וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד גדול לישראל: תלמידי קרן רמון מיישבים את כוכב הלכת מאדים

6.6.2019 / 17:12

כאלף תלמידים מרחבי הארץ נפגשו כדי לפתח פתרונות לחיים על כוכב הלכת מאדים. ביומיים שעבדו, דימו את סביבת החיים במאדים והתמודדו מול אתגרים שאותם עשויים למצוא המתיישבים הראשונים על גבי מאדים

קרן רמון כוכב הלכת מאדים. קרן רמון,
"דוגמא מדהימה לאיך שצריך להיראות חינוך במאה ה-21"./קרן רמון

קרן רמון ורשת Be All המפעילה מתחמי עבודה משותפים, הפכו את מתחם הכנסים לכוכב הלכת מאדים הכולל תנאי שטח וטופוגרפיה קיצוניים במטרה לשמש מעבדה חיה לתלמידים ברחבי הארץ. כאלף תלמידים הגיעו ליום מרוכז של מחק וניסיונות מדעיים במשימה שתדמה התיישבות של בני אדם בכוכב לכת חדש. את תוכניות החלל של קרמן רמון, מלווים אסטרונאוטים של נאס"א ששלחו סרטון המזניק את המשימות השונות. "האירוע הזה הוא דוגמא מדהימה לאיך שצריך להיראות חינוך במאה ה-21. ילדים מכל רחבי הארץ פותרים אתגרים הנדסיים ומדעיים איתם מתמודדות סוכנויות חלל ברחבי העולם. הילדים בנו היום בזמן קצר מתקנים לטיהור מים ומתקנים הידרופוניים לגידול צמחים, וניתחו את הקרקע בכוכבי לכת אחרים", אמר רן ליבנה, מנכ"ל קרן רמון.

קרן רמון. קרן רמון,
"אני מאמינה שהתוצרים שלנו יכולים להביא להתיישבות אמיתית בעתיד הלא רחוק"./קרן רמון

"תחום החלל הוא ללא ספק אחד התחומים המתפתחים ביותר בארץ ובעולם, הראוי ליצירת שיתופי פעולה בין-מגזריים המסייעים לתנופת התחום", אמר מנכ"ל רשת BE ALL, עוזי סורקיס. משתתפי האירוע התמודדו עם משימות שונות שהצוותים שישלחו למאדים עשויים להיתקל בהן: בניית זרועות רובוטיות, ניווט רכב חלל תוך התגברות על מכשולים ומצבי קצה כמו סופות חול ומחסור בדלק, משימת טיהור מים על ידי שימוש באמצעים כימיים, משימת הקמת מערכת הידרופונית לגידול ירקות בחלל ועוד. "זו הפעם השנייה שאני משתתפת באירוע השיא, והשנה החוויה מוחשית ומאתגרת במיוחד, אני מאמינה שהתוצרים שלנו יכולים להביא להתיישבות אמיתית בעתיד הלא רחוק", סיפרה ליאל, תלמידת כיתה ט' בביה"ס קריית חינוך עכו. "זו זכות גדולה להמשיך את מורשתם של אילן, אסף ורונה רמון ולראות את הברק בעיניהם של הילדים", הוסיף ליבנה.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully