וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעדיפים את טראמפ על השלום: ניתוח הרשת לקראת הבחירות

27.3.2019 / 12:00

בעוד פחות משלושה שבועות יתקיימו הבחירות בישראל ורגע לפני, ניתחנו את הרשת לקראתן ומצאנו כמה נתונים מעניינים. הבדיקה אינה בוחנת את היקף הפייק ניוז אלא את כמות האיזכורים על המתמודדים השונים ואולי מדובר ברשימה מפוקפקת, אך הפעם כאן מוביל בנימין נתניהו

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו ברגע הצהרת הגולן./רויטרס

בנימין נתניהו או בני גנץ? בעוד פחות משלושה שבועות יתקיימו הבחירות ונראה כי הרשת גועשת וככל שהבחירות מתקרבות, כך גם עולה כמות הפייק ניוז והלחץ ברשתות החברתיות. לקראת הבחירות, בדקנו את היקף האיזכורים של המתמודדים השונים, ביחד עם חברת Logz.io, פלטפורמה המשלבת נתונים, התנהגויות של משתמשים ומידע קהילתי כדי לסייע לחברות לנתח מיליארדי אירועי מחשוב (לוגים), שמסייעים לחשוף סיכונים תפעוליים שעלולים לשבש את הפעילות שלהן. "מה שעשינו זו אינטגרציה בין המערכת שלנו וה-API שטוויטר מנגיש לכולם. כך כל אחד יכול להתחבר למערכות הרשת החברתית ולמשוך מידע על מילות מפתח", אמר דניאל ברמן, מנהל שיווק בחברה. "לצורך הבחירות, עניין אותנו השחקנים הראשיים של הבחירות. בעצם, כל פעם שמישהו מצייץ עם אזכור של נתניהו, זה נרשם אצלנו במערכת ואותו הדבר גם לגבי שאר המועמדים".

כמעט ובכל הנתונים נראה כי מוביל בנימין נתניהו, ודווקא זוכה למקום השני בסקרים. אולם חשוב לציין: הבדיקה אינה בוחנת את הפייק ניוז או המשתמשים הפקטיבים אלא רק את כמות האיזכורים של המתמודדים השונים ברשתות החברתיות. לדברי ברמן, הנתונים אינם מפתיעים ולביבי יש נוכחות הרבה יותר גדולה ברשתות החברתיות ובעיקר - אל מול המתחרים. "אני יודע שכשהתחלנו את המעקב אז בני גנץ רק התחיל להחיות את חשבון הטוויטר שלו. אין ספק שרואים שנתניהו מאוד פעיל", הוסיף. כך באמת בכמות האזכורים במהלך השבועות האחרון, מוביל נתניהו בפער ניכר על המתמודדים האחרים עם יותר מ-6,907 איזכורים לעומת 491 איזכורים של בני גנץ, 970 איזכורים של נפתלי בנט ו-312 אזכורים של יאיר לפיד. אבי גבאי עם 377 אזכורים ואביגדור ליברמן נשאר מאחור עם 52 אזכורים בלבד.

סטטיסטיקות בחירות 2019. צילום מסך
"מוביל נתניהו בפער ניכר על המתמודדים האחרים עם יותר מ-6,907 איזכורים לעומת 491 איזכורים של בני גנץ"./צילום מסך

ומה לגבי שמאל או ימין? כאן הגרף מציג נתונים מעט עגומים. רק ביממה האחרונה השמאל הוזכר 31 פעמים בלבד, לעומת 126 פעמים שבהם הימין הוזכר. עוד ניתן לראות כי למרבה ההפתעה, טראמפ לוקח חלק משמעותי בבחירות בישראל כשאחד מהנושאים הפופולריים ביותר בטוויטר ישראל, זהו טראמפ עם יותר מ-3,126 איזכורים, לעומת "השלום" שנמצא עם רק 161 אזכורים. כאמור, הנתונים הללו לא בוחנים את כמות הפייק ניוז שעולה וגוברת, במיוחד כלפי בני גנץ וגבי אשכנזי כפי שפרסמנו בשבוע שעבר. הנתונים בוחנים את כמות האזכורים ברשתות החברתיות בלבד.

סטטיסטיקות בחירות 2019. צילום מסך
"רק ביממה האחרונה השמאל הוזכר 31 פעמים בלבד, לעומת 126 פעמים שבהם הימין הוזכר"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully