וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התגובות מדהימות": סיפורה של נערה בת 13 בשואה שהפך לוויראלי

1.5.2019 / 16:00

"הסטורי של אווה", פרויקט דיגיטלי חדש מנגיש את יום הזיכרון ונושא השואה בדרך אחרת: באמצעות האינסטגרם. הפרויקט שמנסה להתחבר לקהל הצעיר יותר, זכה בתגובות אוהדות והחל מהיום (רביעי) העמוד יתחיל לפעול ולספר את סיפורה האמיתי של אווה שנספתה בשואה

View this post on Instagram

Eva.Stories Official Trailer

A post shared by Eva (@eva.stories) on

בשבועות האחרונים נתלו בנתיבי איילון ועל עזריאלי כרזות המפנות לסטורי של אווה, פרויקט ייחודי שמתעד ומנגיש את כל נושא השואה בדרך צעירה יותר: באמצעות האינסטגרם. הפרויקט מבוסס על סיפור אמיתי, אווה היימן הייתה נערה בת 13 כשהנאצים פלשו להונגריה ב-1944. במשך כל אותה התקופה, ניהלה יומן ובו תיעדה את חייה והיום (רביעי) יומנה ייחשף לראשונה בהפקת אינסטגרם ייחודית שכוללת צילומים משוחזרים, שחקנים ומאות ניצבים.

פרויקט "הסטורי של אווה", יצא לדרך בהובלתו של איש ההיי-טק והמדיה מתי כוכבי ובתו. ביחד, עברו על מספר יומנים והתחברו ליומנה של אווה, עד שבסוף טסו לאוקראינה כדי להפיק את הפרויקט שצולם כולו באייפון. "אווה רצתה להיות צלמת עיתונות בלונדון, אז רצינו להגשים את חלומה 75 שנה אחרי שהתנפץ בן רגע", מסכם מתי כוכבי. "תרגמנו את יומנה לצילומי וידיאו, נתנו לה סמארטפון במקום מצלמה, פרסמנו את כתביה באינסטגרם במקום בעיתון והבאנו את סיפורה תחילה לישראל ובהמשך גם ללונדון ולשאר העולם". מיליונים ברחבי העולם יוכלו לעקוב ולחוות את חייה של אווה היימן במלחמת העולם השנייה, עד לשילוחה למחנה ההשמדה אושוויץ. עוד בשעות האחרונות מספר העוקבים עולה בקצב מסחרר ומתקרב לחצי מיליון עוקבים. על זה גם אחראים מחלקת הדיגיטל של הבית הלבן, שאף שיתפו את הטריילר והפנו לעמוד באינסטגרם של אווה. שוחחנו עם יונה ויזנטל, מפיק ושותף בפרויקט ההנצחה החדשני.

מאיפה הרעיון הגיע?

"זו יוזמה ורעיון של מתי כוכבי מתוך חשיבות גדולה לשימור זיכרון השואה. מתי ובתו מאיה קראו עשרות יומנים של נערים ונערות מתקופת השואה ובחרו את היומן שהם מאוד התחברו אליו. נסענו לשבועיים לאוקראינה, מאיה ומתי הם אלו שכתבו וביימו וביחד הפכנו את את זה ליומן אינסטגרם, ברמה של הפקה קולנועית, בדיוק מאוד גבוה של היומן, עם שחזור מדויק של התקופה".

הסטורי של אווה. צילום מסך, צילום מסך
פרויקט הנצחה חדש שמכוון לקהל הצעיר יותר./צילום מסך, צילום מסך

איזה פידבקים אתם מקבלים?

"כל התהליך והקמפיין של היחסי ציבור התחיל לפני עשרה ימים, לרבות נושא השילוט. זה יצר עניין מאוד גדול והרבה סימני שאלה היו סביב הפרוייקט. ברגע שראינו את הטריילר של הסטורי של אווה ביום ראשון שהוא זכה כבר ללמעלה ממיליון צפיות, אני חושב שאנשים הבינו את גודל הפרויקט וההתחברות לפרויקט היא פשוט עצומה. גם בהד התקשורתי בחו"ל כמו הניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט שסיקרו את הפרויקט".

מה היו תגובות הצעירים שבסופו של דבר הם הקהל שהפרויקט מיועד אליו?

"המון צעירים נמצאים במדיה החדשה והם מבלים את רוב זמנם שם. צריכת התוכן נמצאת בעיקר שם וזו הייתה מהות הרעיון. לייצר את התוכן החשוב במקום שבו הם נמצאים. אני יכול להגיד לך שהתגובות שאנחנו מקבלים הן מדהימות, אתמול מישהי כתבה לי שעשו לבת שלה פעולה בצופים, בתי ספר שלמים שכותבים לנו שכל בית הספר מתחבר לדבר הזה. המרכז הטכנולוגי החינוכי ביקש להתחבר בצורה מסויימת. התגובות נפלאות".

הסטורי הראשון של אווה. צילום מסך, צילום מסך
"אתמול מישהי כתבה לי שעשו לבת שלה פעולה בצופים, בתי ספר שלמים שכותבים לנו שכל בית הספר מתחבר לדבר הזה"./צילום מסך, צילום מסך

היו גם תגובות ביקורתיות?

"היו פידבקים שליליים וזה לגיטימי ובסדר שיש סימני שאלה וחושבים שאולי זה משהו שהוא לא נכון אבל זה דבר טבעי כשעוסקים בדבר כל כך רגיש וחשוב בפלטפורמה חדשה. זה מעורר סימני שאלה והתנגדויות אבל הפרויקט נעשה בצורה כל כך עדינה ורגישה. מתי ומאיה הם משפחה של ניצולי שואה והדבר הזה כל כך חשוב לנו שהפרויקט נעשה בצורה כל כך מכבדת ומתוך חשיבות עצומה לכל זכרון השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully