וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטגרם נגד מתנגדי החיסונים: תחסום האשטאגים ומשתמשים

10.5.2019 / 10:39

בתוך 4 חודשים בלבד: מקרי החצבת בארצות הברית בשיא של 25 שנה וגם בישראל, נראה כי מקרי החצבת רק עולים והסכנה מתגברת. אחת מהפלטפורמות הפופולריות של מתנגדי החיסונים, הינה הרשת אינסטגרם. באיחור קל, החברה פרסמה כי תחסום חשבונות והאשטאגים של מתנגדי חיסונים

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
סוף סוף תעשה משהו נגד סכנת החיים./ShutterStock

בימים האחרונים כלי תקשורת ומשתמשים בעולם מבקרים בחריפות את אינסטגרם על כך שהיא לא נוקטת שנוקטת וממגרת את הפייק - ניוז על חיסונים. כעת, אינסטגרם הודיעה בעולם כי היא תחסום האשטגים שמפיצים "שקרים באופן ברור" לגבי חיסונים. המדיניות החדשה תרחיב את האיסור של אינסטגרם לנושאים האשטאגים שאולי נראים בלתי מזיקים, אך אינסטגרם עדיין נוקטת צעד כלפיהם. אינסטגרם חסמה בעבר האשטאגים כמו "חיסונים גורמים לאוטיזם" ו-"חיסונים גורמים לאיידס", אך כעת החברה תחסום גם האשטגים שלא בהכרח קשורים בצורה ישירה אל מתנגדי החיסונים כמו: "חיסונים 1234" ועוד.

כשהאשטג חסום על ידי אינסטגרם, כמעט ובלתי אפשרי יהיה למצוא או לארגן תוכן סביבו. ניסיון ללחוץ על האשטאג חסום, לא יוביל לשום תוצאה בעת חיפוש. חברת האם, פייסבוק, הודיעה כי גם היא תנקוט בצעדים דומים כדי להגביל את הפצת המידע השגוי בקרב נושא החיסונים. אינסטגרם ציינה כי היא מחפשת דרכים חדשות להילחם בפייק ניוז. כיום החברה מקפיצה הודעה כשאנשים מחפשים האשטגים הקשורים לפגיעה עצמית או לנושאי החיסונים. אולם החברה ציינה כי היא עדיין בשלבים הראשונים במלחמה נגד תוכן ומשתמשים פוגעניים. מוקדם יותר השבוע ובאיחור של כמה שנים, החברה חשפה כי היא תפרסם כללים אוניברסליים כיצד חשבונות נחסמים ואף תאפשר למשתמשים לערער על ההחלטה.

הדיווח החדש של אינסטגרם מגיע על רקע מגפת חצפת עולמית, כשבתוך שלושה חודשים, מעל ל-110 אלף נדבקו ועשרות מתו. המגפה מכה בישראל, כשבארץ נרשמו יותר מ-800 מקרי הדבקה. רק בארצות הברית נדבקו כ-695 אנשים ב-22 מדינות ברחבי המדינה. "זה מדאיג", אמר ד"ר וויליאם שאפנר, מומחה לחיסונים מאוניברסיטת ואנדרבליט. לדבריו, לא רק שחצבת היא מחלה מסוכנת בפני עצמה, אלא שחזרתה עלולה לגרום לשובן של מחלות נוספות שנדמה היה שהן שייכות לנחלת העבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully