וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חזק ואלחם עד חורמה": מכתבו של החשוד בהקמת והפעלת הטלגראס

19.3.2019 / 20:34

בשבוע שעבר עצרה משטרת ישראל 42 חשודים בהפעלת פלטפורמת הסחר טלגראס. במהלך גל המעצרים, נעצר עמוס סילבר, מי שחשוד כמקים הפלטפורמה. סילבר נעצר במהלך ביקורו באוקראינה ואחרי נתק, העביר מכתב לעורכי דינו שבו הוא יוצא נגד "המשטר הדיקטטורי, העברייני והלא דמוקרטי"

הטלגראס ימשיך ויתקיים גם בלעדיי. אף אדם בעולם לרבות אוקראינה לא ישבור את הרעיון

בשבוע שעבר ביום שלישי, נעצרו 42 חשודים שהפעילו את טלגראס, פלטפורמה להפצה וסחר בסמים. על פי החשדות שחשפה המשטרה, כ-10,000 סוחרים בעולם ובישראל סיפקו סמים למיליוני צרכנים באמצעות האפליקציה. בשבועות האחרונים פעלו שוטרי משטרת ישראל בסיוע גופי ביטחון אוקראינים, גרמניים ואמריקניים. במהלך גל המעצרים, נעצר עמוס סילבר, מי שחשוד כראש הפלטפורמה. אחרי שבוע של נתק מהעולם החיצון, כעת דולף מכתב ראשון שכתב עמוס והעביר באמצעות עורכי דינו. במשך חצי שנה ניהלה משטרת ישראל באמצעות יחידת להב 433 ואנשי ימ"ר צפון את החקירה שהובילה לגל המעצרים הבוקר. גורם בכיר בטלגראס אמר לוואלה! TECH: "בשרתי טלגראס יש מידע על עשרות אלפי סוחרים ויש שם פרטים של מעל 4,000 סוחרים. עכשיו יושבים סוחרים ומתים מפחד ממה שיקרה אם המשטרה תשים את ידה על הרשימה הזו".

סילבר נעצר על אדמת אוקראינה במבצע משותף של להב 433 יחד עם השב"כ האוקראיני, סנגוריו הישראלים, עורכי הדין ניר יסלוביץ ודניאל פאר הורשו להיפגש עמו רק 6 ימים לאחר מכן וטוענים כי מעצרו וכליאתו נעשו תוך הפרה בוטה של זכויות אדם בסיסיות. מתא המעצר באוקראינה, הצליח סילבר לנסח מכתב שפונה למדינה ורשויות החוק ומסביר לראשונה את הצד שלו בסיפור. כידוע, מאז שנעצר נותק הקשר עמו ואף בת זוגו לא הצליחו ליצור עמו קשר: "מדינת ישראל ומשטרת ישראל היקרים, ככל הנראה שאתם סבורים שבאמצעות מעצר שהתבצע באופן לא חוקי באוקראינה האנטישמית אתם יכולים לשבור את רוחי ואולי גם להרוס את נשמתי. טעות מרה נפלה בידכם. אדגיש כי הרעיון של הטלגראס נועד לאפשר לכל מי שזקוק לקנאביס כתרופה או לצרכי פנאי, להשיג זאת מבלי להזדקק למפגשים עם עבריינים ותוך מתן הגנה מפני עקיצו או סחורה ירודה ללא אבא ואמא".

"התמונה המעוותת וההזויה שהנכם מנסים לצייר אותי תוך הפרת וזכויות הבסיסיות שלי, כל זה על מנת לגרום לכך שהרשויות יבואו עמי בחשבון על פשע שמעולם לא ביצעתי, לא יצליחו. הטלגראס ימשיך ויתקיים גם בלעדיי. אף אדם בעולם לרבות אוקראינה לא ישבור את הרעיון. חבל לי אבל אני חזק ואני אלחם עד חורמה נגד המשטר הדיקטטורי, העברייני והלא דמוקרטי של ממשלת ישראל, תוך זניחת עקרון יסוד שמדינת ישראל לעולם לא תפקיר אף אזרח במדינה זרה. אני מוקיר תודה שנפלה בחלקי הזכות לנהל את המאבק למען רעיון הליגליזציה. טרם סיום, אני קורא לכל חבריי ולכל תומכי, הנסתרים, והגלויים, לנהל איתי את המאבק הצודק מאין כמוהו.
על החתום,
עמוס סילבר".

המכתב של עמוס דה סילבר. צילום מסך, צילום מסך
״אדגיש כי הרעיון של הטלגראס נועד לאפשר לכל מי שזקוק לקנאביס כתרופה או לצרכי פנאי, להשיג זאת מבלי להזדקק למפגשים עם עבריינים״./צילום מסך, צילום מסך
עמוס סילבר במכתב מהמעצר באוקראינה. צילום מסך, צילום מסך
״הטלגראס ימשיך ויתקיים גם בלעדיי״./צילום מסך, צילום מסך

מהמטה להשגת מימון הגנה משפטית לעצורי טלגראס: עשרות עצורי טלגראס עשו מהפכה בשנתיים האחרונות והנגישו את הקנאביס לכל בית בישראל תוך הוזלה של מחירו בשיעור של עשרות אחוזים. מדובר בטובי בנינו ובנותינו, אזרחי ישראל ללא עבר פלילי, שהשתכרו שכר נמוך שפעלו מתוך אידיאולוגיה ורצון לקדם ליגליזציה בישראל. לאור האמור, ולנוכח העלויות הכבדות שכרוכות בהליך המשפטי של עמוס ויתר העצורים, אנו פונים לקהל המעשנים בישראל ומבקשים את תמיכתכם. זהו מאבק צודק, העצורים מייצגים כל אחד ואחד מאיתנו שאי פעם רכש או עישן קנאביס בישראל . הם נשאו על כתפיהם מאבק של דור שלם ושילמו על כך מחיר כבד.

לדברי פלג פסטיג, מנהל אתר 'קאנה' שעוסק בסיקור תחום הקנאביס : האמירה של המשטרה כי המעצר יקטין את תחושת הביטחון ברכישת קנאביס בטלגרם - התבררה כמוטעית לחלוטין. מאז שהמערכת של טלגראס הורדה, מנהלי קבוצות אחרות לממכר קנאביס מספרים על קפיצה דרמטית בשיעור של עשרות אחוזים במחזור העסקאות. כמו כן, בימים האחרונים נרשמת עליה בלתי מבוטלת במספר הפונים לחנויות שעוסקות בממכר ציוד לגידול ביתי. ללקוחות נמאס להתאמץ בשביל להשיג קנאביס ובטח לשלם עבור גרם 80 שקלים ויותר. בהשקעה חד פעמית של 2,000 שקל { כ 200 גרם} מעשן יכול לסגור את הפינה של העישון ולחסוך סכומים ניכרים ולהבטיח כי הוא יעשן קנאביס באיכות גבוהה ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגראס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully