וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תגמר לכם הסוללה בשדה התעופה: בדקנו את המזוודה החכמה של Away

15.3.2019 / 8:04

המזוודות כבר ממזמן לא קופסת פלסטיק או בד שעוזרות לארוז את הפרטים היקרים בדרך למעוז חפצכם ובשנה האחרונה הן זכו לשדרוג וקצת יותר "חוכמה" ממזוודות עם חיישנים שהולכות אחרי המשתמשים או מזוודות שמספקות אנרגיה לסמארטפון. בדקנו את המזוודה החכמה של Away

away carryon. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מותג חדש שמנסה לבסס עצמו בשוק כמותג פרימיום./מערכת וואלה!, מייקי לוי

מזוודות שעוקבות אחר הנוסע, מזוודות שמציגות את מיקומן בכל רגע נתון וגם מזוודות שמציעות מטען נייד: המזוודות שהיו מוצר לואו טק, פלסטיק או בד עם ארבעה גלגלים, הפכו לחכמות וזכו בשנים האחרונות ללא מעט חידושים ועדכונים. הבולט שבהם: מטען נייד בתוך המזוודה. חברת Away האמריקאית השיקה סדרת מזוודות שעדיין לא נמכרת בישראל, אך זוכה לפופולריות אדירה בעולם. שיא ההשפעה על ישראל הייתה כשהדוגמנית קורל סימנוביץ פרסמה את החברה באינסטגרם, מה שהביא את תשומת הלב גם לישראל. החברה משווקת מזוודות לקבינת המטוס עם מטענים ניידים המטוס. המזוודות לא נשלחות לישראל, אך באמצעות שירות משלוחים כמו DealTas, תוכלו לשלוח את המזוודה גם לישראל.

עיצוב

המזוודה מגיעה בשני דגמים: פלסטיק, מתכת ובשני גדלים שונים, האחד שמתאים לכל חברות התעופה והאחד שמתאים לחלק מחברות התעופה, בעיקר כאלו שהן לא לואו קוסט. המזוודה שבדקנו הינה מפלסטיק עמיד במיוחד. אני מודה, אני לא מחובבי הפלסטיק, אולם כאן החברה עשתה עבודה נפלאה והיא מרגישה מאוד איכותית, אף על פי שהיא לא נשלחת לבטן המטוס כמו המזוודה הגדולה. אולם גם במקרה הזה, הייתי מסיר דאגה מכיוון שכאמור - הפלסטיק מרגיש מאוד איכותי. המזוודה בסך הכל מגיעה בעיצוב סטנדרטי שמרגיש מאוד איכותי. לא סתם החברה קוראת לעצמה "מזוודות מחלקה ראשונה". איכות החומרים בהתאם וכך גם המחיר.

away carry on inside. מייקי לוי, מערכת וואלה!
יעילות זה שם המשחק./מערכת וואלה!, מייקי לוי

החברה משווקת מזוודות מפלסטיק שאינן ניתנות להרחבה, כלומר אין עוד רוכסן שמגדיל את הנפח. במקום, המזוודה מציעה בצד אחד מעין מחיצה שניתן להדק אותה באמצעות שתי רצועות ומציעה בפנים גם שטח אחסון. בצד השני, ניתן למצוא פשוט רוכסן המפריד בין שתי המחיצות. בסך הכל, שטח הניצול הינו מרבי. העיצוב של המזוודה הקטנה זהה למזוודות הגדולות שהחברה משווקת ולמעשה, מדובר באחד לאחד, רק עם נפח גדול יותר. גם המזוודה הקטנה וגם המזוודה הגדולה הפתיעו באיכותן.

גולת הכותרת: המטען הנייד במזוודה

ה-TSA בארצות הברית וגופי האכיפה בעולם כולו דורשים מהנוסע שלא לשלוח מטען נייד שמכיל סוללת ליתיום אל בטן המטוס. הסיבה שהסוללות האלו נוטות להתקלח וכשזה קורה בבטן המטוס, זה עשוי לגרום לשריפה ולגרוע מכל. לכן, עוד בבידוק הביטחוני מוציאים את הסוללות במידה ויש. לעומת זאת, ניתן לשאת אותם לתא הנוסעים, ללא שום חשש. הסוללה של Away מגיעה בנפח 10,000 מיליאמפר-שעה, נפח שמספיק לבין פעמיים עד שלוש הטענה של סמארטפון מתקדם כמו האייפון Xs או ה-Galaxy S10. היא מגיעה עם שתי כניסות USB: הראשונה להטענה מהירה והשניה לטעינה איטית ואף מאפשרת הטענה במקביל של שני סמארטפונים, אך אז מהירות ההטענה יורדת בצורה משמעותית.

גיף מטען במזוודה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקום נוח, הוצאה והכנסה מהירה./מערכת וואלה!, צילום מסך

הסוללה מטעינה בהספק מרבי של 2.4 אמפר, הספק מהיר דיו כדי להטעין כל סמארטפון בזמן הטענה הגיוני. הדבר היחידי שהפריע בסוללה, זהו דווקא משך הטענת הסוללה שאורך בין שעתיים לשלוש עם מטען מהיר ואילו זמן כפול עם המטען שמגיע במזוודה. למרות שהמטען שמגיע בערכה מספק זמן הטענה יחסית איטי בשל הספק נמוך, הוא מגיע עם מתאמים לכל העולם, כך שאם אתם לא לחוצים, תוכלו להשתמש במטען USB הסטנדרטי בכל העולם, אך רק תצטרכו להיות סבלניים. אך מכיוון ומדובר בחברה מוכרת ולא מותג סיני עלום שם, החברה העבירה את המטען הנייד בכל הבדיקות האפשרויות, כך שהוא קיבל תו תקן בכל העולם, לרבות רשות התעופה הפדרלית, אבטחת התחבורה האמריקנית (TSA), ומחלקת התחבורה האמריקנית, כך שניתן לשאת אותו לכל מקום וכל מדינה בעולם, ללא שום בעיה.

מטען נייד away. מייקי לוי, מערכת וואלה!
סוללה בנפח 10,000 מיליאמפר-שעה מאושרת לשימוש על ידי כל הגופים בארה״ב./מערכת וואלה!, מייקי לוי

המטען קומפקטי ומזכיר בעיצובו את המטענים של חברת שיאומי שזוכים לפופולריות רבה. אי אפשר לקנות אותו בנפרד והוא מגיע אך ורק עם המזוודה הקטנה שהחברה מוכרת. הוא מגיע עם תא ייעודי מתחת לידית שנשלפת וניתן להוצאה בקלות. משך השהות בשדה יכול אורך שלוש שעות ואם שכחתם להטעין את הסמארטפון לפני שיצאתם מהבית, או אחרי הנחיתה ביעד, תמצאו את המזוודה בתור שקע זמין ונוח במיוחד. אורך הכבל USB הסטנדרטי לאייפון והמרחק בין המטען שבמזוודה, מספיק כדי להכניס את האייפון לכיס מבלי שיצא או לאחוז אותו ביד בצורה נוחה. כך מצאתי עצמי לא מעט פעמים פשוט מחבר את הכבל אל המזוודה ובמשך השהות בשדה התעופה, בעודי מחכה למזוודה הגדולה, מטעין את הסמארטפון. לא בכדי, רוב יצרניות המזוודות והתיקים התאימו את המזוודות כדי שיגיעו עם מטענים ניידים או הכנה למטען נייד שאותו הצרכן יכול לחבר אל תוך המזוודה וליהנות משקע USB.

מטען נייד away זווית שנייה. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שתי כניסות, הראשונה מהירה והשניה איטית יותר./מערכת וואלה!, מייקי לוי

סיכום

מדובר בחברה שהיא מותג פרמיום שמנסה להתחרות אל מול החברות הוותיקות כמו TUMI. הוא עדיין לא נמכר בישראל, אך ניתן למצוא לא מעט מזוודות כאלו גם בנמל התעופה בן גוריון המקומי. מדובר במותג צעיר ורענן שמנסה להפוך את המזוודות האלו לקצת יותר מיוחדות. זה אולי לא ישמע כמו המצאת המאה, מטען נייד בתוך המזוודה, אך מדובר בשינוי מרענן לקטגוריה כל כך משעממת. המזוודה נמכרת בתג מחיר של 225 דולרים, כלומר 801 שקלים. סוללה דומה עולה כ-200 שקלים, מה שאומר שמחיר המזוודה האמיתי הינו 600 שקלים, לא מחיר זול, אך יש לזכור כי מדובר במותג שמציע אחריות, עמידות וגם מעט חדשנות. המזוודה מצויינת, היא עמידה, חזקה והמטען הנייד מקל על חיי מי שמבלה הרבה בנמלי תעופה או בדרכים.

  • עוד באותו נושא:
  • מטען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully