וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא ישרף לכם הבית: מאות אלפי מטענים מזויפים נתפסו במכס

22.5.2019 / 12:54

מאות אלפי אריזות של מטענים מזוייפים נתפסו בשבועות האחרונים במכס. האריזות הועתקו בצורה מדוייקת, כך שגם המשתמש המקצועי לא יבחין בהבדל והם נמצאים בכל פינה. אז מה עושים ומאיפה קונים מטענים ואביזרים?

שיאומי רדמי נוט 4 בוער. יניב בנימיני, מערכת וואלה! NEWS
אל תחליפו סוללה לא מקורית ואל תתפשרו על הכבל והמטען, אחרת הסמארטפון שלכם יראה ככה./מערכת וואלה! NEWS, יניב בנימיני

מאות אלפי קופסאות מטענים מזויפים נתפסו בשבועות האחרונים במכס. מדובר בזיופים למטענים של חברת סאני, המיועדים למכשירי סמסונג. המכולות שנתפסו הכילו קופסאות ברמה הגבוהה ביותר, עד כדי כך שגם משתמש מקצועי לא יצליח להרגיש בהבדל. עוד הצליחו להעתיק אחד לאחד את מדבקת האחריות של סאני, כך שהצרכן הסופי כלל לא ירגיש בהבדל. בתוך הקופסאות ניתן למצוא מטענים שהועתקו גם הם, בצורה מדויקת. המשתמש הממוצע והמקצועי לא יצליח להבחין בהבדל, אלא אם טכנאי מקצועי יפתח את המטען ויסתכל על הרכיבים בפנים.

"עד היום התמודדנו בכמויות קטנות עם זיופים של המותג סמסונג. חלק המציאו אריזות שלא קיימות, חלק זייפו אריזות קיימות", אמר רועי פדידה, סמנכ"ל מכירות בסאני. "זה ברמה שהמטענים האלו מסוגלים לשרוף את הבית. יש שם רכיבים שלא מונעים את ההתחממות, גם מכון התקנים לא בדק את המוצר". מדובר בסחורה בשווי של עשרה מיליון שקלים, כש-350 עד 400 אלף אריזות נתפסו במכס. עד עכשיו ניתן היה לרכוש זיופים של סמסונג בחנויות פרטיות רבות, אך כעת מדובר באריזות מזויפות של סאני. לדבריהם, החברה פועלת מול סמסונג כדי לתבוע את המעורבים בהונאה שעשויה גם לפגוע בחיי אדם.

מטען מזוייף לרכב. צילום מסך, צילום מסך
חושבים שאתם חוסכים? אז זהו, שחוסכים עליכם ומסכנים אתכם./צילום מסך, צילום מסך

"לאחרונה מסתמנת תופעה מדאיגה שהולכת וגוברת. מכשירים נשרפים בטעינה כתוצאה ממטענים לא מקוריים או מזויפים. הממצאים מראים סימני שריפה במעגל ההגנה של המכשיר, כשהמכשיר חכם מספיק כדי לא לתת למטען פגום לפוצץ את הסוללה", כתב מנהל ההנדסה בחברת סאני. "מדובר בסכנת נפשות ממשית", חתם את ההודעה ששלח. אלא שנראה כי התופעה של המטענים המזויפים נמצאת גם במטענים לרכב וגם שם הסכנה ברורה: במקרה הטוב, הסמארטפון יפסיק לעבוד ובמקרה הגרוע, הסמארטפון יעלה בלהבות כתוצאה מהתלקחות הסוללה

אז מה עושים?

לא מחליפים סוללה במעבדה לא רשמית. הסוללות מגיעות עם מעגל הגנה שנועד לשמור מפני זרימת מתח לא תקינה מכבל או מטען לא מקורי. אם יש לכם סמארטפון מעל לשנתיים ואתם מרגישים ירידה בחיי הסוללה, גשו למעבדה רשמית ומורשית של חברות הסלולר או של החנות. אם זה סמסונג, המעבדה של סאני הינה המעבדה הרשמית ואם מדובר באפל אז המעבדה של DCS ואידיגיטל, הינן המעבדות הרשמיות של אפל. המעבדות האלו מקבלות את החלקים המקוריים, כך שגם מעגל ההגנה נמצא בפנים.

אריזות של מטענים וכבלים מזוייפים. צילום מסך, צילום מסך
נראה אמיתי, אבל מדובר בקופסאות מזויפות./צילום מסך, צילום מסך

הזיופים שנמצאים בשוק מעתיקים בצורה מדויקת את האריזה של של המטענים המקוריים, כך שכבר בשלב בחינת הקופסה, לא ניתן לזהות האם מדובר במטען מקורי או לא. גם כאן, הפתרון הטוב ביותר הוא לרכוש את הכבל והמטען מהחנות הרשמית או יבואן רשמי כמו חברות הסלולר. ניתן למצוא אינספור מטענים מזויפים לרכב שנושאים את המיתוג של סמסונג, לרבות מטענים לקיר וכבלים. אך גם כאן: הפתרון הטוב ביותר הוא לקנות מהחנות הרשמית. נכון, אולי תשלמו כמה עשרות שקלים יותר, אך אתם תשמרו על הסמארטפון שלכם ובעיקר - על החיים.

אפל רוצה שתשתמשו רק בציוד הרשמי שלה, אך היא מבינה שאי - אפשר למנוע מאחרים לייצר כבלים, אז היא מחייבת את היצרנים השונים לקבל רישיון לייצר ולשווק כבלים שמתאימים למכשיר אפל. בדומה לסמסונג, גם באביזרי אפל ניתן למצוא לא מעט זיופים והיום אנחנו גם מבינים שהזיופים מתחילים בקופסאות ונגמרים במוצר הסופי. הפתרון הטוב ביותר הוא לקנות בחנויות הרשמיות, בארץ דרך אידיגיטל או מפעילות הסלולר או בחו"ל בחנויות של אפל. ניתן גם לרכוש כבלים מחנויות רשמיות שלא מיוצרים על ידי אפל. על המוצרים האלו כתוב על האריזה "Made For iPhone" עם לוגו מיוחד. אולם מאחר וניתן לזייף את האריזות האלו ועושים את זה כיום, האופציה הטובה ביותר היא לקנות אך ורק מחנות רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully