וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתוח הטכנולוגי שימנע את פיגועי הדריסה

6.6.2019 / 18:10

חברה ישראלית פיתחה מחסום במשקל 24 קילו המסוגל לעצור משאית במשקל 7.5 טון, הדוהרת לכיוון אזרחים תמימים. הפיתוח הוצג כחלק מתערוכה בין לאומית לבטחון והגנת המולדת שמתקיימת בימים אלו בישראל. הפיתוח הטכנולוגי עשוי להציל חיים של בני אדם ובעלות נמוכה

מאות חברות בתחום הטכנולוגיה והנשק מציגות בימים אלו את החידושים האחרונים בתחומי לוחמת הסייבר המיגון והאבטחה, זאת במסגרת תערוכה בין לאומית לבטחון והגנת המולדת שמתקיימת באקספו תל אביב. מדובר על לא פחות מ-300 חברות ישראליות ועל למעלה מ-15,000 מבקרים שצפויים לפקוד את המקום.בתערוכה שאורגנה על ידי קבוצת אבנון לוקחות חלק נציגויות ישראליות של יצרניות זרות, שמוכרות את נשקם למערכת הביטחון הישראלית.

בין האמצעים שהוצגו: מיגון בליסטי, מערכות תצפית תרמיות ואופטיות, פתרונות טכנולוגיים נגד ירי דו-צדדי ועוד. במסגרת התערוכה הוצג אף פתרון ייחודי של חברת מפרם (Mifarm security) הישראלית - מוצר נייד וקל לתפעול לאיום הגובר והולך של פיגועי דריסה באמצעות רכבים באזורים הומי אדם. המחסום במשקל 24 קילו בלבד מסוגל לעצור משאית במשקל 7.5 טון שדוהרת לכיוון אזרחים תמימים

סמנכ"ל חברת מפרם דוד נוי מסביר כי אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר העומד בפני כוחות אבטחה ברחבי העולם, הינו היכולת להגן מפני רכבים מצד אחד, כמו גם היכולת לתעל ולחסום רכבים אשר נמצאים במנוסה מזירת אירוע. קשת המוצרים שפתחו בחברת מפרם, נותנים מענה יעיל מאוד לאיום ומסכלים את היכולת של מפגעים לקטול חיים. למעשה, הפיתרון הראשוני לבעיה הוצג על ידי חברת מפרם עוד בשנת 2002 ומאז, עם התפתחות האיומים והשימוש ההולך וגובר במשאיות לצורך ביצעו פיגועי דריסה חלה האצה בהליך הפיתוח של אמצעים שמספקים הגנה למקרים בהם מעורבות משאיות כבדות באירועי דריסה. נכון להיום ניתן לעצור גם משאית במשקל 40 טון באמצעות מיגון שמשקלו נמוך באלפי אחוזים, זאת תוך שימוש בפטנט שמעביר את המומנטום של הרכב לקרקע.

פיתוח מחסום. צילום מסך, צילום מסך
מחסום במשקל 24 קילו המסוגל לעצור משאית במשקל 7.5 טון./צילום מסך, צילום מסך

המחסום ממיר את התנע האופקי של הרכב לתנע אנכי וכך מביא לעצירתו המוחלטת. תופעת שימוש ברכבים ככלי נשק תפסה תאוצה בשנות ה-80 של המאה הקודמת כאשר מתאבדים בלבנון תקפו את מטה השב"כ והמטה האמריקאי באמצעות רכבי תופת כשפרצו את שער הכניסה, חדרו לבסיסים וגרמו לאבדות רבות בנפש. לאחרונה חזרה תופעת התקיפות באמצעות רכבים כאשר מחבלים ספורדיים שאינם חלק ממבצע מתוכנן השתמשו ברכבים החל מרכבים פרטיים, דרך רכבים מסחריים ועד משאיות ככלי נשק באמצעות דריסת אזרחים תמימים החל מניס ב- 14 ליולי 2016 ועד לאירוע הדריסה בברצלונה.

מחסום נגד רכב. צילום מסך, צילום מסך
המחסום ממיר את התנע האופקי של הרכב לתנע אנכי וכך מביא לעצירתו המוחלטת./צילום מסך, צילום מסך

במסגרת התערוכה שמתקיימת זו השנה העשירית באקספו תל אביב, הוענק אתמול אות הוקרה לעמותת Space IL, על תרומתה לביטחון המולדת, על מאמציה ופעילותה הנחושה והמשמעותית והיותה חלוצה ראשונה אשר ניסתה להגיע לירח.אין זה הכנס הגדול היחיד שנערך בשנים האחרונות בישראל, במסגרתו מוצגים פיתוחים טכנולוגיים לצורכי ביטחון. בכנס האחרון לשרי ביטחון שנערך בירושלים, בשיתוף פעולה עם המזכירה האמריקאית לבטחון המולדת קירסטן ניסלן, בו השתתפו שורה ארוכה של גורמים בכירים במערכת הביטחון, הוצגו מספר חידושים מהפכניים כגון רחפן עמיד שאינו מצריך טעינה, מערכת המדמה עיני אדם ויכול לזהות ולנתח תנועה או שינוי מבני ועשון מיוחד המשמש להגנת סייבר.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully