וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מיקרופונים ומשדרים: הצצה למאחורי הקלעים של האירוויזיון

20.5.2019 / 16:08

עשרות אמנים ומדונה אחת: אירוויזיון 2019 נחתם אמש (שבת) באירוע גמר חגיגי ורגע אחרי, אנחנו מקבלים הצצה למאחורי הקלעים המורכבים של האירוע. מאות מיקרופונים ומשדרים, מגברים ומערכות שמע המתקדמות בעולם. ביקרנו במקומות הקודשים של האירוויזיון

מערכת וואלה!

אירוויזיון 2019 נחתם סופית אמש (שבת) בהפקה חגיגית ומושקעת שהצליחה להשאיר אבק לאירוויזיון משנים קודמות. סדר מופתי, תפאורה מפוארת, וארגון שלא נראה בישראל מעולם, לרגע נראה כי האירוע כלל לא מתקיים בישראל אלא באירופה. אם תשאלו את מכורי האירוויזיון על ההפקה בישראל, רבים מהם יגידו כי מדובר בהפקה המשוקעת ביותר של האירוויזיון ובטח ובטח, ההפקה המושקעת ביותר שנראתה בישראל אי פעם. יום אחרי, אנחנו מספקים הצצה למאחורי הקלעים ולארגון מערכות השמע שהבטיחו: אפס ניתוקים ואודיו שישמע בטלוויזיה בדיוק כמו שהאמנים רוצים.

במת האירוויזיון אולי נראתה קטנה בטלוויזיה, אך מדובר בבמה המשתרעת על פני 250 מטרים רבועים, כשבין שיר לשיר יש לעובדי הבמה 40 שניות בלבד כדי לפנות את התפאורה הקודמת ולהקים תפאורה חדשה. כל תהליך הפינוי במה והארגון מחדש, מתבצע בזמן שבטלוויזיה משודרת תעודת הזהות של האמנים. בתוך זמן קצר, רצים עובדי הבמה ומצד אחד מפנים אותה ומהצד השני מרכיבים את התפאורה החדשה. במת האירוויזיון כוללת גם מסך על הרצפה, שעוזר לעובדי הבמה למקם בדיוק המושלם את הציוד הנדרש.

סנהייזר אירוויזיון 2019. מייקי לוי, מערכת וואלה!
במת האירוויזיון, 2019/מערכת וואלה!, מייקי לוי

כבר לפני חודשיים, כשהבמה הייתה מוכנה, סטודנטים לאמנות מקומיים קיבלו משימה: לבצע את שירי האירוויזיון כשעל כל סטודנט מופקד שיר של מדינה אחרת. כך דימו הסטודנטים את השיר על הבמה והביצוע הועבר למשלחת שיכלה לקבל הצצה ראשונה לאיך השיר נראה על הבמה וכך גם יכלו גם לכייל ולוודא שהאודיו נשמע בצורה הטובה ביותר. סנהייזר, החברה שאחראית על ציוד ההגברה והמיקרופונים ועושה זאת עבור האירוויזיון כבר 36 שנים, כשהשנה הצטרפה המשווקת המקומית חברת קילים הישראלית, שהקימה את כל מערך האודיו המורכב. "סיימנו להתאים את האודיו בצורה מושלמת ואז ביקשו להוסיף מנהרה בין החדר הירוק לבמה המרכזית", אמר לנו ולקר שמיט, מי שמנהל את "מבצע האירוויזיון" בסנהייזר ועבד מסביב לשעון. "זה שינה לנו את כל התוכניות, היינו צריכים להערך לזה מחדש ולכייל את האודיו שוב פעם, רק שהפעם יתאים למנהרה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"לא משנה איך זה נשמע באולם, העיקר שיהיה מושלם בטלוויזיה"

"לא משנה לנו איך זה נשמע באולם שבו ישנם 8,000 אנשים. משנה לנו איך זה נשמע בטלוויזיה, ששם מאזינים לנו מאות מיליוני אנשים", הוסיף שמיט. כדי שזה ישמע ללא הפרעות ותקלות, שמיט מפקד על יחידה שסורקת תדרים ובודקת מי משתמש בציוד אלחוטי. בצורה גורפת ובלי יוצאים מן הכלל, על העיתונאים אסור להשתמש במיקרופונים אלחוטיים, כשליחידה עליה מפקד שמיט, אישור לסלק מהמתחם את מי שיסרב לסגור את המיקרופון האלחוטי. בחצי הגמר הראשון, איתרה היחידה כ-29 הפרעות שנחסמו. "קרה לנו מקרה דומה בפורטוגל, שם באולם אירועים ליד השתמשו במיקרופון אלחוטי, ניגשנו אליהם והבאנו להם במתנה את אחד מהמיקרופונים החוטיים הטובים ביותר שיש לנו להציע, כדי שלא ישתמשו במיקרופון אלחוטי", הוסיף.

סנהייזר אירוויזיון 2019. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ההכנות היו בשיאן. אירוויזיון 2019/מערכת וואלה!, מייקי לוי

תסריט שכתוב מראש: כל אמן מקבל את המיקרופון עם ההגדרות ששייכות לו

כ-104 מערכות אלחוטיות של סנהייזר היו בשימוש בו זמנית באולם, לצד 160 מקלטים, 160 אוזניות למתמודדים, כבלים באורך של קילומטר ו-100 מטר, ויותר מ-45 אנטנות שידור פעלו בו זמנית. מדובר במבצע מורכב, אך אחרי חודשיים של עבודה, אינספור שינויים ולא מעט עבודה, ובצירוף לזה, וותק של 36 שנים בארגון אירועי אירוויזיון, נראה שבסנהייזר יכלו לנשום אתמול בשתיים וחצי בלילה לרווחה, אחרי שחצי הגמר הראשון, השני, הגמר והחזרות הנלוות, עברו בהצלחה גדולה.

סנהייזר אירוויזיון 2019. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"כ-104 מערכות אלחוטיות של סנהייזר היו בשימוש בו זמנית באולם"./מערכת וואלה!, מייקי לוי

אבל בשביל ההצלחה הגדולה, צריך גם להערך בהתאם: כ-160 מקלטים הוכנו מבעוד מועד עם ההגדרות של האמנים. כך שכל אמן יעלה לבמה עם המקלט ששייך לו וההגדרות המדויקות שמתאימות עבורו. לשם כך, הוקם מתחם לפני הבמה ושם מסתדרים האמנים ממש כמו פס חם. הלהקה שיורדת מחזירה את הציוד ובו זמנית הלהקה הבאה בתור מקבלת את הציוד הנדרש. גם העובדה שמדונה הגיעה בצורה ספונטנית, כלל לא הפריעה לציוד ולהגברה של סנהייזר. מלכת הפופ הביאה את הציוד האישי שלה והעמידה אותו על יד הציוד של סנהייזר, בצורה שלא תתנגש ותפריע להמשך המשדר. כך גם ההופעה של מדונה וגם השידור הרציף של האירוויזיון, עברו בצורה חלקה וללא שום בעיות.

אירוע מרשים שרבים למדו ממנו

ההפקה הישראלית והאירופאית שמו את הדעות בצד והצליחו להרים את האירוע המרשים ביותר שנערך בישראל. היה מעורר השראה לראות איך אירוע בכזה גודל מגיע לישראל כשכל הארגון מתבצע בצורה מופתית. את ערב הגמר חתמו בהצלחה כשלא נרשמו שיבושים ויותר מ-300 מיליון צופים שמעו בדיוק איך שהאמנים רצו. בינתיים, סנהייזר מקפלת את הציוד ונערכת לאירוויזיון 2020 שיערך בהולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully