וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-2020: הפרסומות מגיעות לוואטסאפ

22.5.2019 / 8:34

מוכנים? אחרי שמייסד וואטסאפ נלחם על כך שווטסאפ תהיה נקייה וללא פרסומות, נראה כי פייסבוק מתחילה לתרגם את האפליקציה המצליחה לכסף. החל משנת 2020 הפרסומות ינחתו בווטסאפ, כשבשלב הראשון הן יגיעו בצורה עדינה

ווטסאפ. ShutterStock
פייסבוק צריכה להרוויח כסף גם מוואטסאפ./ShutterStock

הפרסומות מגיעות גם לוואטסאפ: שמעתם נכון, מעל למיליארד וחצי משתמשים ברחבי העולם צפויים לראות פרסומות באפליקציה בתחילת שנה הבאה. "כשאתם לא משלמים על המוצר, אז כנראה שאתם המוצר", הרשתות החברתיות וגוגל, מציעות לנו שירותים בחינם אך זה מגיע במחיר: הפרטיות שלנו. החברות הללו עובדות בפיתוח אלגוריתמים שמטרתם לאפיין את המשתמשים וללמוד מה מעניין אותם. זאת, במטרה לתת לנו פרסומות המותאמות אלינו באופן אישי ונלחץ עליהן בתמורה לרווח גדול יותר עבור החברות הגדולות. הבשורות הרעות היו בידינו עוד בדיווח הראשוני על בוא הפרסומות לפלטפורמה ב-2018, אולם כעת הודלף כי נראה את הפרסומות כבר בתחילת השנה הבאה.

עם זאת, חשוב לציין כי הפרסומות לא ישתלטו על האפליקציה שכולנו מכירים לחלוטין, לפחות לא בשלב הראשון. לא נראה אותן בשיחות הפרטיות שלנו, אלא ככל הנראה באופן רק בפיצ'ר הסטוריז. למעשה, מאז הרכישה של וואטסאפ על ידי פייסבוק היה ברור שהפרסומות יגיעו בשלב כזה או אחר. ומן הצפוי, כבר בסוף השנה שעברה, בכיר בוואטסאפ אישר כי בכוונתם להוסיף פרסומות לפלטפורמה וכעת במיוחד לאחר העזיבה הדרמטית של המייסדים בשנים האחרונות. המרוויחים הגדולים ביותר יהיו כמובן המפרסמים ופייסבוק, בעוד שאנחנו נותרים עם פרסומות המותאמות באופן אישי אלינו במחיר הפרטיות.

הפרסומות בסטוריז הופיעו לראשונה לאחר שבאינסטגרם הציגו את הפיצ'ר החדש לראשונה באוגוסט 2016. מאז, הפרסומות הללו היוו מקור הכנסה גדול במיוחד עבור פייסבוק, שכן לאינסטגרם הרבה מעבר למיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. בוואטסאפ הקונספט יהיה זהה לחלוטין ובין סרטוני הסטוריז תחת טאב הסטטוס באפליקציה, משתמשים יראו פרסומות. וואטסאפ נחשבת לפלטפורמת העברת המסרים הפופולרית בעולם עם מעל למיליארד וחצי משתמשים פעילים מדי יום, כ-450 מיליון מתוכם משתמשים בפיצ'ר הסטטוס מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully