וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת מצב עגומה: מתלוננים על מחסור במהנדסים אבל לא מוכנים להעסיק מהנדסים צעירים

26.5.2019 / 15:10

בתעשיית ההיי-טק מתלוננים ומצביעים מזה שנים ארוכות על מחסור חמור במהנדסים. אלא שכעת נחשפת התמונה המלאה: החברות מסרבות להעסיק מהנדסים מתחילים ויוצרים מצב שבו מהנדסים מתקשים לצבור ניסיון. כנס שנערך באפקה בימים האחרונים קרא לחברות ההיי-טק לעבוד עם האקדמיה

מהנדסי מכונות. ShutterStock
מתלוננים על מחסור במהנדסים אבל לא מוכנים להעסיק מהנדסים צעירים./ShutterStock

"בתעשייה יש מחסור של 15 אלף מהנדסים, אך 40 אחוזים מחברות ההיי-טק לא מעסיקות מהנדסים במשרות ג'וניור, וזה מגובה בדו"ח של רשות החדשנות", אמר נשיא מכללת אפקה, פרופסור עמי מויאל. "אנחנו צריכים להדק את שיתוף הפעולה בין התעשייה לבין האקדמיה ולגרום לכך שלצד השלמה מהירה ככל האפשר של הפער, מהנדסים שיוכשרו באקדמיה יקבלו הכשרה איכותית, הכוללת גם מיומניות של עבודת צוות, חשיבה יצירתית ועבודה רב - ממשקית", הוסיף. מזה שנים שמדווחים בתעשיית ההיי-טק על מחסור גדול במהנדסים ונראה כי המחסור רק גדל משנה לשנה, לנוכח חברות ההיי-טק שמגיעות לישראל ומתחרות על המהנדסים עם משכורות ותנאים טובים.

אחת הבעיות שפרופסור עמי מויאל ויו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה עמי אפלבאום מתלוננים, זו הבעיה כי חברות ההיי-טק רבות מעדיפות שלא להעסיק מהנדסים לא מנוסים, כלומר מהנדסים "בינוניים". מאחר ואינן מוכנות להעסיק אותן, פונות חברות רבות למהנדסים בקייב ובהודו. "המהנדסים צריכים להיות בעלי יכולת להשתלב בתעשייה כבר מהיום הראשון. התעשייה הישראלית מחפשת את המהנדס הטוב ביותר ולא רוצה להתעסק עם מהנדסים בינוניים. אם יש פער, בוא נעבוד ביחד על לסגור אותו. לכן, אני קורא לאקדמיה לראות איך משנים את הפרדיגמה הקיימת ולראות איך מכשירים סטודנטים שישתלבו בתעשייה ויביאו את הערך המוסף הגבוה ביותר", אמר עמי אפלבאום, יו"ר רשות החדשנות.

דברים אלו נאמרו במסגרת הכנס השנתי לפיתוח הון אנשוי בתעשייה שנערך במכללת אפקה. מומחים רבים נעצו את הבעיה בחוסר המהנדסים בכך שחברות ההיי-טק מסרבות להעסיק מהנדסים ובמהלך הכנס, העלו את הבעיה ונעצו בין היתר את הפתרון בחברות ההיי-טק, שצריכות לעבוד בשיתוף פעולה עם האקדמיה, כדי מצד אחד להכשיר את המהנדסים ומצד שני להפוך אותם למהנדסים מתקדמים מספיק בתחום.

  • עוד באותו נושא:
  • היי-טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully