וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרנו לשנות ה-80: מכונת הארקייד ששדרגה לנו את המשרד

6.12.2019 / 10:12

עולם הארקייד חווה דעיכה משמעותית עם הפיתוחים הטכנולוגיים של היום, בין היתר בגלל הסמארטפונים, הקונסולות של סוני, מיקרוסופט ונינטנדו. כעת חברת Arcade1Up מנסה להביא את המכונות האלו אל תוך הבית שלכם והמשרדים. בדקנו את המכונה החדשה שהביאה לנו טעימה מהעבר

הרכבה של מכונת הארקייד/צילום ועריכה: עמית לגו

זוכרים את משחקי הארקייד הגדולים של המאה ה-20? בין אם זה היה מיס פקמן ובין אם מדובר במשחקי הפינבול העצומים, שעדיין צצים מדי פעם במסעדות ישנות. אני זוכר את משחקי הארקייד דווקא מזמני החופשות המשפחתיות שלי בילדות, בדיוק על קצה עידן המעבר למשחקי פלייסטיישן, וגם אז היה עוד מדובר בסוג של עתיקות. עולם הארקייד חווה דעיכה משמעותית עם הפיתוחים הטכנולוגיים של היום, הן אם מדובר במשחקים בסמארטפונים והן אם מדובר בקונסולות החדשות מבית סוני, מיקרוסופט ונינטנדו, השולטות כיום בשוק. עם זאת, חברה קטנה בשם Arcade1Up מסרבת לתת לז'אנר למות, ובשנים האחרונות היא מפתחת את הגרסה המודרנית של אותן המכונות.

למעשה, המכונות של Arcade1Up מנסות לשחזר כמעט אחד לאחד את אותן המכונות מלפני שלושים שנים, אולם הטכנולוגיה השתנתה מעט מאז, כמובן. במקום קופסאות העץ העצומות, וברוב הזמן גם המלאות לחלוטין, מכונת הארקייד החדשה הזו מגיעה עם מחשב קטן ומסך המחוברים יחדיו באמצעות כמה חוטים בודדים וגוף מעץ. הג'ויסטיקים זהים וכל אחת מהמכונות מתהדרת ביצירות אמנות אותנטיות התואמות למשחק המקורי המותקן אליהם - האופציות הן משחקי מורטל קומבט, פאק מן וסטריט פייטר - והן נמכרות בצירוף בסיס הגבהה כדי לגרום להם להרגיש אותנטיים יותר, או, בצורה ברורה יותר, בגובה שלכם. עד כה מכונות כאלו היו יקרות, קשות להשגה וכבדות, ורבים לא הצליחו להצדיק את העלות וההשקעה בחיפוש ושינוע מכונה שכזו.

אז נכון שפעם ההורים שלי כנראה היו סוגרים את הפינה הזאת עם שטר של 20 שקלים והרבה מאוד סבלנות כלפיי, אולם המכונות האלו היו במקומות ציבוריים ומלווים בתורים ותנאים הרבה יותר קשים מהנוחות הביתית. ובמידה מסוימת גם קצת קשה להצדיק 1,999 שקלים עבור המכונה הזאת, שאותה ניתן לרכוש רק ברשת באג. היא לא מציעה שדרוג עתידי כלשהו, אלא מאפשרת לכם לשחק באותם משחקים שוב ושוב. במידה ותרצו לשחק באחר, תהיו חייבים להשקיע במכונה אחרת - או בקונסולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ארקייד מורטל קומבאט. עמית לגו, מערכת וואלה!
מכונת הארקייד/מערכת וואלה!, עמית לגו

כמה קשה ההתקנה?

אלו שרכשו ארקיידים מקוריים גילו שנדרשת יכולת טכנית גבוהה ומספיקה תקלה אחת כדי להפוך חלום שכזה לאכזבה. ההתקנה עצמה פשוטה למדי, והקופסאות עצומות כוללות את כל מה שתצטרכו לצד הוראות מפורטות מאוד. הדבר היחיד שתהיו חייבים הוא מברג, אולם מברגה בהחלט תזרז את העניינים. בתוך קצת פחות משעה, העורך שלי ואני הצלחנו להרכיב את המכונה במשרד והפעלנו אותה בפעם הראשונה לקולות התלהבות משאר עובדי האופן ספייס שחיכו בעצמם להתנסות. והאמת שההרכבה כשלעצמה הייתה מהנה לא פחות ממה שבא לאחר מכן.

אוסיף גם שההרכבה לא מצריכה שום פעולות טכניות או ידע באלקטרוניקה או מכונאות. זה לא שונה במיוחד מהרכבת רהיט של איקאה. פשוט עקבנו אחר ההוראות שהיו מפורטות ומלאות איורים, לצד סימונים מאוד ברורים לאילו ברגים צריכים ללכת לאן ואילו פלטות עץ אמורות להשתלב בכל רגע נתון.

שעות של כיף

המכונה שקיבלנו הייתה זו הכוללת את Mortal Kombat, Mortal Kombat 2 ו-Ultimate Mortal Kombat 3 - משחק מכות דו מימדי, כנראה בין המוכרים ביותר בז'אנר הזה של עולם הגיימינג. המשחקים נותרו זהים למקור, וגם בכל הנוגע לשימוש בבקרים של מכונת הארקייד, הכל בדיוק כפי שזה היה כשהמשחקים יצאו לראשונה. כמה המכונה הזאת קרובה למקור? לא ברור אם מסך ה-17 אינץ' בעל הפאנל LCD הוא HD או לא, אבל זה לא כל כך משנה, שכן המשחקים האלו הגיעו הרבה לפני העידן הזה, ואפילו הרמקולים, או ליתר דיוק הרמקול, פועל לבדו במונו. כל זאת והעיצוב הוינטג' של המכונה עם מדבקות המשחק גרמו לה להרגיש נוסטלגית במיוחד.

ארקייד מורטל קומבאט. עמית לגו, מערכת וואלה!
מכונת הארקייד/מערכת וואלה!, עמית לגו

תוך כמה רגעים מרגע סיום ההרכבה כבר ראינו מספר גדול של טורנירים במשרד, ואפילו משחקים אקראיים בהפסקת הצהריים. התלהבות גדולה בהחלט נרשמה לרקורד ואיתה כמובן התעניינות במוצר עצמו. ניתן לשחק במצב של שחקן בודד או שני שחקנים, וכן לשלוט על עוצמת הווליום של המכונה באמצעות הכפתורים. כל השאר, הן חוויית המשחק והן הניווט, נותרו זהים מאוד למכונות דורשות האסימונים של פעם. עם הארקייד תוכלו, ללא ספק, לנצל שעות של כיף.

seperator

הארקייד הוא ללא ספק מהנה ומהווה פתרון פשוט לנישה שמחפשת משהו כזה. הוא לא דורש שום ידע טכנולוגי קודם, ולמעשה מגיע באריזה המוכנה מראש, וכל מה שהיא דורשת זו הרכבה פשוטה של שעה מקסימום. עם זאת, את המשחקים ניתן למצוא בהרבה מקומות באינטרנט, כמובן עם התעסקות קטנה במשהו שנקרא "אמולטור", כדי לדמות את הקונסולות של פעם. ועם קנייה זולה יחסית של בקרים מאתרים כמו איביי או אמזון, אפשר לקבל חוויה כמעט דומה. את הכסף שלכם את משלמים על העיצוב, הבנייה והנוסטלגיות המעורבת במכשיר. האם זה שווה 1,999 שקלים? למשרדים, ככל הנראה, לבית, כנראה שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully