וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזק, מפתיע ושווה את הכסף: שואב האבק האלחוטי של LG

16.4.2019 / 7:30

עם שאיבה שקטה אך חזקה, הנדסת אנוש מעולה ועיצוב נאה, LG העמידה את אחד השואבים האלחוטיים הטובים ביותר בשוק. גם אם הוא נעדר יחסי ציבור, ה-CordZero A9 הוא מכשיר ראוי ששווה לחלוטין את הכסף שלכם

שואב אבק LG. יח״צ,
מי היה מאמין שדווקא LG תבוא עם מוצר כל כך מוצלח./יח״צ

KISS הוא עיקרון הנדסי שהוטמע בארה"ב בשנות ה-60. לא, לא מדובר באיזושהי מחווה רומנטית בעולם המכניקה, אלא בראשי התיבות למושג Keep it Simple, Stupid, או בתרגום חופשי לעברית - תעשה את זה פשוט, טמבל. מי שבאופן עקבי משתדלת לעשות את הדברים פשוט היא LG. ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית אוהבת ללכת על בטוח - המוצרים שלה אולי לא מוגדרים כהכי טובים, אבל היא תמיד בצמרת. השואב הרובוטי של החברה, Hom Bot, אולי לא כוחני ומיוחצן כמו השחקנים הגדולים בשוק, אבל הוא מעוצב בפשטות מקסימה, שקט ובהחלט עושה את העבודה. ב-LG עצמם מבינים שאת התמורה להתפשרות יצטרכו לתת במחיר, ולכן ה-Hom Bot עולה פחות מהמתחרים.

מה שנכון לגבי השואב הרובוטי נכון גם לגבי השואב האלחוטי CordZero A9 שהושק בישראל ב-2018. ה-A9 הוא שואב רובוטי סטנדרטי למדי שמגיע עם שלושה מצבים - הפעלה, כפתור + (מצב טורבו) וכפתור - (ביטול מצב טורבו). כל אלה נמצאים בראש השואב ונוחים לתפעול, כשאין צורך בלחיצה רציפה על מנת להפעיל אותו, די בלחיצה אחת. בדומה ל-FX9 של AEG ובשונה מדייסון ושארק, גם פה מוט השאיבה לרצפה הוא טלסקופי, כך שניתן לכוון אותו לפי גובה האדם המפעיל.

מברשת הניקוי סיבובית ומרחיבה את אפשרויות התמרון והכניסה מתחת לספות ולמיטות, כשהשואב מתמודד ללא קושי עם גרגרים גדולים. גם האביזרים האחרים של ה-A9 טובים. התרשמנו לטובה גם ממברשת הספות הקשיחה. עם כלבה וחתולה בבית, אתם יכולים לתאר לעצמכם שהשואב לעולם לא יהיה מחוסר עבודה, וכשהעברנו אותו על הספות גילינו עוצמות יפות בהסרת שיער הפרווה. עם זאת, מיכל הריקון שלו, 44 מ"ל, קטן משמעותית מה-76 מ"מ המפלצתי של דייסון. העובדה הזאת מאכזבת ומעוררת את הצורך לרוקן את המכל לאחר כל שאיבה יסודית כמעט. פרט קטן, אבל כזה שיכול להעיק.

שואב אבק LG A9. יח״צ,
העיצוב יפה ומודרני, עשוי מאלומיניום והוא שוקל הכי פחות מכל שואב אחר בקטגוריה./יח״צ

העיצוב של השואב יפה ומודרני. בדומה ל-AEG, גם הוא עשוי מאלומיניום, אם כי לא דחוס. הוא שוקל 2.7 ק"ג, פחות מכל שואב אחר בקבוצה שלו, מה שהופך את השימוש בו לנוח במיוחד. המכשיר מגיע עם שתי סוללות ליתיום נטענות שניתן להחליף תוך כדי שאיבה. בהתחשב בכך שכל סוללה מקנה למעלה מ-30 דקות שימוש, ניתן להשתמש בו יותר משעה במצב רגיל. גם אם הטכניקה הזאת נשמעת קצת מיושנת (אהלן טלפונים סלולריים מהניינטיז), היא עדיין יעילה, כשפעולת ההחלפה פשוטה מאוד ולא פוגמת בשטף העבודה. הבעיה עם סוללות נטענות היא ירידת האפקטיביות המהירה, יחסית, שלהן, וזה משהו שכדאי לקחת בחשבון.

עוד באותו נושא

האם דייסון צריכה לפחד? בדקנו את השואב אבק הפופולרי "ג'ימי'"

לכתבה המלאה

מה שבלט במיוחד בסקירת השואבים הרובוטיים היה הצליל הנקי והשקט של ה-Hombot, שמהבחינה הזאת התחבב עלי בפער מהמתחרים. זה נכון גם לגבי ה-CordZero. אפילו במצב הטורבו. לשקט הזה יש מחיר קל, שבא לידי ביטוי בעוצמת היניקה - 140 WSP, נמוך במעט מה-151 של הדייסון V-10. עדיין, לא הרגשנו הבדל כלל, כשגרגרי האוכל המאסיביים של הכלבה נשאבו ללא קושי. כן חשוב לציין שעל ספות הוא קצת פחות אפקטיבי ממצב הטורבו של דייסון.

השואב נעים והרמוני, וחיות הבית לא נראו מוטרדות מדי בזמן הפעולה. תחנת העגינה המגושמת קצת פחות כיפית, אם כי בשל הצורך לטעון את הסוללה בלבד אין מחויבות למקם בה את המכשיר עצמו והוא עומד יציב גם בהשענה על הקיר. לא ממש ברור מדוע רוב יצרני השואבים מתעקשים שלא למקם נקודת טעינה במכשיר עצמו ולא רק בתחנת העגינה. מבחינה זאת LG מיישרת קו עם מרבית המתחרים ונופלת בגדול ביחס לדייסון, שם יש אופציה לטעון ישירות למכשיר בנוסף לתחנת העגינה.

יתרונות

- שקט
- קל משקל
- נוח לשימוש
- מוט טלסקופי
- עוצמת יניקה גבוהה
- זמן שאיבה ארוך
- אין צורך בלחיצה רציפה בזמן השימוש
- טעינת סוללות פשוטה
- עיצוב נאה

חסרונות

- אין אפשרות טעינה ישירה למכשיר
- תחנת עגינה מגושמת
- מיכל אשפה קטן
- שני מצבי שאיבה בלבד

שואב אבק LG A9 מצילום בזווית. LG,
כצפוי, יש גם חסרונות אבל אין ספק: היתרונות עולים על החסרונות ובהרבה./LG

השורה התחתונה: חזק, שקט ומפתיע

LG לא נהנית מיחסי ציבור טובים בתחום השואבים וחבל, משום שבעיניי ה-CordZero A9 הוא אחד המצטיינים והיעילים בתחום, בוודאי בהתחשב במחירו ההתחלתי (1,990 שקל ביבוא רשמי). זהו מכשיר נוח, נעים ושקט, שעושה את העבודה ונותן תמורה מלאה לכסף. יתרונותיו ופשטותו עולים באופן ניכר על חסרונותיו, ולמרות הציפיות הנמוכות ממנו נראה שהוא מסתכל לדייסון ולשאר המתחרים בלבן של העיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully