וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד אפליקציית גרינדר: "מכרו אותה. חשש לסכנה בטחונית"

28.3.2019 / 21:24

ממשלת ארצות הברית נגד בעלי אפליקציית ההיכרויות גרינדר: "מכרו אותה, חשש לביטחון המשתמשים". חשש הממשלה הינו בכך שבעלי האפליקציה, חברה סינית, עשויים להעביר את הפרטים אודות המשתמשים לממשל הסיני, כפי שמחוייב בחוק הסיני. כעת האפליקציה מוצעת למכירה

אפליקציית גריינדר. רויטרס, רויטרס
חשש לסכנה ביטחונית באפליקציית גריינדר./רויטרס, רויטרס

"עליכם למכור את האפליקציה מחשש לסיכון ביטחוני", כך מסרה ועדת השקעות זרות בארצות הברית, ארגון פדרלי לבעלי אפליקציית ההיכרויות הלהט"בית גריינדר. בעלי האפליקציה, חברת בייג'ינג קונלון טכנולוגיות, חברה סינית המחזיקה באפליקציית ההיכרויות. בארצות הברית טוענים לקשר בינה לממשלת סין. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. מאז הודעת הממשל האמריקאי לבעלים הסינים, החברה החליטה למכור את אפליקציית ההיכרויות. החוק הסיני, בדומה לחוק הרוסי, מחייב מכל חברה שמפעילה מאגר נתונים במדינה, לתת גישה חופשית לממשלה. כתוצאה מכך, בייג'ינג קונלון נותנת גישה חופשית לממשל הסיני, אודות הפרטים שהיא מחזיקה מאפליקציית ההיכרויות המשמשת עשרות מיליוני משתמשים. מהמסר שארצות הברית העבירה, נראה כי קיים חשש ממשי להדלפות של פרטים אישיים של המשתמשים האמריקאיים לרשויות הסיניות.

על פי הסכם הפרטיות, האפליקציה אוספת מידע שצריך להטריד את המשתמשים כמו: מיקום המשתמשים, ההודעות ואפילו את מצבם הבריאותי. האפליקציה מנהלת מעקב על מצב בריאות המשתמשים כמו הידבקות בנגיף האיידס, מה שמצויין בפרופיל המשתמשים. בעבר אותו ארגון פדרלי מנע מכירת שתי אפליקציות לידי חברות סיניות, בעקבות חששות ביטחוניות. הארגון הפדרלי אינו מחוייב למסור את הפרטים או הסיבות למניעת עסקאות כאלו, בטענה כי מדובר במידע סודי. בעבר קונלון תכננה להנפיק את גריינדר, אולם כעת דווח כי החברה משתמשת בשירותיה של חברת השקעות אמריקאית, או למכור אותה לאחת מהמתחרות שקיימות בשוק. בגריינדר סירבו להגיב לפרסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully