וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע את אפל במיליארד דולר: "תוכנת זיהוי הפנים של אפל זיהתה אותי בתור פורץ"

23.4.2019 / 12:35

צעיר בן 18 המתגורר בניו יורק, תובע את אפל על סך של מיליארד דולרים בטענה כי מערכת זיהוי הפנים זיהתה אותו כמי שגנב סחורה בשווי של אלפי דולרים. רק אחרי שנעצר, המשטרה צפתה בסרטונים שהגיעו ומצאה כי הוא אינו דומה לגנב האמיתי

אפל פארק. יח״צ, אתר רשמי
אפל פארק בסן פרנסיסקו./אתר רשמי, יח״צ

אפל עוקבת אחרי הלקוחות? אוסמה בה, צעיר בן 18 מניו יורק, הגיש תביעה נגד אפל על סך מיליארד דולרים, אחרי שנטען כי היה אחראי על מספר פריצות לחנויות אפל בארצות הברית. במהלך חודש נובמבר 2018, נעצר בה אחרי שנטען כי היה אחראי על שורה של פריצות לחנויות אפל בבוסטון, ניו ג'רזי, דלאוור ומנהטן. זמן קצר אחר כך, התברר כי הפורץ האמיתי עשה שימוש בתעודת זהות מזויפת שהייתה על שמו של בה וכללה פרטים מזהים, לרבות כתובת. ככל הנראה במהלך הגניבה, המתחזה הציג תעודה, ניסה לרכוש מוצר ואחר כך ברח עמו מבלי לשלם. עם זאת, מאחר והתעודה לא כללה תמונה, אפל נעזרה בתוכנת זיהוי הפנים שנמצאת בחנות וכך קישרה בין פניו של הפורץ לפניו של בה.

חוקר משטרה ניתח את התמונות ממצלמות אפל וקבע כי הפורץ האמיתי כלל לא נראה כמו בה. יתרה מכך, בה השתתף בנשף שהתקיים במנהטן, בשעה שנגנבה סחורה מחנות אפל בבוסטון, ובמהלכו נגנבו פריטים בשווי של 1,200 דולרים. מדובר במקרה מעט תמוה ולא ברור האם הוא יחזיק בבית המשפט, בטח שהתביעה מבקשת פיצוי של מיליארד דולרים. הניו יורק פוסט הוסיף כי התביעה מציינת כי השימוש בתוכנות זיהוי פנים בחנויות אפל כדי לעקוב אחר אנשים חשודים בגניבה, הינו סוג המעקב שממנו חוששות הצרכנים, במיוחד משום שניתן להניח כי רוב הצרכנים כלל לא מודעים לכך שהם מנתחים את פרצופיהם בחשאי.

אפל טרם הגיבה לתביעה ובספק אם תגיב, אולם המקרה חושף כי אפל מבצעת ניטור וזיהוי פנים של הלקוחות הנכנסים לחנות אפל. המקרה המדובר חושף כי אפל מבצעת התאמה בין תעודת זהות לפנים, תהליך שמתבצע בצורה אוטומטית ומתבצע במקביל לזיהוי אחר שאפל מבצעת: שיוך כרטיס אשראי לכתובת מייל. בעוד שתהליך זה אינו פולשני, תהליך זיהוי הפנים פולשני בהרבה ומתבצע ללא הסכמת המשתמשים ואף ללא ידיעתם. לא מופרך כי אם רכשתם בעבר באפל, ידעו את פרטיכם בכל חנות שתיכנסו אליה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully