וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשרה החדשה שתקל על היי-טקיסטים ישראלים לפתוח חברה בארה"ב

עו"ד צבי קן תור

26.3.2019 / 12:07

לפני מספר חודשים, אישרה ועדת הפנים של הכנסות את התקנות לאשרת עבודה למשקיעים ישראלים בארה"ב. בשבוע שעבר הושלמו ההליכים הבירוקרטיים מול הממשל האמריקאי ונקבע כי יוכלו ישראלים לקבל אשרת עבודה על בסיס השקעה בלבד

אילוסטרציה. ShutterStock
ארצות הברית/ShutterStock

לפני מספר חודשים, אישרה ועדת הפנים של הכנסות את התקנות לאשרת עבודה למשקיעים ישראלים בארה"ב. בשבוע שעבר הושלמו ההליכים הבירוקרטיים מול הממשל האמריקאי ונקבע כי החל מתאריך 01/05/19, יוכלו ישראלים ותושבי ארה"ב להשקיע, זה במדינה של זה, ולקבל אשרת עבודה על בסיס השקעה בלבד. עד כה, סטארטאפיסטים ישראלים שרצו לקבל אשרה עבודה בארה"ב, גם לצורך פתיחת עסק, נאלצו לעמוד בתנאי סף מחמירים כגון הוכחת ידע ייחודי, הישגים יוצאי דופן, וותק תעסוקתי או דרישה מן המבקש להוכיח כי בעבר כבר ביצע סחר ממשי בין המדינות. קבלת אשרת E2 מותנת בעיקר בכך שמבקשה יוכיח שהוא מעמיד לרשות העסק שיפתח, הון עצמי בסכום מספק כדי להבטיח את מימון העסקתו בתקופת ההקמה וכן שהעסק יצור מקומות עבודה לאזרחים אמריקאים.

מי צפוי לקבל את האשרה?

כל יזם הייטק, גדול וקטן, מכל קשת תחומי המומחיות ובלבד כי יעמוד במספר קריטריונים:

סכום ההשקעה: לא הוגדר סכום מסוים כרף השקעה אולם ניתן להעריך כי מדובר על סדר גודל של בין 150-200 אלף דולר - סכום יחסית נמוך במונחים של פתיחת עסק בתחום.

יצירת מקומות עבודה: היוזמה המסחרית מחייבת גם יצירת מקומות עבודה לישראלים ואמריקאים כאחד. משתנה זה מהותי מאוד והמבקש יידרש להוכיח כי השקעתו צפויה ליצור מקומות עבודה. כמו כן, ההשקעה חייבת להיות גבוהה יותר מסכום המספיק למחייה של המגיש והמשפחה.

אך גם בעבר יזמים ישראלים קבלו אשרת עבודה, אז היכן הבשורה הגדולה?

עד כה, ישראלים שרצו לקבל אשרה עבודה בארה"ב, גם לצורך פתיחת עסק, נאלצו לעמוד בתנאי סף מחמירים כגון הוכחת ידע ייחודי, הישגים יוצאי דופן, ותק תעסוקתי או דרישה מהמבקש להוכיח כי בעבר כבר ביצע סחר ממשי בין המדינות. ישנם אף לא מעט סטארט-אפים הפועלים בארה"ב עושים זאת לעתים בעזרת אזרחות כפולה של חלק מאנשי הצוות, או גרין קארד. בסופו של יום, המציאות מלמדת כי עד כה, רבים מבין מבקשי האשרות בארה"ב נדחו בשל דרישות אלו, ומכאן גדולתה, חשיבותה ותועלתיותה של האשרה החדשה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

האם גם באשרה זו בת הזוג של המבקש תתקל בקשיים לקבל היתר לעבוד?

לא. וזו נקודת חוזקה משמעותית ביותר שכן סוגיית תעסוקת בת הזוג יצרה קושי רב כאשר מדובר על מעבר של תא משפחתי לארה"ב. באשרה החדשה בן הזוג של עובד בסטטוס E2 יכול לקבל אישור עבודה ללא צורך בהצעת עבודה תקפה ממעביד בארצות הברית.

ומה לגבי הארכת האשרה?

גם היבט זה נלקח בחשבון וניתן לו מענה נהדר. האשרה החדשה ניתנת לפרק זמן של עד 5 שנים , אותה ניתן להאריך בקלות יחסית וזאת בניגוד לנעשה ביתר האשרות:
ואם החלטתי לא לפתוח חברה אלא רק להשקיע סכום גדול ברכישת מניות בחברה קיימת?

האם גם השקעה בנדל"ן תזכה בקבלת אשרה?

השקעה פאסיבית אינה יוצרת מקומות עבודה ולפיכך לא מזכה בקבלתה. כך גם אם מדובר על השקעה בתיק מניות. למעשה תנאי הסף הוא כי יהיה מדובר על עסק " פעיל ואמיתי", ולדוגמא :מתכנת שנותן פתרונות לחברו ועובד מביתו - סביר להניח שבקשתו לא תאושר. זאת לעומת מצב בו הוא פותח בית עסק תוך העסקת עובדים. גם פתיחת מלכ"ר או למעשה כל התארגנות שאינה עסקית - לא תאפשר קבלת אשרה זו.

ומה לגבי אזרחים אמריקאים שרוצים לפתוח סטארטאפ בישראל?

התקנות הן הדדיות ויוצרות מצב בו לראשונה בהיסטוריה של ישראל, יוכלו רק אזרחי ארה"ב לקבל אשרת עבודה בישראל על בסיס השקעה, יוכלו להישאר בישראל לתקופה שמעל 63 חודשים, ובן הזוג יוכל לקבל אשרת עבודה כללית. קידום האמנה נעשה בתאום עם רשות האוכלוסין שתמכה וסייעה לאורך כל הדרך. כדי לקדם את התהליך גויסה גם אייפק שפעלה להגשת חוק קצר וספציפי אשר המאשר את הענקת האשרה לאזרחי ישראל ואשר נחתם על ידי הנשיא אובאמה במאי 2012.

הכותב הוא שותף במשרד עוה"ד קן תור & עכו, העומד בראש ועדת האשרות בלשכת המסחר ישראל אמריקה, שיזם וקידם בעשור האחרון את האשרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully