וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: בני גנץ ויאיר לפיד מובילים בדו"ח הפייק ניוז

22.3.2019 / 10:14

ב-9 באפריל יתקיימו הבחירות לראשות הממשלה ובינתיים נראה כי הנתונים נשארים זהים: בני גנץ הינו האדם שמופץ עליו הכי הרבה פייק ניוז ואחריו בנימין נתניהו ומשה כחלון. עוד עולה מהדוח כי 13 אחוזים מהתוכן שאנחנו צורכים ברשתות החברתיות, הינו פייק ניוז

יאיר לפיד ובני גנץ בחשיפת התוכנית הכלכלית-חברתית של כחול לבן, גני התערוכה, 21 במרץ 2019. ראובן קסטרו
בני גנץ מוביל ברשימה המפוקפקת של הפייק ניוז./ראובן קסטרו

ב-9 באפריל יתקיימו הבחירות ובשבועות הנותרים עד הבחירות, נראה שהפייק ניוז ברשתות החברתיות רק הולך וגובר. רק השבוע, על רקע "הפריצה האיראנית" לסמארטפון של בני גנץ, חברת ווקאטיב, חברת מדיה דיווחה על עלייה של 33 אחוזים בחשיפת הפייק ניוז כלפיו, עם פוטנציאל חשיפה של מיליון ו-300 אלף קוראים בסך הכל. חברת ווקאטיב חוקרת באמצעות כלים טכנולוגיים שפותחו עבור גופי מודיעין סיפורים ואירועים ברשת העמוקה. בין הידיעות השקריות המובילות שהפוצו על גנץ, ניתן למצוא דיווחים כמו: "נחשפו פרטים אישיים מביכים מהנייד של גנץ" ו-"הפריצה לנייד של גנץ נעשתה על ידי חברה ישראלית והזמנה על ידי בכיר בכחול לבן".

על רקע התקרבות מועד הבחירות, נראה גם עלייה של 4 אחוזים בכמות הפייק ניוז בשיחה כללי ברשת, בהשוואה לשבוע שעבר ואחוז הפייק ניוז בשיח הכללי עמד על כ-13 אחוזים. כלומר, לטענת ווקאטיב, כ-13 אחוזים מהתוכן שאנחנו צורכים, הינו פייק ניוז. עוד נכנסה לרשימה המפוקפקת "טבלת האנשים עליהם הופץ הכי הרבה פייק ניוז", חברת הכנסת איילת שקד. כניסתה לרשימה הגיעה על רקע החלטת בג"צ בדבר הרשימות לכנסת. מבחינת ההודעות השקריות, שקד הואשמה ברפיסות אל מול בג"צ בשיח הבוטים והטרולים. ישראל כץ הצליח גם להתברג לרשימה, כשלא מעט בוטים יצאו להגנתו על רקע דו"ח מצב התחבורה הציבורית בישראל, ואלו היללו את מצב הרכבות והכבישים במדינה.

עוד ניסיון לפלג את העם שיצטרך לחיות אחד עם השני גם אחרי ה-9 באפריל, נראה כי נרטיב שמוביל ברשתות החברתיות, הינן הודעות הקוראות למזרחים לא להצביע לאשכנזים. כצפוי, המובילים בטבלת האנשים עליהם הופץ הכי הרבה פייק ניוז, הוא עדיין בני גנץ ואחריו בנימין נתניהו ומשה כחלון. בדו"ח נמצא כי בנימין נתניהו הוא הפולטיקאי שהוזכר הכי הרבה בשיח הבוטים והטרולים ברשת עם יותר מ-38,170 אזכורים ואחריו בני גנץ עם 19,778 אזכורים ויאיר לפיד עם 7,014 אזכורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully