וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכל השלבים ניסו להפיל לנו את האתר": האירוויזיון המוצלח של מחלקת הדיגיטל בתאגיד השידור

20.5.2019 / 12:33

בתאגיד השידור מסכמים שבוע מוצלח של שידורים בטלוויזיה ובדיגיטל ומודים: "לאורך כל האירוויזיון ניסו להפיל את אתר תאגיד השידור". עם זאת, מלבד חצי גמר ראשון, בתאגיד יכולים לנשום לרווחה ולהגדיר את השבוע בתור מוצלח. שוחחנו עם אסא ארבל, מנהל אגף המוצרים בתאגיד

ארז טל בר רפאלי לוסי איוב אסי עזר אירוויזיון 2019 חצי הגמר גמר. אורית פניני,
"בכל השלבים ניסו להפיל לנו את האתר"./אורית פניני

"רק עכשיו אפשר לספר: בכל השלבים ניסו להפיל לנו את האתר. בחצי גמר הראשון, השני וגם בגמר", אמר לנו מנהל אגף המוצרים בחטיבת הדיגיטל של כאן, אסא ארבל. "הקמנו חמ"ל שישב בתאגיד, ביחד עם מטה הסייבר והחברות שמלוות אותנו ומשמח להגיד שהצלחנו להעביר את השידור בצורה חלקה והוא הועבר כמוש צריך בכל הפלטפורמות". בחצי הגמר הראשון דיווחנו על מתקפת האקרים שניסתה לבצע השחתה באתר של תאגיד השידור, שהעביר את השידור החי מהאירוויזיון. במהלכה, האקרים הצליחו להחליף את השידור בסרטון שמדמה התקפה על מטרות בתל אביב. כעת ארבל מספר לנו לראשונה כי האתר היה נתון למתקפה לאורך כל הדרך.

"האירוויזיון זה לא מסך שני, זה ה-מסך".

"בחצי הגמר הראשון הצליחו לפרוץ לכמה דקות, האקרים השחיתו את האתר ניסו לעשות גם בשאר הפעמים. אין לנו מושג מאיפה הם הגיעו ולא פרסמנו עד עכשיו כי בדרך כלל פרסומים כאלו מביאים תקיפות נוספות", הוסיף ארבל. "זה אירוע בפרופיל מאוד גבוה עם מיליוני צופים בטלוויזיה ויותר ממיליון וחצי צופים נחשפו לתכנים בדיגיטל. זה לא מסך שני, זה ה-מסך", אמר. כדי להתמודד ולהתגבר על מתקפות האקרים, סיפר ארבל כי אל התאגיד הצטרפו גם איגוד השידור האירופאי, מטה הסייבר ורשות הסייבר הישראלית, לצד חברה פרטית בשם reblaze שנתנה מענה ומטריה רחבה כדי להתמודד אל מול מתקפת האקרים. עוד אתר האירוויזיון הופעל על פלטפורמת הענן Azure של מיקרוסופט, מה שעזר לתאגיד להתמודד מפני המתקפות.

האירוויזיון הדיגיטלי והמונגש ביותר

בתאגיד השידור "כאן" דאגו שכל צופה בעל כל לקות יכול לצפות באירוויזיון בצורה שנוחה ומתאימה לו: בעלי מוגבלות ראייה, שמיעה וקוגניטיביות. כל צופה בעל מוגבלות יכול להתעדכן באירוויזיון. "לא הייתה הנגשה כזאת מעולם", התגאה ארבל. "כל מי שעוסק בטכנולוגיה תמיד מדבר על חדשנות ומחפשים את הטריק שיעשה את החדשנות, אבל לפעמים היא באה בכלל ממקום אחר ולהנגיש את השידורים לכולם - זו החדשנות בעיניי. הצבנו רף חדש לשידור אירועים גדולים ואני מקווה שאיגודי השידור בעולם ובישראל יתיישרו לסטנדרט וידגישו את התוכן", התגאה ארבל.

עוד באותו נושא

הגולשים בעולם קבעו: המנצח האמיתי של האירוויזיון הוא בכלל אסי עזר

לכתבה המלאה
אפליקציית אירוויזיון. יח"צ,
"האירוויזיון המונגש ביותר"./יח"צ

"הרעיון היה של עינב יעקבי שהיא מנהלת מוצר באגף המוצרים. היא אמרה כבר בתחילת הדרך, היא חקרה את זה לעומק והתקשרה לגופים השונים שמבינים בהנגשה", אמר. ההנגשה ארכה שמונה חודשים מהרעיון ועד לביצוע שעלה לבסוף בערוץ היוטיוב. בתאגיד גם פנו לקהל הרחב וקיימו האקתון, תחרות פיתוח שהייתה פתוחה לקהל הרחב ונערכה במשרדי מיקרוסופט. בתחרות זכתה משפחה שפיתחה אפליקציה וממשק קולי שמתחבר לעוזרת הוירטואלית של אמזון, ומאפשר גישה מהירה לתוצאות ומיקום ישראל.

גם בתאגיד השידור האירופי התלהבו מ"כאן"

תאגיד השידור לא רק הנגיש את התכנים, אלא פיתח גם אפליקציות, לרבות משחק "דוז או בוז" שצבר מעל ל-300 אלף הורדות. במשחק מתנגן שיר אירוויזיון ובדיוק כמו בטינדר, מחליטים האם אוהבים אותו או לא מבלי לדעת את שם המדינה והאמן. "האירוויזיון קידם את זה והורידו את האפליקציה מעל ל-300 אלף משתמשים!", אמר ארבל. עוד הוסיף כי בקרוב התאגיד ישיק אפליקציה חדשה שתתן לדבריו "הרבה כבוד למשתמש, שקט, נוחות ודגש על חווית המשתמש האופטימלית ועל תוכן מגוון".

האפליקציה של תאגיד השידור. יח"צ,
"דוז או בוז", האפליקציה שזכתה ל-300 אלף הורדות./יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully