וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את ה-LG V40: השקה מאוחרת אבל עדיין מצליח לספק את הסחורה

5.5.2019 / 9:15

חברת LG השיקה את ה-V40 בישראל באיחור של חצי שנה ותג מחיר מעט גבוה ביחס למתחרים. אולם מסתמן כי ה-V40 עדיין מצליח לסגור את פער הזמן אל מול החומרה המתקדמת והיכולות שהוא מביא, כשהוא הצליח להפתיע אותנו. האם הוא שווה 2,890 שקלים? בדקנו

LG V40 - חזית. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הסמארטפון המושלם לאודיופילים וחובבי נטפליקס./מערכת וואלה!, מייקי לוי

באיחור ניכר של חצי שנה, חברת LG השיקה בישראל את ה-V40, סמארטפון שפונה לקהל המשתמשים "המקצועיים", אלו שחורשים על הסמארטפון שלהם. מאז ההשקה שהתקיימה לפני זמן יחסית קצר של חצי שנה, הענקית הקוריאנית הספיקה לשחרר את יורש העצר: ה-V50. בצעד תמוה, הוא צפוי יגיע רק לשווקים שתומכים בדור החמישי, מדינות בודדות בלבד. למעשה, נותרנו בשנה הקרובה עם ה-V40, מכשיר מדור קודם שמגיע עם חומרה לא עדכנית ומחיר מעט גבוהה. למרות הכל, חברת LG שמרה על כמה תכונות שמבדלות את ה-V40 מהסמארטפונים האחרים בשוק. האם למרות האיחור והמחיר היקר יחסית, ה-V40 שווה את הכסף? בדקנו.

עיצוב

מאז ה-G5 נראה שב-LG עשו חישוב מסלול מחדש ואני מאוד אוהב את המסלול החדש אליו הגיעו בענקית הקוריאנית: מכשירים בעיצוב פשוט, נטול יומרות וכזה שבגובה העיניים. אין כאן ניסיון להתחכם יותר, אולי כי ניסיון העבר הראה שמי שמתחכם בסוף חוטף ומצד שני אין כאן נועזות וזה לאו דווקא חסרון אלא יתרון. הפשטות, ללא המסך המעוקל בצורה גסה כמו בסמסונג, המסגרת האיכותית והגב החלק של ה-LG. כל אלו קנו אותי מהרגע הראשון. ה-V40 לא שונה בנוף הסמארטפונים ובמבט חטוף הוא יראה כמו כל סמארטפון אחר, אבל מה שעושה פה את ההבדל זהו דווקא טיב ואיכות החומרים. שילוב של גב שמרגיש נעים למגע, מסגרת שמעניקה הרגשה יוקרתית וחזית עם מגרעת בדומה לאייפון, וואווי ושיאומי, מצליח לעשות את העבודה. אבל יש גם חיסרון: קורא טביעות האצבע בגב הסמארטפון. אחרי יותר משנה שאנחנו זוכים לסמארטפונים עם קוראי טביעות אצבע בתוך המסך או טכנולוגיות ביומטריות אחרות כמו זיהוי פנים, נראה כי קורא טביעות האצבע בגב הסמארטפון נותן הרגשה מיושנת וזהו החיסרון היחידי שהצלחתי למצוא בעיצוב הסמארטפון.

LG V40 גב. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ורק קורא טביעות האצבע הורס את החגיגה./מערכת וואלה!, מייקי לוי

מסך

מסך בגודל 6.4 אינץ' ברזולוציית QHD+, עם פאנל איכותי מסוג OLED, ציפוי זכוכית גורילה 5 ותמיכה בתקן HDR10. מבחינת המסך, מדובר בחומרה הטובה ביותר שניתן למצוא ואם אתם חובבי נטפליקס - זהו המסך הטוב ביותר שיש כיום בעולם הסמארטפונים. בשונה מוואווי וסמסונג שנוטות להשיק סמארטפונים עם מסך מסוג SuperAmoled הנוטה להראות צבעים מלאכותיים ולא אמיתיים, הפאנל מסוג OLED שומר על התמונה בדיוק רב ומצליח להציג תמונה בצבעים מדויקים. עוד טרנד שהפך לנורמה שב-LG מתעלמים ממנו, זהו המסך המעוקל. ב-V40 מצאו פתרון כדי לרצות את שני הצדדים והוסיפו קצוות מעוקלים שמשפיעים על המסגרת השחורה והלא רלוונטית למסך המגע. מבחינת מסך, מדובר במסך הטוב ביותר שניתן למצוא כיום בסמארטפון וגם כאן, אני שמח שב-LG שמרו על פשטות והלכו על בטוח.

חומרה

רגע לפני שחברת קואלקום, מי שמובילה את מעבדי הסמארטפון, הכריזה על המעבד העדכני ביותר, בחברת LG בחרו לשחרר את ה-V40. חצי שנה אחרי, הוא מגיע עם מעבד מעט מיושן: סנאפדרגון 845 בעוד שכיום קיים סנאפדרגון 855. ההבדלים באים לידי ביטוי בעיקר בחיי הסוללה וביצועי הסמארטפון, אולם עדיין מדובר במעבד די מתקדם כדי להריץ כל אפליקציה או כל שילוב אימתני של אפליקציות. בנוסף למעבד, ה-V40 מביא עמו 6 גיגה זיכרון RAM ו-64 גיגה זיכרון פנימי, עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני.

עוד מגיע ה-V40 עם מעבד שמע של חברת מרידיאן הבריטית, חברת אודיו וותיקה המתמחה במעבדי שמע ורמקולים מעל לעשור. נראה כי כל יצרניות הסמארטפונים צריכות ללכת אחרי LG וליישר קו: המעבד שמע אינו שבב מיותר והוא משפר את חווית השמע, במיוחד עם אוזניות איכותיות כמו Bose או סוני. אם אתם אדיופילים, תמצאו את המעבד שמע בתור אחת מהיכולות הטובות שיש ל-V40 לספק.

עוד עדויות להשקה המאוחרת ניתן למצוא בגב הסמארטפון, כשיש לו קורא טביעות אצבע אחורי ולא בתוך המסך או זיהוי ביומטרי באמצעות הפנים. סוללה בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה הנטענת באמצעות טכנולוגיית QuickCharge 3.0 המספקת הטענה מהירה של 50 אחוזים בתוך 36 דקות בלבד. מדובר בטכנולוגיה הכרחית בסמארטפון כזה, במיוחד שהוא מתקשה לספק חיי סוללה לאורך יום שלם.

תוכנה

מאז ומועלם חיבבתי את הממשק של LG: הוא פשוט, קליל וממש לא מעמיס על הסמארטפון. עם זאת, אחרי חמש שנים נראה שהחברה לא באמת עדכנה את הממשק או התאימה אותו לשנת 2019 וחבל. זהו אחד מהדברים החשובים ביותר בסמארטפון והצרכנים רוצים ממשק חדשני, כזה שכיף לגעת בסמארטפון. סמסונג יכולים ללמד את היצרניות האחרות איך עושים ממשק שמצליח לענות על כל הדרישות: מהירות, נראות ונוחות. לא רק שהממשק לא מעודכן, גם גרסת האנדרואיד בסמארטפון אינה מעודכנת והוא מגיע עם אנדרואיד 8.1. עבורי מדובר באכזבה, הרי שאם הסמארטפון במילא הושק באיחור, היה ראוי שיושק עם מערכת ההפעלה העדכנית ביותר, כדי לנסות לפצות על האיחור. ב-V40. הממשק נותר פשוט, אבל אני חושש כי זה לא מספיק ל-LG במקרה הנוכחי. עם זאת, אני כן יכול לציין שהצבעים של הממשק מתאימים באופן מושלם לכיול הצבעים, מה שמשפר את חווית הממשק.

מצלמה

חברת LG הייתה הראשונה שהשיקה מערך צילום כפול בסמארטפונים שכלל חיישן ראשי וחיישן בעל עדשה רחבה. במהלך הדרך החברה נטשה את העדשה הרחבה, מה שהתברר כאחד מהיתרונות הטובים ביותר שיש ל-LG להציע על המתחרות. הפעם שמחתי לגלות שהחברה חזרה לדרכה וכללה מערך צילום משולש: החיישן הראשי מגיע עם 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם נמוך במיוחד של f/1.5, פיקסלים בגודל 1.4 מיקרון שעוזרים לשמור על הפרטיםה קטנים בתמונה, מייצב תמונה אופטי וטכנולוגיית פיקסלים כפולים. החיישן השני של 12 מגה פיקסל מאפשר את הזום אופטי של פי שניים ואילו החיישן השלישי של 16 מגה פיקסל, מגיע עם עדשה רחבה. גם בחזית ניתן למצוא שני חיישנים: 8 מגה פיקסל ו-5 מגה פיקסל עם עדשה רחבה.

מערך צילום אחורי LG V40. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מערך צילום משולש שהצליח להפתיע אותי./מערכת וואלה!, מייקי לוי

המצלמה הראשית הצליחה להפתיע אותי ובענק: אני לא זוכר מתי ראיתי סמארטפון של LG והתלהבתי כל כך מהמצלמה. המיקוד מהיר, הצבעים מדוייקים והרמת פירוט גבוהה מאוד. טרם בחנתי את ה-G8 שהושק לפני שלושה חודשים, אך מסתמן כי ה-V40 הוא הסמארטפון עם המצלמה הטובה ביותר שיש ל-LG להציע. גם בתנאי תאורה מאתגרים הרמה הגבוהה נותרה: התמונות היו מצויינות. המצלמה הקדמית לעומת זאת מעט החווירה אל מול המצלמה הראשית והצליחה לספק תמונות לא חדות במיוחד ורמת פירוט נמוכה. נראה כי המצלמה הקדמית לא מתאימה עבור חובבי סלפי, אך היא כן תעשה את העבודה למי שרוצה לצלם צילומי טבע. עוד בממשק LG הוסיפו את הבינה המלאכותית שיכולה להתערב ולשפר את התמונה. לשמחתי, ההחלטה האם היא תתערב או לא הינה בידיים של הצרכן, שיכול לבטל את זה בכל עת דרך הממשק בצורה נוחה.

תמונה ב-LG V40. מייקי לוי, מערכת וואלה!
בלי פילטרים ובלי הגדרות מיוחדות./מערכת וואלה!, מייקי לוי

סיכום

לאורך השנים ב-LG מצליחים לפספס בשני דברים קריטים: סוללה ומצלמה. הסוללה לא השתפרה וכל מה שקשור לסוללה במכשירים של LG, טעון שיפור. זהו אחד מהפספוסים הגדולים ביותר של היצרניות והן חייבות להבין: המשתמשים צריכים חיי סוללה ארוכים. עם זאת, שמחתי לגלות שהמצלמה השתפרה פלאים. הסמארטפון של LG סוף סוף מביא עמו מצלמה טובה, מתקדמת ואיכותית. בסך הכל הרושם מהסמארטפון הוא חיובי: המסך מצויין, מעבד השמע מצליח לספק יכולות מתקדמות וגם העיצוב אלגנטי ופרקטי. עם זאת, קשה שלא למצוא את חלקיקי האבק על ה-V40: קורא טביעות האצבע והתוכנה. גם המעבד דור קודם, אולם בביצועים קשה להבחין, בטח שלא בערכת שבבים מסדרת הדגל.

אחרי בדיקה ארוכה נראה שה-V40 מתאים לקהל יעד מאוד ספציפי: חובבי הוידאו והאודיופלים. מדובר באחד מהסמארטפונים הטובים ביותר לצפיה בנטפליקס, כל עוד יש לכם מטען נייד צמוד והוא ללא ספק הסמארטפון הטוב ביותר להאזין באמצעותו למוסיקה, הודות למעבד השמע. אם אתם רוצים קצת מכל דבר, ניתן למצוא סמארטפונים טובים יותר במחיר נמוך יותר, אך אם אתם רוצים סמארטפון ייעודי לדברים האלו: ה-V40 הוא בשבילכם. הוא זמין בחנויות במחיר של 2,890 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully