וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית השאפתנית של המיליארדר אילון מאסק: חצי שעת טיסה כדי לחצות יבשות

21.3.2019 / 12:36

האם בעוד עשור נבלה הרבה פחות במטוסים הודות למיליארדר אילון מאסק? הרעיון של מאסק מתמקד בטיסות דרך החלל, כך שטיסה שיוצאת מחוץ לגבולות האטמוספרה, עשויה לקצר את אורך הטיסות עד לחצי שעת טיסה מלונדון לאוסטרליה

שיגור טיל Falcon Heavy של חברת  Space X - 
 6 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
שיגור טיל Falcon Heavy של חברת Space X - 6 בפברואר 2018/רויטרס, רויטרס

עולם הטיסות מתפתח מרגע לרגע וב-SpaceX מאמינים שבקרוב נוכל לחצות יבשות תוך כמה דקות בלבד. לטענת חברת השקעות, טיסות ארוכות טווח בטילים יהפכו את הטיסות הסטנדרטיות שלמדנו להכיר למיותרות לחלוטין. כך למשל טיסה מלונדון לניו יורק תקח כ-29 דקות בלבד ופחות משעה מלונדון לסידני, עיר הבירה האוסטרלית. הדבר יתבצע באמצעות החלליות שמפתחת חברת SpaceX הנמצאת בבעלותו של היזם המיליארדר אילון מאסק. טיסה מנקודה אחת על פני כדור הארץ לנקודה אחרת על ידי נסיעה מחוץ לגבולות האטמוספרה תשבור את שוק הטיסות הארוכות לחלוטין.

חברת ההשקעה השוויצרית UBS מעריכה כי שוק הטיסות באמצעות חלליות מחוץ לגבולות האטמוספרה יהיה שווה כ-20 מיליארד דולר כבר בשנת 2030 ושתעשיית הנסיעות לחלל תהיה שווה כ-3 מיליארד דולר. מדובר בהצהרה אמיצה, במיוחד לאור העובדה שהפיתוח עוד לא התקדם דיו, אם כי נראה שב-SpaceX קרובים מתמיד להצעת חבילות נסיעה לחלל. על פי הדוח שפרסמו המומחים הפיננסים, עתיד הטיסות למרחקים ארוכים על פני כדור הארץ, ללא ספק, יכלול חלליות שיעברו בחלקה העליון של האטמוספרה טרם חזרתן לפני כדור הארץ. נסיעה במהירות גבוהה שכזו דרך החלל החיצון מייצגת שוק רווחי מאוד עבור חברות כמו SpaceX ווירג'ין גלקטיק, שנמצאות במירוץ תחרותי להבאת תיירים לחלל.

ב-UBS טענו כי "על אף שכמה מהחברות הללו חושבות על הצעת טיסות לחלל כחלק מתיירות העתיד, ממש כמו בסרטי מדע בדיוני, אנחנו חושבים שיש שוק גדול יותר. בעוד שתיירות החלל עדיין בשלב מתהווה, אנחנו חושבים שבעת שהטכנולוגיה תהפוך למוכחת, והעלות תיפול כתוצאה מהתחרות, תיירות החלל תהפוך לפופולרית יותר". חשבו על זה - טיסות כמו זו שבין סידני שבאוסטרליה ללונדון שבבריטניה מסוגלות להתארך כ-23 שעות. באמצעות טילים כמו אלו המופתחים ב-SpaceX, הטיסה יכולה להתקצר לפחות משעה. תיירות החלל למאדים וכוכבי לכת אחרים תהפוך גם היא למציאות, הוסיפו להגיד ב-UBS, תוך ציון כי רשתות מלונות החלו להירשם לבניית מאחזים בתחנות החלל. בעבר דיווחנו כי הנסיעות המסחריות לחלל יגיעו כבר השנה, כך שעתיד הטיסות באמצעות החלליות אולי לא כזה רחוק כמו שהוא נשמע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully