וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אילן ורונה רמון ז"ל השאירו אתגר גדול": האסטרונאוט ריקי ארנולד מבקר בישראל

4.4.2019 / 12:08

האסטרונאוט והצפר החובב ריקי ארנולד הגיע לישראל לביקור שבמהלכו השתתף ביום עיון "דרך הנשרים" שארגנה החברה להגנת הטבע ויקיים מטס יחודי שיכלול 9 מטוסים בהשתתפות טייסים בריטים, יהודים, נוצרים ומוסלמים. במהלך הכנס דיבר על הקשר עם משפחת רמון והאתגרים שהשאירו

אסטרונאוט ריקי ארנולד. יח"צ,
"החושך הזה הוא מה שאילן רמון ז״ל התכוון אליו כשדיבר עם משפחתו"./יח"צ

בימים אלו מתארח בישראל האסטרונאוט והצפר החובב ריקי ארנולד, שהגיע לישראל לשבועיים במהלכם ישתתף ביום העיון "דרך הנשר בשמים". ארנולד הוא מרוה אמריקאי שלימד ילדים בארצות ערב עד שהפך לאסטרונאוט בנאס"א. במהלך ביקורו יפגש ארנולד עם מאות תלמידי בית ספר ממערב ומזרח ירושלים, בכמה אירועים שונים ויקיים מטס ייחודי שיכלול 9 מטוסים בהשתתפות טייסים בריטים, יהודים, נוצרים ומסולמים. ארנולד סיים את הכשרתו בשנת 2006 ומאז בילה מאות ימים בחלל, במסגרתם ערך עבודות מחקר בתחומים שונים בתחנת החלל הבינלאומית. כמו כן, ביצע "הליכת חלל" בכמה הזדמנויות שונות, בסך הכל ברשותו 18 שעות בהם שהה מחוץ לתחנת החלל הבינלאומית.

"דבר אחד אני יכול להגיד לכם מהניסיון שלי - אנחנו, בני האדם, מחוברים אחד לשני ברמות שאתם לא יכולים בכלל לדמיין. מה שקורה במזרח התיכון שלכם, משפיע על ארצות הברית, מה שקורה בתל אביב, משפיע, בסופו של דבר, על מה שקורה באוקלהומה", אמר ארנולד במהלך שנאם בכנס "דרך הנשר בשמים". "ואם לא נשמור על הטבע והסביבה כאן, לא יהיה לנו טבע וסביבה שם. זה התפקיד שלנו כאן, על כדור הארץ - לשמור על הדברים החשובים, גם בשבילנו, גם בשביל אחרים וגם עבור הדורות הבאים".

נציג השירות הבולאי עם ריקי ארנולד. החברה להגנת הטבע,
אלחנן שפירא, מנהל השירות הבולאי מעניק לארנולד גיליון עם תמונותיו בחלל./החברה להגנת הטבע

יום אחרי שהוענק פרס ישראל למפעל חיים לרונה רמון ז"ל, דיבר ארנולד על הקשר המיוחד בינו לבין משפחת רמון. "בשלהי שנת 2003, קיבלנו בנאס"א הקדשה ממשפחה בישראל, עם השיר imagine של ג'ון לנון. לא ידענו שזה יהיה המסר האחרון שלהם אליו. כשמדברים על מורשת, אילן ורונה רמון ז"ל השאירו לנו אתגר גדול מאוד. כשתי דקות לאחר ההמראה, אתה כבר בחלל החשוך. הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא חוסר הכבידה. החושך הזה הוא מה שאילן רמון ז"ל התכוון אליו כשדיבר עם משפחתו. אנחנו היינו אורחים בתחנת החלל הבינלאומית. הגענו לשם לראשונה כדי להתקין מתקן, זה היה התפקיד שלי. פתחתי את הצוהר על מנת לצאת החוצה, וראיתי את הירח. הנשימה נעתקה בחזה. המראות של כדור הארץ מהנקודה הזו הם היפים שראיתי בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully