וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ מתעדכנת וחושפת כלי שישנה למשתמשים את החיים

5.4.2019 / 14:31

מוסיפים אתכם לקבוצות בניגוד לרצונכם? בעקבות המלחמה בפייק ניוז וההטרדות, ווטסאפ השיקה כלי חדש שיאפשר לכם לבחור מי יוכל לצרף אתכם לקבוצות ומי לא. הכלי החדש זמין כבר עכשיו עבור משתמשים נבחרים, ויהיה זמין עבור כולם במהלך השבועות הקרובים

ווטסאפ לוגו. AP, AP
הוסיפו אתכם לקבוצה בניגוד לרוצנכם? עכשיו תוכלו למנוע את זה./AP, AP

ווטסאפ מציגה כלי חדש שמאפשר למשתמשים להגביל מי יוכל לצרף אתכם לקבוצות. הכלי החדש נועד כדי להילחם בתופעת הפייק ניוז ובעיקר בעקבות הבחירות בברזיל שנערכו בשנה שעברה. מובילי הקמפיינים הפוליטים בברזיל הובילו מהלך שבו תוכנה הוסיפה כמות גדולה של אזרחים אל תוך קבוצות העוסקות בפוליטיקה, כל זה ללא רשותם. כך מצאו עצמם עשרות אלפי אזרחים בתוך קבוצות פוליטיקה, אף על פי שלא ביקשו מעולם להיכנס אל אותה הקבוצה. מהלך דומה התבצע גם בהודו, שם ווטסאפ משמשת כמקום אידיאלי להפצת פייק ניוז ואף גרמו לרצח של חפים מפשע.

בשנה האחרונה החברה שחררה כמה כלים נגד הפייק ניוז: הגבלת העברת ההודעות לחמש פעמים בלבד ותיוג אותן הודעות ככאלו שהועברו, על מנת למשוך תשומת לב. עוד שחררה כלי חדש המזהיר מפני קישורים חשודים כפישינג או קישורים זדוניים שעשויים לגנוב מידע מהסמארטפון. אמש, השיקה הרשת החברתית פייסבוק, אפשרות לאמת דיווחים בתוך הווטסאפ. האפשרות פועלת כרגע בהודו, שם נרצחים עשרות חפים מפשע בעקבות דיווחים כוזבים המופצים בווטסאפ. הכלי החדש שזמין רק בהודו, יעזור לבדוק האם ההודעה אמיתית או שקרית. ווטסאפ נאבקת בפייק ניוז המשתולל בהודו ורק לפני חודשיים הודיעה כי הסירה שני מיליון חשבונות מזויפים. היקף השימוש בהודו עומד על 200 מיליון משתמשים חודשיים, היקף שימוש זהה לאירופה.

הקבוצות החדשות של ווטסאפ. יח״צ,
העדכון החדש יהיה זמין במהלך השבועות הקרובים עבור כל משתמשי ווטסאפ./יח״צ

משתמשים שהגבילו את הוספת הקבוצות עדיין יכולים להצטרף באמצעות הזמנות פרטיות כמו קישורים. כשהם יקבלו קישור, הם יוכלו לצפות במידע הבסיסי אודות הקבוצה ומי הזמין אותם. רק אז הם יוכלו לבחור באם הם רוצים להצטרף לקבוצה או לא. אחרת, תוקף הקישור יפוג בתוך 72 שעות בלבד. בעבר דווח כי הדרך היחידה לחסום הוספה לקבוצות, היא על ידי חסימת מנהל הקבוצה. האפשרות החדשה נגישה באמצעות ההגדרות, פרטיות, קבוצות ושם אפשר לבחור מי יכול להוסיף אתכם לקבוצה: אף אחד, אנשי קשר או כולם. הכלי החדש של ווטסאפ הושק בימים האחרונים ובמהלך השבועות הקרובים יהיה זמין לכל המשתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully