אותו ניערתם ישאר פתוח על גבי שולחן העבודה. במידה ותרצו להגיע ישירות לשולחן העבודה, ישנו כפתור סודי בחלקו התחתון של הצד השמאלי במסך. לחיצה על הכפתור תמזער את כל החלונות ותציג לכם את שולחן העבודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכלו להדגיש חלון אחד ולמזער את האחרים רק באמצעות ניעור. ווינדוס 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלא יכבה לכם באמצע העבודה: בטלו את העדכונים האוטומטיים

לא מעט משתמשי ווינדוס נתקלו בהתראות עדכון באמצע עבודה, בין אם בעת כתיבת מסמך או גלישה באינטרנט. אותה הודעה בסך הכל קופצת עם כוונות טובות - להודיע שלמחשב שלנו יש עדכונים דחופים שדורשים התקנה, וכתוצאה מכך המחשב יכבה וידליק את עצמו מחדש, לעיתים מספר פעמים. אולם ההודעה הזו היא גם האפשרות האחרונה שלנו לדחות את הקץ, שכן אם נתעלם ממנה מספיק, היא תפעל על דעת עצמה ותעדכן את המחשב גם ללא אישור מאיתנו. לרוב היא פשוט משביתה את המחשב לאורך זמן, אך בלא מעט פעמים היא גם גורמת לאיבוד עבודה ולתסכול רב של המשתמש. במיקרוסופט הבינו את הבעיה ויצרו בעדכון האחרון פיצ'ר הנקרא Active Hours. כדי להגדיר את השעות בהן המחשב שלכם אפילו לא יחשוב לבקש מכם לעדכן את המחשב, פתחו את לוח הבקרה, לחצו על עדכונים ואבטחה, עדכוני ווינדוס ושם בחרו בשינוי השעות הפעילות. בחרו את השעות שאתם בדרך כלל משתמשים במחשב וכך הבקשה המרגיזה הזאת לא תציק לכם יותר והמחשב לא יתעדכן יותר על דעת עצמו.

צלמו את המסך בוידאו

את האפשרות לצלם את המסך כולנו מכירים, אך עד ווינדוס 10 לצלם את המסך בוידאו היה אתגר שדרש התקנת תוכנה מיוחדת, כשרוב התוכנות השוות באמת, עלו לא מעט כסף. לא מעט אנשים נתקלו בבעיה הזו כשרצו להקליט את המשחקים שבהם שיחקו, אולם מפתחת ווינדוס לא התייחסה לכך באופן ישיר במשך שנים. כעת, עם ווינדוס 10, מיקרוסופט שילבו את ה-Game Bar במטרה לצלם את המסך בוידאו בזמן שאתם משחקים במשחקי אקסבוקס דרך המחשב, אולם הפיצ'ר הזה מאפשר לכם לצלם את המסך גם כשאתם עובדים עם משימות יומיומיות. בפעם הבאה שתצטרכו לצלם את המסך בוידאו, לחצו על מקש הווינדוס במקלדת ועל האות G במקלדת. החלון שיעלה הוא למעשה ה-Game Bar ובאמצעותו תוכלו להתחיל לצלם את המסך ואפילו להוסיף לצילום דיבוב אם יש לכם מיקרופון המחובר למחשב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלמו את המסך בוידאו באמצעות ווינדוס 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך תזרזו את זמן העלאת המחשב

במחשבים ישנים יותר בעלי כוננים קשיחים, הפעלת המחשב עלולה לקחת דקות ארוכות ולגזול מאיתנו לא מעט זמן, במיוחד אם הוא צריך לעלות עמו עשרות תוכנות ברקע. לרוב מדובר בתוכנות שאנו לא זוכרים שהתקנו, או בכאלו שכלל לא חשוב לנו שיעלו יחד עם מערכת ההפעלה ויעכבו את הפעילות השוטפת של המחשב שלנו. ועל אף שהמחשבים החדשים יותר מגיעים עם כונני SSD המציעים עלייה והפעלה מהירה יותר, התוכנות הללו מסוגלות לפגוע באופן ישיר בזמן העלייה, גם אם במעט. כדי להחליט אילו תוכנות יופעלו בעת עליית המחשב, לחצו על סמליל הווינדוס במקלדת ועל האות R במקלדת. בחלונית שנפתחה כתבו "msconfig" ולאחר מכן, בחלון החדש, לחצו על הלשונית "הפעלה". שם תראו את רשימת התוכנות הפועלות עם הפעלת המחשב, כשליד כל אחת מהן, תוכלו לסמן וי או לבטל אותו בהתאם לאם תרצו שהיא תעלה עם המחשב או לא. לאחר שסיימתם לחצו אישור והפעילו מחדש את המחשב על מנת להחיל את השינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully