וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפתיע: שליש מתוכנות האנטי וירוס באמת מגנות על הסמארטפון

19.3.2019 / 7:41

משתמשים באנטי וירוס כדי להגן על הסמארטפון? ייתכן והורדתם סתם אפליקציה שלא עושה כלום. מחקר חדש מצא כי רק שליש מכל האנטי וירוסים שזמינים, באמת עובדים ואילו השאר רק מאטים את הסמארטפון ולא באמת עושים הרבה. אז איזה אנטי וירוס יעשה את העבודה?

גוגל פליי  google play. ShutterStock
עשרות אפליקציות אנטי וירוס הוסרו מהחנות. גוגל פליי/ShutterStock

להגן על הסמארטפונים שלנו עם אפליקציות אנטי וירוס זהו צעד חכם במיוחד, אך עם מבחר המונה מאות אפליקציות בחנות של גוגל, על אילו מהן אנו יכולים לסמוך? זו שאלה שהעסיקה לא מעט חוקרים בימים האחרונים שקבעו כי ניתן לפסול את רובם, ליתר דיוק כשני שליש מהם. חברת "AV-Comparatives" המתמחה בבדיקות של תוכנות אנטי וירוס בדקה את 250 האפליקציות המובילות בתחום הזמינות בפלטפורמה של גוגל, וקבעה כי רק 80 מתוכן, קצת פחות משליש, עברו את הבדיקות הסטנדרטיות. הקריטריונים לעמוד בבדיקה פשוטים למדי - האפליקציות מזהות לפחות 30 אחוזים מהאפליקציות הזדוניות שהתגלו ב-2018 ויש להן אפס תוצאות חיוביות כוזבות.

על פי המחקר, חלק לא מבוטל מהאפליקציות שנכשלו בבחינות אף זיהו את עצמן כוירוס. במקרים מסוימים, האפליקציות נכשלו בבדיקה עקב בעיה פשוטה למדי: הן לא באמת סרקו את קוד המקור של האפליקציות על הסמארטפון. החברה מצאה כי אותן אפליקציות השתמשו רק ברשימות מתעדכנות של אפליקציות שנחשבו ל"בטוחות" וכאלו הנחשבות ל"מסוכנות" במקום לבצע סריקה מלאה, אם כי הרשימות לעיתים היו נרחבות למדי. עם זאת, אותם אנטי וירוסים היו מאשרים כל אפליקציה שהחבילה שלה, המותקנת על גבי המכשיר, הייתה מתחילה בצירוף "com.instagram".

אנטי וירוס לאנדרואיד. צילום מסך, צילום מסך
אנטי וירוסים מוכרים עברו את הבחינות הקפדניות./צילום מסך, צילום מסך

האפליקציות שעברו את הבדיקות הקפדניות הגיעו, מן הצפוי, מהספקטרום הרחב של חברות האבטחה לרבות AVG, Kaspersky, McAfee וסימנטק. אולם אלו שנכשלו בבדיקה היו בעלות דפוס מוכר. רבים מהן נכתבו על ידי חובבנים, או יוצרו על ידי חברות שלא מתמחות באבטחה. בחודשיים שעברו מאז המבחן, אפליקציות מ-32 חברות שהשתתפו נעלמו מהחנות של גוגל ולמעשה אינן זמינות יותר. זו תזכורת חשובה לכך שחשוב להשתמש רק בכלי אנטי וירוס מחברות מוכרות עם היסטוריה בתחום האבטחה. ועם זאת, הבחינה ממחישה את האתגר שגוגל ואפל עומדות בפניו בנושא סינון האפליקציות בחנות. הם יכולים לאמת שאפליקציות אינן גורמות נזק למשתמשים או מפרות את החוק, אולם הם אינם יכולים לאכוף רמת איכות בסיסית הנדרשת על מנת לשמור על בטיחות המכשירים הניידים שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully