וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבנו: המתג החכם שידאג שתמיד יהיו לכם מים חמים בבית

15.4.2019 / 7:22

כולנו מכירים את הסיטואציה בחורף: אחרי יום עבודה ארוך מגיעים הביתה ומגלים שאין מים חמים. חברה ישראלית פיתחה מתג חכם לדוד שמתחבר לאינטרנט. אחרי חמש שנים מהדור הראשון, היא משחררת את המתג השלישי שמגיע בעיצוב יוקרתי ואפליקציה חדשה וידידותית

מתג Switcher. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מתג Switcher/מערכת וואלה!, מייקי לוי

דוד השמש המצאה ישראלית פורצת דרך שחוסכת לא מעט חשמל וגם לא מעט כאב: בשימוש נכון, תמיד יהיו מים חמים למקלחת. אלא שלא מעט פעמים אנו שוכחים להדליק את הדוד בזמן ונאלצים לחכות עד שגוף החימום יחמם כמות מספקת למקלחת זריזה. הסוויצ'ר נועד לפתור בדיוק את הבעיה הזאת: המקרים האלו שאנחנו שוכחים להדליק את הדוד או חוששים ששכחנו לכבות אותו. בעוד שהדוד לא ממש התפתח טכנולוגית במרוצת השנים ואינו נשלט מרחוק, המתג של סוויצ'ר עוזר במקרים האלו. לאחרונה השיקה החברה את המתג סוויצ'ר טאצ' שאחרי התקנה פשוטה של חשמלאי, הוא מתחבר לאינטרנט האלחוטי ונשלט באמצעות אפליקציה. אם תרצו, מדובר בטיימר - מתג חכם שניתן לשליטה מכל מקום ובכל זמן. הסוויצ'ר החדש נמכר בסכום מצחיק של 329 שקלים כולל משלוח מהיר חינם והתקנה תעלה באזור ה-200 עד 300 שקלים באמצעות טכנאי מוסמך והיא אינה אורכת יותר מעשרים דקות.

רגע לפני שאמשיך, חשוב להבהיר: אם ברצונכם להתקין את המתג, על פי חוק, אסור לאדם ללא הסמכה לבצע את ההתקנה. כדי להתקין את המתג יש להזמין חשמלאי מוסמך והגדילו ראש, וודאו כשהוא מגיע הביתה שהוא באמת מוסמך לעבודה. בדקו את התעודה שלו ורק אחר כך אשרו לו לבצע את ההתקנה. מדובר בהתקנה שאין לבצע ללא הסמכה, שכן היא עשויה לסכן חיי אדם.

המתג החדש שפותח על ידי חברה ישראלית מגיע בעיצוב חדש: ראשית, מדובר במתג מלבני עם ציפוי זכוכית חלבית, בשונה מהקופסה הקודמת שהייתה מעט מגושמת ונטולת יוקרה. סוף סוף, מדובר במתג שמתאים לבית "מודרני" ולמגמת הבתים החכמים. הוא ממש לא מכער את הקיר, אלא בדיוק להפך - הוא מוסיף לו יוקרה ובמחיר נוח. ההתקנה באמצעות חשמלאי מורשה ארכה כעשרים דקות בלבד. במהלכה החשמלאי פירק את המתג הישן, החליף למתג החדש וביצע את תהליך ההגדרה באפליקציה. המתג מתחבר אל הנתב האלחוטי ואחרי ההפעלה הראשונה, המשתמש הראשון שמתחבר מקבל הרשאות "מנהל" שאליו הוא יכול להוסיף משתמשים נוספים בבית. אני מוכרח להודות שבמהלך השנים האחרונת נתקלתי לא מעט תלונות כלפי האפליקציה, אולם נראה כי הזמן עשה את שלו והחברה התגברה על התקלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אפליקציית switcher. צילום מסך, צילום מסך
הפעלה, כיבוי והפעלה מתוזמנת מרחוק./צילום מסך, צילום מסך

מרבית מהשימוש מתבצע באמצעות האפליקציה והיא מגיעה בעיצוב יחסית פשוט וממש לא מורכב. בתחתית ניתן למצוא ארבעה תפריטים: התפריט הראשי להדליק את הדוד ולקבוע טיימר עד שעה, השני כדי לקבוע ימים ושעות שבהם הדוד יפעל, השלישי לשלוט על זמן הפעילות המרבי לדוד בכדי למנוע פיצוץ. הרביעי לצפייה בהיסטוריית השימוש: מי הדליק אותו ולכמה זמן. לא מדובר באפליקציה עם הנראות הטובה ביותר, אך היא נועדה כדי להיות פשוטה כמה שיותר וכאן היא קולעת ובהצלחה רבה. הפשטות כאן זה מה שמנצח: היא זריזה, קלה ומתאימה עבור כל סוגי המשתמשים. מרבית הסיכויים שאם תרכשו מתג כזה להורים או לחבר שהוא לא טכנולוגי, הוא ככל הנראה לא יתקשר אליכם וישאל איך מתפעלים את האפליקציה. עוד שמחתי לגלות שהמתג תומך בעוזרת הקולית של גוגל ושל אמזון, כך שאם יש לכם את אחת מאלו, תוכלו פשוט להגדיר אותה כדי שתעבוד עם הדוד. כך אפילו לא תצטרכו את האפליקציה, פשוט תוכלו לבקש מהעוזרת להדליק או לכבות את הדוד.

אפליקציית switcher היסטוריה. צילום מסך, צילום מסך
אפשרות להגדרת זמן מרבי לדוד וצפייה בהיסטוריה./צילום מסך, צילום מסך

שבועיים של שימוש במהלך מערכות החורף האחרונות בישראל גרמו לי להבין: מדובר במתג "שמשנה חיים" ואת כל חווית השימוש עם הדוד שמש. הוא לא משדרג או משפר - הוא ממש משנה. כחצי שעה לפני שהגעתי הביתה, הדלקתי מרחוק את הדוד וכשהגעתי היו כבר מים חמים ולא הייתי צריך להתמהמה או לבזבז זמן לחינם עד שיש מספיק מים חמים. כשיצאתי מהבית לא היה את החשש שאולי לא כיביתי את הדוד, כניסה מהירה לאפליקציה ובדקתי שהוא אכן כבוי. במקרה הכי גרוע התנחמתי בכך שהגדרתי מראש שהדוד יכול לעבוד זמן מרבי של שישים דקות בלבד. התקשיתי לחפש חסרונות או נקודות חולשה וזו אולי גם הולכת להיות אחת הבעיות של סוויצ'ר שפשוט יתקשו לחדש ולהמציא מחדש, למעט עיצוב חדש לאפליקציה שאולי יתבקש בזמן הקרוב. כל הפונקציות פעלו כראוי, הטיימר העתידי שדאג שיהיו לי מים חמים בשבע בבוקר, ההדלקה מרחוק, הכיבוי והזמן המקסימלי להפעלת הדוד.

מדובר בקניה משתלמת שבסך הכל, תעלה בערך כ-500 שקלים עם התקנה של חשמלאי מורשה. המתג עצמו יעלה 329 שקלים באתר, כשעבודה של טכנאי צפויה לעלות כ-200 שקלים. אם התשתית מוכנה ויש בבית קופסה שתומכת במתג, לא תצטרכו לבצע התאמות וההתקנה תהיה קצרה במיוחד. היא כל כך פשוטה, שאם מדובר בדירה שכורה, תוכלו בסוף התקופה להזמין חשמלאי שיפרק את המתג ויתקין בדירה החדשה, כך שהיא מתאימה עבור כולם. עוד הוא תומך בכל הפונקציות החדשות כמו העוזרת הווירטואלית של גוגל ואמזון, האפליקציה פשוטה וכך גם ההתקנה. אם יש לכם ילדים או שפשוט אתם חסרי סבלנות ורוצים שהדוד יעבוד בשבילכם ולא אתם בשבילו, הסוויצ'ר יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. זהו ללא ספק אחד המוצרים הטובים ביותר שבדקתי ונתקלתי בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully