וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירינו על הירח טיל ופגענו": ברשת מגיבים להתרסקות החללית "בראשית" על הירח

זה היה כל כך קרוב: החללית "בראשית" התרסקה הלילה (חמישי) על הירח, בעת ניסיון נחיתה אוטונומי. "לא עשינו את זה, אבל בהחלט ניסינו. אני חושב שההישג להגיע לאן שהגענו, הוא מדהים. אנחנו יכולים להיות גאים", אמר מוריס קאהן. דקות אחרי ההודעה, ברשת החלו להגיב

תמונה ראשונה מהירח -חדר הבקרה של התעשייה האוירית לקראת נחיתת החללית בראשית על הירח, 11 באפריל 2019. אלון רון, אתר רשמי
המדינה השביעית שהקיפה את הירח וכמעט הרביעית שנחתה עליו./אתר רשמי, אלון רון

זה היה קרוב: החללית "בראשית" לא הצליחה לנחות הערב (חמישי) על הירח - והתרסקה עליו למרות הציפיות. מדינת ישראל נכנסה לרשימה של שבע המדינות שהצליחו להגיע לירח, אך לא נכנסה לרשימה המצומצמת של ארבע המעצמות שהצליחו לנחות עליו בשלום. תהליך הנחיתה החל בסביבות השעה 22:05, אך במהלכו חו קשיים בקשר ובמנוע של החללית. ניסיון הנחיתה בוצע בצורה אוטונומית, כשהחללית קיבלה מידע מקדים חמהקרקע וניסתה לנחות ללא שליטה מכדור הארץ. במהלך ניסיון נחיתתה, העבירה "בראשית" שתי תמונות סלפי שבה נראו פני השטח של אתר הנחיתה. למרות ההתרסקות על הירח, מדובר בהישג עצום ומרשים, כש-SpaceIL והתעשייה האווירית, שיגרו לחלל את "בראשית" שהקיפה את הירח וכמעט הגיעה אליו.


במהלך הנחיתה, החללית איבדה קשר עם תחנת הקשר השוודית ותחנת הקשר של נאס"א, כשנרשמו תקלות נוספות במנוע החללית. "לא עשינו את זה", אמר מוריס קהאן, מהתורמים הגדולים לפרויקט בראשית. "אבל בהחלט ניסינו. אני חושב שההישג להגיע לאן שהגענו, הוא מדהים. אנחנו יכולים להיות גאים", הוסיף. ראש הממשלה בנימין נתניהו שנכח באירוע, אמר: מה שכביר אצלנו, בלתי נדלה אצלנו, זו התעוזה, היוזמה, הדמיון, ההתמדה, הדביקות במשימה, הרי אלו הדברים שאפשרו לנו להשיג את מה שהשגנו כאן ב-70 שנה מעפר. הרצל אמר: אם תרצו אין זו אגדה. אתם רציתם והפכתם לאגדה. אמר גם מישהו אחר, 'אנחנו על המפה'. היום אנחנו יכולים להגיד שאנחנו על המפה על הירח. זה הישג פנטסטי". דקות אחרי ההתרסקות, ברשת כבר החלו להגיב על ההתרסקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully