וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוללה נגמרת מהר והסמארטפון נתקע? כנראה שהאקרים מרוויחים מיליונים על חשבונכם

24.3.2019 / 14:19

בהונאה מתוחכמת האקרים פרצו לשירות המספק פרסומות והצליחו לגרום לכך שאפליקציות מסוימות יפעילו את הפרסומות ברקע. כתוצאה מכך הסוללה של הסמארטפון אזלה במהירות, הוא נתקע וחבילת הגלישה נסתמה. מהצד השני, האקרים הרוויחו מיליוני דולרים בזכות ההונאה המתוחכמת

מערכת וואלה!

זה קרה כבר לפני מספר שנים עם הביטקויין: האקרים מתוחכמים השתלטו על הסמארטפון או המחשב, זללו את משאבי העיבוד ומינפו אותם לטובת כריית ביטקויין. כעת זה קורה שוב אבל הפעם בהונאה מתוחכמת יותר שהכניסה לכיסי האקרים סכומי עתק. ההונאה החדשה זללה את חבילת הגלישה ואת הסוללה של הסמארטפון. למעשה, היא הפעילה ברקע סרטוני פרסומות שהניבו כסף אל האקרים, בזמן שהמשתמשים כלל לא ידעו שהפעולה מתבצעת ברקע, במקביל להתכתבות בווטסאפ, פייסבוק או לשיחה שהם מנהלים בטלפון. כבר כיום האקרים מנסים להציף את הסמארטפון עם פרסומות, אלא שבניגוד לכך שעד כה זה היה במודע על גבי המסך, ההונאה החדשה מתבצעת ברקע.

לדברי BuzzFeed שחשפו את הפרשה, באופן מפתיע מפתחי האפליקציות אינם אשמים. על פי הדיווחים, המפתחים חתמו על הסכמי פרסום עם חברה שמוכרת פרסומות ואילו היא נפרצה על ידי האקרים שהשתילו את האפשרות שהפרסומות יפעלו ברקע. ההונאה מתוחכמת אף יותר ומי שעומד מאחוריה, רכש מקומות פרסום זולים ומילא אותם בסרטוני וידאו שמניבים רווחים גבוהים, כך שהאקרים הבטיחו את הרווחים המרביים. בעולם מעריכים כי שוק הפרסום במובייל מגלגל עשרות מיליוני דולרים מדי חודש ומדובר על מאות מיליוני דולרים בשנה, כך שברור מדוע האקרים סימנו לעצמם מטרה. בינתיים לא ברור כמה זמן פעלה ההונאה ועל איזה אפליקציות, אך נראה כי האקרים גרפו סכומים נאים.

איך תדעו אם נפגעתם מההונאה?

בשלב זה אין רשימה של האפליקציות שנפגעו כך שלא ניתן לדעת בוודאות אם נפגעתם מההונאה, כך שלא ניתן לדעת בוודאות אם נפגעתם מההונאה אבל כן יש לשים לב לכמה דברים: האם הסמארטפון מתחמם כשהוא במצב מנוחה, אם הסוללה אוזלת במהירות, אם אתם מקבלים הודעה על כך שחבילת הגלישה אוזלת או לחילופין על שימוש בלתי סביר בחבילת הגלישה לעומת שבועות קודמים.ללא קשר למצב הסוללה או חבילת הגלישה, חשוב אחת לכמה שבועות להיכנס לחנות האפליקציות ולהסיר את האפליקציות שלא בשימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully