וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "הפריצה לטלפון של גנץ": כך תגנו על הסמארטפון שלכם

17.3.2019 / 9:49

ביום חמישי האחרון פורסם כי המכשיר הנייד של בני גנץ נפרץ על ידי שירותי המודיעין של איראן ושאבו את כל תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות. מדי כמה חודשים מגלים פירצת אבטחה חמורה שעלולה להשפיע גם עלינו ועל מיליוני משתמשים אחרים. כך תוכלו להגן על המכשיר שלכם

צילום: פייסבוק

ביום חמישי האחרון, חדשות ערוץ 12 דיווחו כי שני בכירים בשב"כ נפגשו עם יושב ראש מפלגת כחול לבן, בני גנץ, והודיעו לו כי הסמארטפון שלו נפרץ על ידי פעילים איראנים ותכולתו נשאבה במלואה. הפריצה קרתה בתחילת דרכו הפוליטית של גנץ, והוא הוזהר כי עליו להניח כי כל פריט נמצא בידיים עוינות ויכול לשמש נגדו אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר, לדוגמת ראש ממשלה. אולם גנץ אינו היחיד שחשוף לפריצות שכאלו, שבאמצעות אפליקציה זדונית אחת מסוגלות להיות קלות למדי. רבים חושבים שמערכות ההפעלה של הסמארטפון עושות מספיק כדי להגן על המשתמשים בזמן, אך זה רחוק מלהיות המצב, וברגע של הסחת דעת, גם למכשיר שלכם עלולים לפרוץ.

דיווחנו בעבר על מספר מקרים בהם גורם עוין השתלט על סמארטפונים של ישראלים, ובמקרים אחרים, באמצעות שיחות ממספרים זרים ואפליקציות זדוניות, גרמו לחיובי ענק והאטת המכשירים. בניגוד למה שהיה מקובל לחשוב בעבר, בימים אלו מותקפים מכשירים ניידים מכל הסוגים - הן מכשירי iOS והן מכשירי Android. בזמן בחירות, ההתקפות על המכשירים הסלולרים הן רק עוד דרך נוספת של תקיפות שמטרתן להשפיע על הנעשה במדינה. דיברנו עם מומחים בתעשייה, המתמחים בין היתר בהגנה על מערכות הפעלה סלולריות, על מנת לקבל את הטיפים הטובים ביותר כדי להגן על הסמארטפון שלנו. אז מלבד הימנעות מלחיצה על לינקים לא מוכרים ומתן מידע אישי לגורם זר, כך תוכלו להגן על המכשיר הנייד שלכם.

בני זוג יושבים יחד ומביטים בסמארטפונים שלהם. ShutterStock
"ברגע של הסחת דעת, גם למכשיר שלכם עלולים לפרוץ"/ShutterStock

עדכנו את מערכת ההפעלה

אפל וגוגל עושות כמיטב יכולתן לעדכן את מערכות ההפעלה שלנו באופן קבוע, במיוחד כשמדובר בעדכונים הנוגעים באבטחה. מאגר הנוזקות הידועות מתרחב מדי יום, ולכן רצוי שתבדקו אם קיימים עדכונים למערכת ההפעלה שלכם ותעדכנו בכל הזדמנות שיש לכם. שימו לב כי מספר גדול מהעדכונים, מלבד תיקוני באגים, הם לשם שיפור אבטחת המכשירים שלנו. במיוחד בימינו, כשנראה שמדי כמה שבועות אנו שומעים על נוזקה או פירצת אבטחה חדשה, זו הדרך של אפל וגוגל לסתום את הפירצות הללו ולהגן על מקרי חדירה ופריצה למכשירים הניידים שלנו. על מנת לבדוק עדכונים, היכנסו להגדרות המכשיר הנייד שלכם, לחצו על אודות ולאחר מכן על עדכוני תוכנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

השתדלו להתקין אפליקציות רק מהחנות והסירו כאלו שאתם לא מכירים

הסמארטפון שלנו לא היה משמש אותנו כמו שצריך אילולא מבחר האפליקציות הרחב שיש לנו. מבחר האפליקציות והמשחקים גדל מרגע לרגע, אולם בכל יום מתווספים לחנויות גם אפליקציות בעלות קוד זדוני או חולשות שעלולות לגרום למכשיר שלכם להיות חשוף לפירצות אבטחה חמורות. משחקים לא מוכרים (וחינמים לרוב) יכולים בקלות להאט את המכשיר הנייד שלכם ולהציף אותו בפרסומות. לכן, מומלץ מאוד שתורידו רק אפליקציות ומשחקים שאתם מכירים ובוטחים בהם, וגם אז, לעשות זאת אך ורק דרך חנות האפליקציות המקורית של יצרנית מערכת ההפעלה של המכשיר שלכם.

אפל סטור. ShutterStock
הורידו אפליקציות רק דרך החנות של יצרנית מערכת ההפעלה של הסמארטפון שלכם/ShutterStock

התקינו אנטי וירוס

בדיוק כמו במחשבי הווינדוס, גם באנדרואיד מומלץ להתקין אנטי וירוס. האנטי וירוס עלול להכביד מעט על המכשיר הנייד שלכם, אבל האבטחה אמורה להיות בראש סדר העדיפויות. האנטי וירוס יעזור לכם להיפטר מפרסומות מעיקות, והכי חשוב, מאפליקציות זדוניות, פירצות אבטחה ונוזקות זדוניות. עם זאת, אנטי וירוס הוא ממש לא חובה באנדרואיד, וברוב הזמן ניתן להסתדר גם בלעדיו, במיוחד אם אתם נוהגים שלא להתקין אפליקציות לא מוכרות מהאינטרנט, אלא רק דרך חנות האפליקציות. יש כמה אפליקציות מומלצות כמו Avast או MacAfee המסננות גם אתרי אינטרנט במידה ותבחרו, וכן Malwarebytes הנחשבת למומלצת במיוחד לא רק על סמארטפונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully