וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום טילים על האירוויזיון: אתר "כאן" נפרץ על ידי האקרים פלסטינים

14.5.2019 / 23:53

אירוויזיון 2019 נפתח הערב בתל אביב ובמקביל לשידורי חצי הגמר, האקרים שככל הנראה מקורם מעזה, פרצו לאתר של כאן ושתלו סרטון באורך שתי דקות שבו איימו על שיגור רקטות למרחק של 1.2 קילומטרים מאירועי האירוויזיון

פריצה לאתר כאן. צילום מסך, צילום מסך
״1.2 קילומטרים מאירועי האירוויזיון״./צילום מסך, צילום מסך

"סכנה למתקפת טילים, בבקשה תגיעו למקלטים", הוצג בדקות האחרונות באתר "כאן" שמשדר בשעות אלו את גמר חצי האירוויזיון שנפתח הערב (שלישי) בתל אביב. בסרטון נראה לוגו של צה"ל ואחרי מספר שניות הסרטון עובר להדמיה של "תקיפה אמיתית" במקומות שנמצאים כ-1.2 קילומטרים מאירועי האירוויזיון. הסרטון שארוכו כ-2 וחצי דקות מציג "תקיפה אמיתית" של כמה מבנים בעיר תל אביב. ככל הנראה, מדובר בפריצה לאתר "כאן" שמקורה בהאקרים פלסטינים. "ישראל לא בטוחה, אתם עוד תראו", חתמו בסרטון.

היום פורסם בוואלה! News כי במערכת הביטחון מבקרים את מועד יישום ההבנות עם חמאס השבוע והגדירו אותו כבעייתי. לדברי מקורות ביטחוניים, בימים הקרובים אמורות להיכנס לתוקף הקלות עבור האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל במסגרת ההבנות עם ארגוני הטרור ברצועה. אלא שגורמים שונים מתחו ביקורת על ההחלטה, בשל האיומים שממשיכים להשמיע חמאס והג'יהאד האסלאמי ברקע האירוויזיון. אומנם לא מדובר בתקיפה, אך מדובר בפריצה באתר שצופים בו מאות אלפי אנשים מסביב לעולם.

הפריצה לאתר כאן. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
במקביל לשידורי חצי הגמר של האירוויזיון, אתר תאגיד השידור נפרץ./מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

זו אינה הפעם הראשונה שאתר התאגיד נפרץ. באוגוסט 2018 נפרץ אתר "כאן" על ידי מתקפת האקרים מתימן. האקרים השתלטו על האתר ושידרו סרטונים בעברית בהם נראים לוחמים על רקע הפצצות. מתקפת השחתת עמודים פופולרית ולא דורשת יכולות טכניות מורכבות, כשהאקרים מחפשים חורי אבטחה שאיפשרו גישה מלאה לאתר. לא מן הנמנע כי האקרים מצאו את הפריצה זמן רב לפני הפריצה ושמרו אותה, עד לרגע שידור חצי הגמר.

מכאן נמסר: "נראה כי הערב במהלך חצי הגמר הראשון נפרץ אתר כאן למספר דקות. אנו מאמינים כי המסרים לא נצפו ע"י אנשים רבים. איגוד השידור האירופאי וכאן תאגיד השידור הישראלי רואים בנושא אבטחת סייבר חשיבות רבה והנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully