וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם מחשב של דל? אתם חשופים להשתלטות של האקרים

5.5.2019 / 15:55

חוקר אבטחה בן 17 קנה מחשב נייד של דל, החליט להחליף את הכונן הקשיח ומצא תוכנה משונה של דל. התוכנה העלתה את החשד של הנער ואחרי בדיקה מקיפה, מצא שהיא מאפשרת השתלטות עוינת על המחשב. דל שחררה עדכון ואם יש לכם מחשב מתוצרתה, כדאי שתעדכנו אותו ובהקדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לכם מחשב של דל? כדאי שתעדכנו את כל התוכנות ומהר./מערכת וואלה!, צילום מסך

הלפטופ החדש שלכם מגיע בדרך כלל עם לא מעט תוכנות שאתם לא באמת צריכים. ברוב המקרים, התוכנות האלו פשוט יאטו את המחשב, אך מעת לעת, נראה כי התוכנות האלו מהוות פירצת אבטחה חמורה - ופריצה דומה מצא נער בן 17, תלמיד תיכון שמצא כי התוכנה במחשבים של Dell נותנת גישה להאקרים, בצורה נוחה ובלי הרבה תחכום. "בספטמבר האחרון רכשתי מחשב חדש, מכיוון שהמקבוק פרו בן ה-7 שלי, כבר לא עבד יותר. חיפשתי מחשב זול שיספק את הביצועים שמתאימים לי והחלטתי לקנות את ה-G3 של דל", כתב ביל דמירקפי, בבלוג. כשהחליף את הכונן הקשיח, מצא אפשרות של דל לזהות באופן אוטומטי את סוג המחשב ומיד התפלא כיצד זה עובד. אחרי שבחן את האפשרות, מצא כי אחת התוכנות של דל בשם SupportAssist, מזהה בצורה אוטומטית את הדריברים, מה שעורר את חשדו.

התוכנה של דל מזהה את סוג המחשב, את התוכנות שמותקנות על המחשב ומציעה לעדכן אותם במידה וקיים עדכון. אולם באמצעות הונאה מתוחכמת, ניתן להטעות את אותה התוכנה ובמקום לעדכן את המחשב, האקר יכול לשתול תוכנה זדונית שתאפשר גישה חופשית לכל תכני המחשב. עם זאת, הפריצה מעט מסובכת ודורשת מהאקר להיות באותה הרשת שבה נמצא המחשב של דל. דמירקפי דיווח על הפריצה עוד במהלך חודש אוקטובר, אולם בדל נראה שבחרו לקחת את הזמן ולא להתייחס לדיווח ברצינות הנדרשת, כשהם תיקנו את הפריצה רק במהלך החודש האחרון.

איך מוודאים שהמחשב לא חשוף לפריצה?

דל שחררה עדכון לתוכנת SupportAssist וכדי לבדוק האם היא מעודכנת, חפשו אותה בשורת האייקון של ווינדוס "ההתחל", פתחו אותה ולחצו על about. שם בדקו האם היא בגרסה 3.2.0.90. המלצה נוספת שפורסמה ברשת, היא פשוט למחוק את התוכנה. תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על ההתחל, הגדרות, אפליקציות ושם חפשו את SupportAssist והסירו אותה. מדובר בהמלצה שהיא רק עבור משתמשים מתקדמים, כאלו שיצטרכו אחר כך לעדכן באופן עצמאי את הדריברים במחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully