וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם זו נשיאת בית המשפט העליון: הציוץ של יאיר נתניהו שהסעיר את הרשת

הבוקר נאמה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות והתייחסה לראשונה על הדיווחים כי הצעות להחלשת בית המשפט העליון עומדות בלב המו"מ הקואליציוני. מאוחר יותר, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, צייץ שני פוסטים שהצליחו להסעיר את הרשת

עריכה: טל רזניק

"התבלבלתי או שנשיאת העליון חושבת על ראש ממשלת ישראל שהוא היטלר בסוף שנות ה-20?", כתב היום יאיר נתניהו בטוויטר וכמה שעות אחר כך הסיר את הציוץ. עוד הוסיף: "Fast Check: בגרמניה שלפני עליית הנאצים, לבית המשפט היתה סמכות לבטל חוקים!". הסטטוסים של נתניהו נכתבו בתגובה לנאום שנשאה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, במהלך כנס עמותת המשפטנים שמתקיים בימים אלו בנירנברג שבגרמניה. הציוצים של יאיר נתניהו הפכו לויראלים בשעות האחרונות וזכה לתגובות כמו: "אני לא בטוח שהבנת את הקונטקסט שמתפרש מהציוץ הזה". בתגובה, כתב: "כמה לא מפתיע שהשמאלנים לא מבינים כלום. יש להם טענה שביטול הסמכות תוביל אותנו לפאשיזם גרמניה הנאצית, אושוויץ לערבים ושמאלנים וכו'. ואני בא להראות שזה שטויות. הרי בגרמניה היה לבית המשפט את הסמכות וזה לא עצר את עליית הנאצים. להפך".

"העצמאות השיפוטית ואי התלות של השופטים, ברמה המוסדית וברמה האישית, הן אחת הערובות החשובות לכך שתישאר בידי הפרט כתובת לפנות אליה לצורך הגנה על זכויותיו. השמירה על עקרון העצמאות ואי התלות של השופטים היא, אפוא, מאבני היסוד בכל משטר דמוקרטי", אמרה חיות על רקע הדיווחים כי הצעות להחלשת בית המשפט העליון עומדות בלב המו"מ הקואליציוני. "לא פעם קרה בהיסטוריה של מדינות בעלות משטר דמוקרטי תקין", ציטטה חיות מדבריו של אלפרד ויתקון ז"ל, שעלה מגרמניה לישראל ב-1935 והיה בין השופטים שייסדו את בית המשפט העליון בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יאיר נתניהו, במהלך דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ,נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת העבודה אייבי בנימין. מוטי מילרוד, חדשות "הארץ", מערכת וואלה!
הציוץ של יאיר נתניהו שהצליח להסעיר/מערכת וואלה!, מוטי מילרוד, חדשות "הארץ"

"שקמו עליהן תנועות פשיסטיות וטוטליטריות למיניהן, והשתמשו בכל אותן הזכויות של חופש הדיבור, העיתונות וההתאגדות, שהמדינה מעניקה להן, כדי לנהל את פעולתן ההרסנית בחסותן. מי שראה זאת בימי הרפובליקה של ויימאר לא ישכח את הלקח". נשיאת העליון, בת לניצולי שואה, הוסיפה עוד כי "במדינתו של העם הגרמני אשר חוקק את אחת החוקות המתקדמות ביותר להגנה על זכויות וחירויות אדם - חוקת ויימאר - התאפשרה פגיעה אנושה בזכויות האדם הבסיסיות ביותר תוך שימוש במשפט המדינה לקידום תפיסות עולם גזעניות והכשרת הפשעים שבוצעו נגד האנושות מכוח תפיסות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully