וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מכריזה: סמארטפונים, גרסת אנדרואיד חדשה ועוזרת קולית חכמה יותר

8.5.2019 / 11:30

אירוע המפתחים השנתי של גוגל נפתח: גוגל הכריזה על סמארטפונים חדשים וזולים יותר שיעלו כ-399 דולרים, גרסת אנדרואיד חדשה שתהיה זמינה בקיץ ועוזרת קולית שתהיה מהירה פי עשרה ותוכל לעשות עבורכם קניות ברשת ועד להשכרת רכב

כנס המפתחים השנתי של גוגל ה-I/O נפתח הלילה וייארך יומיים. במהלך הכנס קיימה החברה את האירוע החשוב ביותר ובו הכריזה על מוצרים חדשים, עדכוני תוכנה ועל כיוון גוגל בשנה הקרובה ויש גם סיבה לגאווה ישראלית. חלק מהמוצרים שהוצגו, פותחו בישראל, כמו פרויקט שמאפשר לאנשים חרשים וכבדי שמיעה לנהל שיחות טלפון בעצמם, כשצד אחד כותב וקורא טקסט והצד השני מדבר כרגיל ואילו הטלפון ממיר ביניהם ועוד. בין היתר חשפה גוגל סמארטפונים חדשים וזולים יותר שמחירם ההתחלתי הינו 399 דולרים, העוזרת הקולית השתדרגה, מסך חכם חדש וגרסת אנדרואיד חדשה.

העוזרת הקולית משתדרגת: תדע להשכיר רכבים לבד

גוגל חשפה את העוזרת החכמה שקיבלה שדרוגים מתבקשים: מהירות, מבצעת יותר פעולות ואפילו יכולה לכבות את המזגן ברכב. העוזרת הקולית של גוגל עובדת כיום בענן ויש יותר מ-100 גיגה של רשתות מידע שעוזרות לזהות זיהוי קולי ואת השפה. כעת, מהנדסי גוגל הצליחו לכווץ את כל המידע הזה לחצי גיגה בלבד, מה שאומר שמעתה העוזרת תוכל לפעול ישירות מהסמארטפון. היתרון הוא ברור: המהירות. המידע לא יצטרך לעלות לענן ולחזור לסמארטפון - כולו יתבצע על גבי הסמארטפון.

כנס המפתחים של גוגל. רויטרס, רויטרס
כנס המפתחים השנתי של גוגל./רויטרס, רויטרס

כתוצאה מהשיפור, העוזרת הקולית מהירה פי עשרה. העוזרת המשודרגת אפילו תדע להשכיר רכבים. "האפשרות החדשה תעבור כמו אפשרות ההזמנה הקיימת: המשתמש פשוט יפתח את העוזרת ויבקש להשכיר רכב", אמר סונדר פיצ'י, מנכ"ל גוגל. אחר כך העוזרת תפתח את עמוד ההזמנה ותתחיל למלא את הפרטים בשמו של המשתמש. בסוף ההזמנה המשתמש יצטרך לאשר את הפרטים ויקבל את אישור ההזמנה במייל. עוד ניתן לבקש מגוגל שתשלח תמונות מהגלריה לחברים, להזמין מקומות במסעדה ואפילו לעשות שופינג באינטרנט.

מכשירי פיקסל חדשים: החל מ-399 דולרים

סדרת מכשירי ה-Pixel נחשבת לבין הסמארטפונים הטובים שיש כיום בעולם, במיוחד בשל המצלמה המתקדמת. אולם עד כה הם תומחרו במחירים לא נגישים, החל מ-800 דולרים ועד ל-1,000 דולרים. גוגל דיווחה על מכירות נמוכות וכדי לפצות עליהן, הכריזה הלילה על ה-Pixel 3a וה-Pixel 3a XL שיעלו החל מ-399 דולרים. מדובר בסמארטפונים שמגיעים עם כוח עיבוד זול יותר אך עדיין שומרים על היתרון: מערך הצילום.

גוגל פיקסל 3a. יח״צ,
ככה עושים מכשיר ביניים: מצלמה מתקדמת ומערך עיבוד שמספיק להכל./יח״צ

הפיקסל 3a מגיע עם מסך בגודל 5.6 אינץ' OLED ברזולוציית FullHD+ בעוד שהפיקסל 3a XL מגיע עם מסך בגודל 6 אינץ', פאנל מסוג OLED ורזולוציית FullHD+. בלב הסמארטפון פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 670, עם 4 גיגה זיכרון RAM ו-64 גיגה לאחסון ללא אפשרות הרחבה. מערך הצילום נשאר זהה לשל אחיו הגדול, הפיקסל 3 וכולל: חיישן 12.2 מגה פיקסל של סוני, עם מפתח צמצם f/1.8 ופיקסלים בגודל 1.4 מיקרון המאפשרים שמירה על הפירוט בתמונה. בתיאוריה, המצלמה אמורה לספק תמונות באיכות זהה לשל הפיקסל 3. בחזית ניתן למצוא מצלמת 8 מגה פיקסל ומפתח צמצם F/2.0.

באופן משונה, חיבור האוזניות 3.5 מ"מ חזר אל דגמי הפיחקסלים החדשים. הפיקסל 3a יעלה 399 דולרים והגרסה הגדולה יותר תעלה החל מ-479 דולרים. שניהם יהיו זמינים בכל המדינות בהן גוגל מוכרת את הסמארטפונים, כלומר עדיין לא בישראל והחל מה-15 במאי.

מסך חכם חדש: מצלמה שמזהה את המשתמש

בתחילת חודש מרץ דלף מוצר חדש שגוגל עובדת עליו: ה-Nest Hub Max. מסך חכם חדש, דומה ל-Google Hub שהכריזה עליו בשנה שעברה, אך כעת הוא מגיע במיתוג חדש ועם כמה פיצ'רים חדשים. במהלך האירוע הציגה לראשונה את המוצר שפותח בשיתוף חברת Nest שנרכשה על ידי גוגל. המסך החכם החדש מציע יותר יכולות מהדגם הקודם וכולל מסך בגודל 10 אינץ' ברזולוציית HD וכעת הוא גם יכול לנגן סרטונים ותמונות. אך מלבד זה, המסך החכם התחדש במצלמת 6.5 מגה פיקסל והוא כעת יהפוך גם למעין מצלמת אבטחה.

מסך חכם גוגל nest. יח״צ,
דאגה לפרטיות?/יח״צ

אבל המסך החכם גם יכניס את האח הגדול הביתה: הוא יזהה איזה משתמש עומד מולו וידע להתאים את התכנים במיוחד בשבילו כמו הפגישות האישיות שלו או מידע שרלוונטי אליו. אחד מהיתרונות של הגוגל Hub הקודם היה דווקא זה שלא הייתה לו מצלמה, מה שהרגיע לא מעט אנשים שדואגים לפרטיות. המסך החכם יהיה זמין מאוחר יותר הקיץ במחיר התחלתי של 229 דולרים, כשהמסך מהדור הקודם יעלה 129 דולרים במקום 149 דולרים.

גרסת אנדרואיד חדשה שתביא שיפורים בפרטיות

גוגל חשפה פרטים נוספים על גרסת האנדרואיד Q שתהיה זמינה לכלל המשתמשים במהלך חודש ספטמבר. הגרסה הראשונה נחשפה במרץ, בגרסת המפתחים כשאמש שחררה החברה את הבטא השלישית. גרסת האנדרואיד החדשה תביא עמה מצב לילה, פיצ'ר Live Caption שפותח בישראל ומאפשר תמלול אוטומטי ומהיר של סרטונים וכמובן שיפורים מתבקשים בפרטיות והאבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully