וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבת מסלול מחדש: אייסר משיקה מחשבים ניידים ועוצמתיים במיוחד

דניאל גורודצקי

16.4.2019 / 6:44

ככל הנראה שהמשתמש הממוצע כבר שכח את אייסר, אבל הגיימרים מזילים ריר על המחשבים של החברה ולא בכדי. לאחרונה השיקה החברה סדרת מחשבי גיימינג חדשים, כשהיא ממשיכה להשקיע בקטגוריה ולצידם גם מחשבים "רגילים"

המחשב גיימיגנ החדש של אייסר. דניאל גורודצקי, מערכת וואלה!
מתמקדת בגיימרים ומשיקה מחשבים ״מפלצתיים״./מערכת וואלה!, דניאל גורודצקי

מה קורה כשלוקחים מחשב גיימינג ומורידים ממנו סממנים כמו עיצוב צעקני ותאורה מוגזמת? יש שיטענו שמתקבל מחשב גיימינג טוב יותר. אבל לא רק, כי האנשים שקונים היום מחשבי גיימינג אינם בהכרח חובבי משחקים. לטענת אייסר, 15 אחוזים מהרוכשים של מחשבים אלה כלל לא משחקים, אלא משתמשים בכוח העיבוד של המחשבים האלה כדי לעבוד. זהו פלח השוק אליו מנסה לפנות היצרנית Acer כעת, בהשקה של ליין המחשבים שלה ל-2019.

סדרת ConceptD שהוכרזה באירוע כוללת מחשבים עם מפרט גבוה במיוחד, שמגיע באריזה אלגנטית יותר עם דגשים מעט שונים מאלה של סדרת הגיימינג הפופולרית של אייסר, פרדטור. בניגוד למחשבי גיימינג, למשל, מחשבי ConceptD אמורים להיות שקטים. כל שלושת הלפטופים בסדרה, ואחד המחשבים הנייחים, כוללים פתרונות קירור שמטרתם להוריד את רמת הרעש אל מתחת ל-40 דציבל. דגש נוסף בסדרה הזו הוא על שחזור צבעים מדוייק. זה נכון לשני המסכים שמושקים כחלק ממנה, וכן למסכי הלפטופים בסדרה. עוד בסדרת ConceptD תושק קסדת מציאות מדומה מקצועית, ברזולוציית 4K וקצב רענון של עד 90 פעמים בשניה.

מבין הניידים בסדרה, המעניין ביותר הוא ConceptD 9 - נייד עם מסך 17 אינץ' מסתובב, ומעבדי i9 מהדור התשיעי של אינטל. יש פה גם כרטיס מסך GeForce RTX 2080, ופחות או יותר כל חיבור שאתם עשויים להצטרך. לכל זה יש מחיר, ולא רק כספי. המחשב הזה אמנם נייד, אבל הוא שוקל 4.1 קילוגרמים.

אייסר ConceptD. דניאל גורודצקי, מערכת וואלה!
המחשב הזה אמנם נייד, אבל הוא שוקל 4.1 קילוגרמים./מערכת וואלה!, דניאל גורודצקי

לא שוכחים את הגיימרים

אייסר נמצאת כבר שנים בתוך שוק מחשבי גיימינג, ואפילו יש לה ליגת ספורט אלקטרוני משלה באסיה. מותג הגיימינג שלה נקרא Predator, והוא כולל היום מגוון רחב של ציוד - לפטופים, מחשבים נייחים, מקלדות, עכברים ואפילו תיקים. בסדרת הלפטופים Predator Helios, אייסר מרעננת את המפרט של המוצרים הקיימים ומשיקה אחד חדש. ה-Helios 300 יכלול כעת מסך 144 הרץ עם זמן תגובה של 3 שניות, כרטיס מסך Geforce RTX2070 וטכנולוגיית קירור שמאפשרת לשפר את ביצועי המחשב בלחיצת כפתור, בלי שזה יתחמם יתר על המידה.

גולת הכותרת של הסדרה לשנה הקרובה הוא ה-Helios 700 - מחשב-רובוטריק עם מקלדת שאפשר להחליק החוצה, כמו טלפון סליידר. למה שתעשו את זה? כדי לחשוף שני מאווררים נוספים. הפעולה גם מאפשרת למקם את משטח המגע של הלפטופ בשיפוע. עוד חידוש כאן הם מקשי WASD מתחלפים. תוכלו לשים כאן מקשים רגילים, אבל גם מקשים לינאריים שמזהים את עוצמת הלחיצה עליהם. גם הוא, כמו מחשב הדגל של ConceptD, אמנם נייד אך לא תרצו להיסחב איתו הרבה זמן בתיק, כי משקלו הוא 4.5 קילוגרמים

גיף אייסר. דניאל גורודצקי, מערכת וואלה!
באייסר לא שוכחים את הגיימרים, אלא בדיוק להפך: ממשיכים להשקיע בגיימרים./מערכת וואלה!, דניאל גורודצקי

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על צבעים מדויקים וקצב רענון

מאחר והדגש של ConceptD הוא על דיוק בצבעים ושל Predator הוא על קצב רענון, כדאי שנבין קצת את המושגים: בקשת הצבעים יש אינסוף גוונים, ואילו מספר הצבעים שהמסכים שלנו יכולים להפיק הוא סופי. עבור המשתמשים הביתיים זה לא מאוד משנה, אבל עבור אנשי מקצוע זה כן. כשעורכים תמונות, כדאי לדעת מה המשתמשים הסופיים עם הציוד הכי מתקדם יוכלו לראות, ומה מדפסות מקצועיות תוכלנה להדפיס. רובנו לא נוכל לשים לב להבדל בין מסך טוב למסך מצויין, אבל בהשוואה של מסך מול מסך ההבדלים כן בולטים לעין.

קצב רענון הוא משהו שחשוב לאנשים שמשחקים במשחקים מהירים. אם המחשב שלהם חזק מספיק כדי להפיק 144 תמונות בשניה, מסך שיכול להראות את התמונות האלה יציג תמונה חלקה יותר ממסך שלא. וכן, העין האנושית אכן מבחינה בהבדל בין 144 תמונות לשניה לבין 60, אפילו שמעל 60 תמונות רובנו כבר לא מבחינים בשום ריצוד.

בינתיים בישראל: נתח שוק לא גבוה, אבל בצמיחה

נתח השוק של מוצרי אייסר בישראל אינו גבוה היום, אך לדברי יאשה מקנוז, מנהל פעילות החברה בישראל, הוא צומח מרבעון לרבעון - זאת למרות שמוצרי החברה נמצאים רק בחנויות מתמחות, לא ברשתות שיווק. מנוע הצמיחה העיקרי עבור אייסר בישראל כיום הוא מוצרים לגיימרים, ובראשם סדרת Predator. המחשבים החדשים של אייסר יושקו בישראל בסמוך להשקתם ברחבי העולם, וכך גם המוצרים האחרים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully