וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ ניישן חוגגת 71 שנים: הפיתוחים הישראלים שמשנים את חיינו

9.5.2019 / 9:38

בראשית, גט, וייז, פייבר ועוד: ישראל אולי המדינה הצעירה ביותר באזור המזרח התיכון, אך נראה שלגיל אין באמת חשיבות: ממדינה צעירה, הפכה ישראל לאחת המדינות החשובות ביותר בעולם הטכנולוגי, כשהיא אחראית על לא מעט פיתוחים ששינו לכולנו את החיים

חללית SpaceIL בסלפי. בראשית,
גאווה ישראלית שהוכיחה: השמיים ממש לא הגבול./בראשית

לא בכדי ישראל זכתה לכינוי הסטארט-אפ ניישן, ממדינה קטנה וצעירה שהפכה לנוכח המציאות למדינה יצירתית שאחראית על הפיתוחים החשובים בעולם: החל ממכונת ה-CT, "בראשית" ועד ל- Waze ו-Via שמשנים את עולם התחבורה. רק לאחרונה, שוגרה החללית "בראשית" ועברה את כל השלבים החשובים, עד שהגיע רגע הנחיתה ובעקבות תקלת מחשב, התרסקה על הירח. הפרויקט הוכיח שהשמיים כבר לא הגבול וגם לא הירח. ממדינה קטנה ואולי הצעירה ביותר באזור המזרח התיכון, ישראל אחראית על לא מעט מהפיתוחים הטכנולוגים. הנה שבעה פיתוחים ששינו לנו את החיים.

בראשית: הגאווה הלאומית החדשה

לפני יותר משמונה שנים שמע יריב בש, מייסד SpaceIL על תחרות של חברות עצמאיות לפיתוח ושיגור חללית לירח. בש פרסם בפייסבוק וקרא לחבריו להצטרף אליו. מאוחר יותר הצטרפו אליו כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב ושמונה שנים מאוחר יותר, שיגרו את החללית "בראשית" אל הירח בשיתוף התעשייה האווירית ומוריס קאהן. החלום של השלושה הפך למציאות וכך בפברואר האחרון שוגרה לחלל באמצעות רקטת Falcon X של המיליארדר אילון מאסק. חודשיים אחר כך, ברגע הנחיתה הקריטי, התברר כי בעקבות כשל במחשב, החללית התרסקה אל תוך הירח. הנחיתה נגמרה בהתרסקות, אך העמותה ומוריס קאהן הודיעו כי לא ירימו ידיים והכריזו על בראשית 2. בכך, הוכיחו שלושת היזמים, התעשייה האווירית ומוריס קאהן שהשמיים כבר ממש לא הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully