וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העתק מדויק": האם קתדרלת נוטרדאם תשוחזר בזכות משחק מחשב?

18.4.2019 / 7:25

בתחילת השבוע נשרפה קתדרלת נוטרדאם ולרגע היה נראה כי אפילו הכבאים לא יצליחו לעצור את השריפה. אחרי שנתרמו יותר ממיליארד דולרים לשחזור הקתדרלה, ייתכן והשחזור יתבצע בזכות משחק מחשב שהעתיק אחד לאחד את המבנה וכעת גם מוצע בחינם עד ה-25 באפריל

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בעקבות שריפה הנוטרדאם שארעה בתחילת השבוע, סטודיו המשחקים Ubisoft הודיע כי יתרום 564,000 דולרים כדי לבנות את הנוטרדאם מחדש. עוד הודיעו כי המשחק Assassin Creed Unity שהושק לפני חמש שנים, יהיה בחינם עד ה-25 באפריל. סטודיו המשחקים יעניק את המשחק בחינם כדי לתת לכולם לחוות את הקתדרלה, דרך משחק המחשב. "אנחנו רוצים לתת לכולם את האפשרות לחוות את היופי של הנוטרדאם, בצורה הטובה ביותר שאנחנו יודעים", אמרו בסטודיו המשחקים הצרפתי. כדי לפתח את המשחק סרקו את הנוטרדאם באמצעות סריקות תלת מימד ברמת דיוק מאוד גבוהה. כעת, מציעים בעולם כי סטודיו המשחקים יעניק את החומרים לממשלת פריז, שזו תוכל להעזר בהם ולשחזר את הקתדרלה.

"יותר מנשמח לתת את המומחים שלנו, שיוכלו לסייע בכל דרך אפשרית", אמר דובר החברה בראיון שערך עם ה-Guardian. "חשוב גם שידעו כי עשינו מעט שינויים, והקתדרלה אינה העתק מדוייק, אלא יותר העתק אומנותי, אולם כן רצינו להיות מאוד מדייקים בפרטים הקטנים, בעוד שעשינו שינויים בפרטים אחרים". בסטודיו המשחקים השקיעו מעל לשנתיים כדי לעצב את הקתדרלה בתוך המשחק, כשהם הקפידו על כל לבנה ואף עבדו עם היסטריאונים כדי לוודא שרמת הדיוק גבוהה במיוחד. התוצאה הסופית היא לא פחות ממדהימה: הקתדרלה העצומה שנמצאת במרכז העיר, שומרת על רמת הדיוק והפירוט גם בתוך המשחק שכעת מוצע בחינם. "המטרה העיקרית בעיצוב המשחק הייתה להעתיק אחד לאחד את הקתדרלה ולהישאר מדוייקים כפי שניתן. רצינו שהשחקן ירגיש כמה שהוא קטן לעומת הקתדרלה העצומה", אמר אחד ממעצבי המשחק שהושק לפני חמש שנים. את המשחק ניתן לקבל בחינם עד ה-25 באפריל, מהקישור הבא.

נוטרדאם במשחק assasin creed. יח״צ,
סרקו את הקתדרלה באופן מקיף כדי לעצב את המבנה בתוך המשחק בדיוק אחד לאחד./יח״צ

חברת המשחקים Ubisoft אינה חברת הטכנולוגיה היחידה שתורמת כסף לשיקום הקתדרלה. מנכ"ל אפל, טים קוק, הודיע כי אפל תתרום, דיסני הספיקה להכריז כי תתרום חמישה מיליון דולר ואפליקציית הדייטינג Badoo, הודיעה כי תתרום את כל הכנסותיה מ-22 מיליון המשתמשים בחודש הקרוב. עוד משפחות עשירות ועסקים בצרפת תרמו עד כה בהיקף של מעל למיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully