וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות באות בצרורות: החברות האמריקאיות חוסמות את וואווי בזו אחר זו

27.5.2019 / 6:37

החברות האמריקאיות נפרדות מוואווי: אחרי הצו הנשיאותי, חברות הטכנולוגיה מודיעות בזו אחר זו על הפסקת הפעילות עם וואווי, ונראה כי גוגל הצרה האחרונה של החברה הסינית. אך אפשר גם לראות את סיום המשבר, שאולי עתיד להיפתר באמצעות חוזה סחר טוב יותר

מערכת וואלה!

כחלק ממלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין, בשבוע שעבר שיגר הממשל האמריקאי צו נשיאותי נגד וואווי, שבו הוא אוסר על חברות אמריקאיות להשתמש בציוד שיוצר על ידי חברות זרות שמאיימות על ביטחונה של המדינה. החברה הראשונה שדיווחה על היא מצייתת לצו הנשיאותי, הינה חברת גוגל, מי שבין היתר אחראית על מערכת ההפעלה אנדרואיד. משמע, וואווי תפסיק להיות שותפה של גוגל. בתגובה לצו הנשיאותי, בוואווי מיהרו להגיב כי "ארצות הברית מתעללת בנו, ואנחנו עובדים עם גוגל כדי לפתור את הנושא". כאמור, הממשל הורה על תקופת "חסד" בת 90 ימים, במהלכה גוגל תוכל לשתף פעולה עם וואווי ולהמשיך לעבוד. אך נראה כי אחרי שתקופה זו תגמר, וואווי עשויה למצוא עצמה בבעיה גדולה.

בלי יצרניות שבבים, ארגון כרטיסי זיכרון וברית האינטרנט האלחוטי

עוד פגיעה בוואווי מגיעה מחברת השבבים ARM שהשהתה את עסקיה עם וואווי. עובדי החברה תודרכו להפסיק את כל החוזים הפעילים, לרבות התמיכה והמשך הפעולה שצפוי עם וואווי. חברת השבבים ARM אחראית על ארכיטקטורת השבבים של וואווי, המשולבת בתוך המעבד Kirin מתוצרת וואווי. העיתוי הבעייתי עשוי לפגוע בהשקה העתידית של וואווי. כמדי שנה, החברה חושפת את ערכת השבבים במהלך חודש ספטמבר ומשלבת אותו במכשירי ה-Mate המושקים במהלך אוקטובר. אם המשבר לא יפתר, לא מן הנמנע כי וואווי עשויה לדחות את ההשקות הקרובות.

בשנים האחרונות חברת וואווי הייתה חלק מארגון ה-SD, ארגון אמריקאי שאמון על תקן כרטיסי הזיכרון. וואווי הייתה שותפה בארגון ואילו אחרי הצו, הוסרה וואווי מהארגון ואף לא תוכל לספק תמיכה רשמית בכרטיסי זיכרון מסוג SD ו-MicroSD בסמארטפונים ומחשבים ניידים עתידיים. חשוב לציין כי מדובר רק בסמארטפונים ומחשבים עתידיים, ואילו היא תמשיך לספק תמיכה לסמארטפונים והמחשבים שכבר הושקו, כך שאם ברשותכם וואווי, עדיין תזכו לתמיכה בכרטיסי הזיכרון השונים.

וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה!
גוגל נגד וואווי: חלק ממלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין./מערכת וואלה!, מייקי לוי

ארגון נוסף שנאלץ להסיר את וואווי מרשימת החברים, זוהי ברית ה-WiFi האמריקאית. הברית נאלצה להסיר את וואווי בעקבות הצו, כשמעתה לוואווי לא תהיה השפעה על תקן האינטרנט האלחוטי העתידי. "ברית ה-Wifi מחוייבת לגמרי להוראות מחלקת הסחר של הממשל האמריקאי, בנוגע לביטול השותפות של וואווי טכנולוגיות. הברית השהתה את וואווי מהברית באופן זמני", נמסר מהארגון. אין זה אומר שהמכשירים העתידיים יגיעו ללא תקן אינטרנט אלחוטי, אלא שפשוט וואווי לא תוכל להשפיע על התקן הבא של האינטרנט האלחוטי.

ממשל ארצות הברית מפעיל לחץ על ממשלות נוספות

לאחרונה גורמים אמריקאים מפעילים לחץ על בנות הברית, בניסיון להפעיל לחץ גדול יותר על וואווי. בימים האחרונים הממשל האמריקאי מנסה לשכנע את קוריאה הדרומית להיפטר מהציוד של וואווי. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הממשל האמריקאי פנה לנציגים קוריאנים, בטענה כי רשת הסלולר של LG עושה שימוש בציוד של וואווי. גורם מדיני אמר כי לא נעשתה פנייה רשמית, אולם הממשל העביר את ההודעה אל כל בנות הברות של ארצות הברית, בבקשה להיפטר ממוצרי וואווי. לא מן הנמנע כי גם ממשלת ישראל קיבלה מסמך דומה מהממשל האמריקאי, בבקשה שלא לעשות שימוש בציוד של היצרנית הסינית. עם זאת, מדובר באנטנות ותשתיות תקשורת, ולא בסמארטפונים.

וואווי מייט X סמארטפון מתקפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הסמארטפון המתקפל של וואווי./מערכת וואלה!, מייקי לוי

אך אם תשאלו את טראמפ, נראה כי אפשר לפתור את הכל באמצעות כסף. בימים האחרונים נשאל נשיא ארצות הברית על וואווי ובתגובה אמר כי החברה מאוד מסוכנת, אך לא מן הנמנע כי וואווי תוכל לחזור למכור סחורה כחלק מהסכם סחר חדש. "אני יכול לדמיין מצב שבו וואווי תהיה חלק מהסכם סחר בין ארצות הברית לסין". אז האם חברת וואווי מסוכנת כמו שטראמפ אומר? אולי כן ואולי לא, מה שבטוח זה שאת הכל אפשר לפתור באמצעות כסף, או הסכם סחר חדש שיטיב עם ממשלת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully