וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד מתי ביבי": ברשת עצובים וגם צוחקים על תוצאות הבחירות

צוחקים ועצובים: מספירת הקולות ב-97% מהקלפיות, עולה כי שתי המפלגות נמצאות בשווין מנדטים, עם יתרון משמעותי לגוש הימין בכנסת הבאה. מפלגת הימין החדש מתנדנדת על אחוז החסימה, זהות וגשר - בחוץ. אחרי הבחירות מותחות, ברשת התפנו לצחוק וגם לבכות על התוצאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה חוגגים במטה הליכוד, 9 באפריל 2019. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום הנצחון./רויטרס

אמש (שלישי) התקיימו הבחירות לכנסת ה-21 ומספירת הקולות ב-97% מהקלפיות, עולה כי שתי המפלגות נמצאות בשווין מנדטים, עם יתרון משמעותי לגוש הימין בכנסת הבאה. לאחר שפורסמו תוצאות המדגמים, יצאו ראשי המפלגות הגדולות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גץ, בהצרת ניצחון. גנץ, שיצא אל פעיליו ראשון, הצהיר כי הוא המנצח בבחירות וקרא לנשיא המדינה להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. כמה שעות אחריו, בנימין נתניהו, ראש הממשלה שראה את תוצאות המדגמים, יצא למטה הבחירות והודה לפעילים. "נקים ממשלת ימין, אך אהיה ראש הממשלה של כולם", הצהיר.

לפי ניתוח הכנסת של ד"ר עופר קניג והמכון הישראלי לדמוקרטיה, בכנסת הבאה יהיו 49 חברי כנסת חדשים, מהם 11 מהליכוד ו-24 מכחול לבן. לשם השוואה, כנסת הקודמת נכנסו 39 חברים חדשים. מספר הנשים נותר יציב, 29 חברות כנסת יכהנו מתוך כלל 120 החברים בבית המחוקקים - כמות זהה לתחילת הכנסת הקודמת. עם זאת, לאחר שינויים שונים לאורך הקדנציה, הגיע מספר הנשים ל-35 בשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully