וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים רהיטים באינטרנט? שישה כללי ברזל שיחסכו לכם כסף וזמן

רון חושקו

27.5.2019 / 11:16

בעידן שבו רכישת רהיטים נעשית דרך המקלדת כדאי לקרוא היטב את הפירוט על מוצר, להתאים אותו לבית כבר מחדר המדרגות, המעלית ועד דלת הכניסה ובעיקר לחשוב נוח. 6 עצות ברזל לרכישה מושכלת של רהיטים באון ליין

קניות אונליין במחשב. ShutterStock
שישה כליי ברזל לרכישת רהיטים באונליין./ShutterStock

עוברים לבית חדש, החלטתם לשפץ או שפשוט אתם רוצים להתחדש? יותר ויותר אנשים קונים היום רהיטים באונליין, אך יש גם כמה סכנות שמה המוצר לא יתאים לדירה או יגיע מעט אחרת מאיך שהוא נראה בתמונה. מצד אחד אפשר לחסוך המון כסף ומצד שני, גם לקנות את הרהיטים שאתם רוצים. אם תעקבו אחר הכללים הברורים, גם אתם תוכלו לחסוך בכסף וליהנות מהמוצרים שרציתם. הנה שישה כללי ברזל שיעזרו לכם בעת רכישת רהיטים באונליין.

אל תלכו שולל אחר צילום 360 מעלות

בתכנון והזמנה של רהיטים און ליין, חשוב לקחת בחשבון שתמונות עלולות להמחיש באופן לא מדויק את החלל ולפיכך לא כדאי להסתמך עליהן ועליהן בלבד. בדקו היטב את האורך, את הגובה ואת העומק של הרהיט שאתם מתכוונים לרכוש. אל תתעצלו להשתמש בסרט מדידה ולבדוק את הקירות והמרחקים מרהיטים קיימים. כמו כן, בשל הפער האפשרי בין המוצג באתר לבין המציאות - חשוב לבקש תמונות תקריב של המוצר, ככל שאלו לא מוצגות בו. בנוסף, צריך לקחת בחשבון כי תמונות של 360 מעלות אומנם מספקות מבט רחב על המוצר אך לרוב מדובר על הדמיית מחשב שעלולה להטעות.

בררו לעומק את מדיניות ההחזרה של המוצרים

החוק מעניק מטיירת הגנה לרוכשים, בין אם מדובר על רכישה בחנות פיזית ובין אם על רכישה בחנות מקוונת - הלקוח זכאי להחזיר את המוצר, ואין משנה הסיבה מדוע. בית העסק אינו רשאי לסרב לקבל חזרה את המוצר, ובלבד כי הדבר נעשה תוך 7 ימים מיום קבלתו. ישנם בתי עסק שמאפשרים להחזיר את המוצר תוך פרק זמן ארוך יותר. כמו כן, בעת ביטול עסקה במועד החוקי הקבוע בתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) העוסק רשאי לגבות דמי ביטול שלא יעלו על 5% ממחיר המוצר או מערך השירות, או 100 ₪, הנמוך מבין השניים. כאמור בחוק להגנת הצרכן ותקנותיו. עבור החלפת מוצר - לא תגבה עלות נוספת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

האותיות הקטנות שעליכם לשים לב אליהן

בטרם תאשרו את ההזמנה הממוחשבת, אל תשכחו לוודא שכל הפרטים הקטנים שטרחתם להתעכב עליהם מצויים ומצוינים בה. איזה סוג חומר הזמנתם, הצבע המתאים, המידות שביקשתם, ואם הזמנתם עור אמיתי: שלא מופיעה האות ד' (דמוי) לפני המלה עור. שימו לב שמופיעים בה שמות היבואן והיצרן, בדקו את מדיניות ההחלפה וההחזרה ואת מהות האחריות.

אל תתביישו "להטריד" את המוכר עם שאלות

אין זה סוד כי רהיטים רבים מיוצרים תוך שימוש בחומרים רעילים מאוד, כדוגמת פורמלהיד ותרכובות שונות אחרות. החשיפה אליהם מסוכנת מאוד,קל וחומר כאשר מדובר על רהיטי ילדים. ישנן לא מעט חנויות שאינן מקפידות על רכישת סחורה שאינה מיוצרת באופן הזה. אם אתם מתכוונים להשקיע סכום משמעותי או לרכוש רהיט שאתם מתכננים להישאר עמו לנצח, כדאי להשקיע זמן במחקר, ולקרוא מעבר למידע הפרסומי. אל תתביישו לשאול שאלות על הרכב החומרים שברהיט, היכן הוא יוצר וכו', קל וחומר כאשר מדובר על ריהוט לחדרי ילדים.

מדידות מדויקות יחסכו לכם כאב ראש וגם כסף

 כשבוחרים רהיט יש לחשוב על שני פרמטרים מרכזיים, הראשון הוא הפרקטיקה ושני הוא העיצוב. אין האחד גובר על משנהו שניהם חשובים באותה המידה אך לפני שמתלהבים מעיצוב מסוים יש לבחור את גודלו אשר לא יעמיס או להפך על החלל. למעשה, גודל החדר הוא שיקבע את גודל הספה. ודאו שגודל הרהיט לא משתלט על החדר או חוסם את התנועה. מדדו את החדר כולו, במיוחד את הקיר שבמקביל אליו הוא ימוקם. וכך למשל, כורסא בעלת משענת ישרה והדוקה עובדת היטב בחלל זעיר בגלל הפרופיל הנמוך שלה.

קניית רהיטים באונליין. צילום מסך, צילום מסך
מדידות מדויקות יחסכו לכם כאב ראש וגם כסף./צילום מסך, צילום מסך

כן, צריך להמשיך למדוד

אחת מהטעויות השכיחות והמצערות ביותר זה לגלות לאחר שהרהיט הגיע, כי רוחב הדלת אינה מאפשרת את הכנסתו. כורסה שלא עוברת במשקוף, שולחן שמצריך לפרק את הדלת, ספה שנתקעת בחדר מדרגות צר או שידה שדלת המעלית לא נסגרת איתה - כל מקרה כזה יסב תסכול גדול והוצאה כספית מיותרת. אז מה עושים? פשוט - מודדים. ושוב פעם מודדים לבל תיפול טעות.

אל תלכו שולל אחר ביקורות

צרכן נבון בוחן את דעת הקהל כלפי החנות ושביעות הרצון בטרם מתקשר איתה בעסקה. אינדיקציה על איכות השירות וטיב המוצרים ניתן לקבל מקריאת ביקורות, אלא שבפועל במקרים רבים הביקורות אינן מהימנות ותמונת המצב שמתקבלת אינה משקפת את המציאות. לשם כך מומלץ ביותר לבחון את טיב הביקורות שנכתבו על בית העסק בפייסבוק או בגוול. שם בשונה מפלטפורמות אחרות, הביקורות עוברות וריפיקאציה על-ידם.

הכותב הינו מנהל תפעול באתר KUALA.

  • עוד באותו נושא:
  • רהיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully