וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסאונד מצוין, הנוחות פחות: בדקנו את האודיו טכניקה ATH-M50x BT

28.3.2019 / 6:10

אודיו טכניקה אמנם פחות מוכרת מסוני או סנהייזר בעולם האוזניות, אך זה מעולם לא מנע ממנה לבלוט עם מוצרים אודיו מקצועיים. בניסיון לעבור מעולם האולפנים לעולם הצרכני, החברה הציגה לפני כמה שבועות את האוזניות ATH-M50x BT. יצאנו לבדוק האם הן באמת שוות את המחיר

אודיו טכניקה audio-technica ATH-M50x. עמית לגו, מערכת וואלה!
האודיו טכניקה ATH-M50x/מערכת וואלה!, עמית לגו

אודיו טכניקה היא חברה קטנה בשוק האוזניות, אולם היא צברה לא מעט הכרה בשנים האחרונות הודות לאיכות סאונד מצוינת במחיר נמוך. החברה היפנית הוקמה ב-1962 ומאז התמקדה יותר בעולם האולפנים והסטודיו עם מיקרופונים מצוינים אותם סיפקה למשל לדיונים שערכו המועמדים לבחירות בארצות הברית. ולכן, על אף שנחשבת לחברה הפונה לקהל האודיופילי והנישתי, היא זכתה ללא מעט פרסום, אולם לא מספיק כדי שתהפוך למותג בינלאומי מוביל בתחום.

עם זאת, שוק האוזניות גדל וההיצע והביקוש יחד איתו. אודיו טכניקה תופסת את מקומה עם אוזניות ששמות דגש על מאפיין אחד וחשוב מאוד - איכות סאונד, ובכך מבדילה את עצמה מהמתחרות. למעשה, שוק האוזניות הוא עצום יותר משתחשבו, שכן לכל חברה יש את המומחיות ואוזניות הדגל שלה. סוני, Bose ומיקרוסופט בתחרות מתמשכת על עולם האוזניות משתיקות הרעשים, בזמן שסנהייזר, אודיו טכניקה וחברות אחרות מתחרות יותר על גזרת איכות השמע. היפנית עשתה זאת בגבורה והציגה לעולם את האוזניות ATH-M50X שזכו לתשבוחות מהמבקרים. כעת היא מציגה את הדגם החדש בסדרה, ה-ATH-M50X BT, שאמור לשמר ולשפר את כל מה שעשה טוב הדגם הקודם. האם הם הצליחו לייצר את אוזניות האולפנים המושלמות?

עיצוב ואיכות בנייה

חשוב להסביר תחילה את ההבדל שבין הגדלים השונים. יש אוזניות תוך-אוזניים כמו האיירפודס או בעצם כל אוזנייה שאי פעם קיבלתם עם הסמארטפון שלכם. הסוג השני הוא אוזניות על-אוזניים, שמן הצפוי משם שכזה, מיועדות "להתיישב" על גבי האוזניים שלנו, ועל כן גדולות יותר בהרבה. הסוג השלישי והאחרון הוא אוזניות מעל-אוזניים, שלמעשה גדולות טיפה יותר מאוזניות על-אוזניים והן עוטפות את האוזניים לחלוטין. האודיו טכניקה הן מהסוג השלישי וכתוצאה מכך גדולות ביחס לשאר האוזניות המתחרות בקטגוריית המחיר, אולם בגלל זאת הן מציעות בידוד טוב יותר מהשאר. העיצוב ואיכות הבנייה של האודיו טכניקה למעשה מבליטות אותן בהשוואה לאוזניות המתחרות. זה מרענן במיוחד לראות אוזניות סטודיו למקצוענים בתג מחיר נמוך שכזה ועם עיצוב שיטיב עם רוב המשתמשים.

אודיו טכניקה audio-technica ATH-M50x. עמית לגו, מערכת וואלה!
האודיו טכניקה ATH-M50x/מערכת וואלה!, עמית לגו

בזמן שרוב האוזניות בקטגוריה ובאותו תג המחיר מנסות להיראות פרימיום ואיכותיות במיוחד בגזרת החומרים, עם עיצובים המשלבים מתכת ואלומיניום, האודיו טכניקה מעוצבות, וללא בושה יש לציין, מחלקי פלסטיק. במקום לרצות את הלקוחות המחפשים יוקרתיות, האוזניות משלבות טבעות מתכת ושלדה מפלדה שמחזקות אותן, אולם השאר עשוי לחלוטין מפלסטיק. ולמרות זאת, ה-ATH-M50X נראות לא רע לכל היותר. על אף שהן די גדולות, הן לא בולטות במיוחד בצדדים או בכרית הראש, שמרופדת היטב. אודיו טכניקה עשתה שינויים קלים מהדגם הקודם בסדרה כדי להפוך אותן ל"פשוטות" יותר, ואני עדיין לא בטוח אם זה היה רעיון טוב. דבר אחד בטוח - יש כאן עוד מקום לשיפור.

נוחות - הלוואי והיא הייתה כאן

לעומת הסנהייזר מומנטום וממש כמו האוזניות משתיקות הרעשים של סוני, האודיו טכניקה מציעות טבעת מרופדת גדולה במיוחד לאוזניים שנותנת הרבה מקום לתנוך להתמקם בו. הן עוטפות את האוזן בצורה כמעט מושלמת ומצליחות לפרוס את כמות הלחץ מסביב לאוזן. עם זאת, חשוב מאוד להדגיש שיש לחץ - הרבה ממנו למען האמת. האוזניות אמנם די גמישות, אולם כדי להזיז אותן דרוש לא מעט לחץ שלראש שלי לא בא להשקיע במשך כמה שעות. ניסיתי כבר אוזניות נוחות פחות ובאמת אחרי כמה דקות של שימוש כבר פחות שמים לב לכך. הייתי רוצה לראות בדגם הבא קצת פחות אחיזה ויותר מתן דגש על נוחות, וזאת על אף שהכריות עצמן עשויות מספוג נוח במיוחד.

אודיו טכניקה audio-technica ATH-M50x. עמית לגו, מערכת וואלה!
האודיו טכניקה ATH-M50x/מערכת וואלה!, עמית לגו

איכות השמע - מלבד הבס שטעון שיפור, הצלחה מסחררת

נתחיל דווקא מסינון הרעשים, שכן מדובר באוזניות שאמורות לעטוף את האוזן. דווקא בתחום הזה האוזניות צריכות להצטיין, אך הן נכשלות באופן מפתיע לעשות זאת. לא רק שסביבי שומעים את מה שאני מאזין לו, וזאת כמובן במידה ואני במידות ווליום גבוהות, אלא אני יכול בקלות לשמוע את המתרחש סביבי. ולמרות כל זאת, איכות הסאונד של האודיו טכניקה מצוינת ולעומת הרבה אוזניות אחרות, הן מצליחות לפנות לשוק מאוד גדול של אנשים.

התדרים הנמוכים, או בפשטות הבסים, היו חזקים וכוחניים ממש כמו ברוב האוזניות המודרניות. ולמרות הקלות של בסים להשתלט על הסאונד כולו ולהעפיל על שאר התדרים, האוזניות יודעות למתן אותו. עוד האוזניות מצליחות לייצר במה מרשימה בתדרים האמצעיים, משהו שלא רואים הרבה, במיוחד באוזניות בעלות אטימות. יש פה סוג של הקרבה במידה מסוימת על התדרים האמצעיים, אך הדרך בה הן מצליחות להחיות את הסאונד, מכפרת על זה. לכל זה תוסיפו את התדרים הגבוהים שנשמעים חלקים ומפורטים וקיבלתם אוזניות שמציעות איזון מעולה שירצו גם את אנשי האודיו הקשים ביותר.

אודיו טכניקה audio-technica ATH-M50x. עמית לגו, מערכת וואלה!
האודיו טכניקה ATH-M50x/מערכת וואלה!, עמית לגו

סיכום

האודיו טכניקה מגיעות בתג מחיר של 799 שקלים, מה שמוציא אותן מקטגוריית המיינסטרים בשוק ומציב אותן איפשהו בכניסה לקטגוריית אוזניות הפרימיום. העיצוב שלהן יפה ומרשים, אולם לעיתים הן מרגישות כבדות ולוחצות מדי ביחס לאוזניות אחרות שניסיתי. עוד הן עשויות מפלסטיק, וסביר להניח שמדובר בעיקר מטעמי משקל ומחיר - שני דברים שבדרך כלל אסור להתפשר עליהם. כן ניתן לזקוף לזכותן את הקלות שבחיבוריות, הן דרך בלוטות והן דרך כבל, וכן את איכות הסאונד המצוינת והמאוזנת שתשמע לא פחות ממצוינת לרוב האנשים. הייתי רוצה בס פחות מודגש, בידוד טוב יותר מרעשי רקע, שקע Type-C במקום Micro-USB ויותר גמישות, אולם בתג המחיר, הן נותנות פייט לא רע למתחרות. עם זאת, אני עדיין לא חושב שמדובר באוזניות אולפן כפי שהחברה טוענת - אולי בדגם הבא. האוזניות זמינות לרכישה כבר עכשיו בחנויות באג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully