וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפלו בפח: זארה וברשקה לא מחלקות לכם 500 שקלים

9.6.2019 / 14:42

בשעות האחרונות, אינסטגרם רואה גל של עמודים חדשים לחברות ביגוד ואופנה המציעות שוברים בסך 500 שקלים לאלפי העוקבים הראשונים שיפרסמו אותם. עם זאת, מדובר בעוד הונאה מתוחכמת שהפילה כבר עשרות אלפי ישראלים בפח

זארה. AP, AP
זארה/AP, AP

אם הסתכלתם באינסטגרם שלכם לאחרונה, יש סיכוי גבוה שנתקלתם בעמודים החדשים של רשתות חנויות הביגוד "זארה" ו"ברשקה", בו הן מבטיחה להעניק לאלפי העוקבים הראשונים כרטיסי מתנה בסך 500 שקלים. לצערנו הרב, לא מדובר בתרגיל שיווקי של הרשת, אלא בהונאה מתוחכמת שהפילה עשרות אלפי ישראלים בפח. לכבוד הקמת העמוד החדש של "זארה", היוצרים הבטיחו ל-15,000 האנשים הראשונים שיעקבו ויפרסמו את העמוד החדש בסטורי שלהם 500 שקלים לקניות ברשת החנויות. עם זאת, הרשת הספרדית כלל לא קשורה לעמוד ואותם האנשים שעזרו ליוצרים לצבור עשרות אלפי עוקבים, מן הצפוי, לא יקבלו דבר. העמוד של רשת "ברשקה", המגיעה מאותו בית מותג, הבטיחה דבר דומה ל-5,000 העוקבים הראשונים.

לא מדובר בהונאה רגילה, ומלבד פרסום שגוי, לא נראה שהיא פוגעת בעוקבים או בחשבונות האינסטגרם שלהם. למעשה, המהלך הצפוי הבא הוא לשנות את שם העמוד ותמונתו ובכך לקבל חשבון אינסטגרם חדש לחלוטין עם עשרות אלפי עוקבים אותנטיים לחלוטין. נכון לזמן בדיקתנו, הרשתות "זארה" ו"ברשקה" אינן מתפעלות שום חשבון אינסטגרם רשמי בישראל. כדי למנוע את הבלבול, נסו לבדוק באתרי הרשת או בעמודי הפייסבוק אם יש קישור רשמי לאינסטגרם וכן שימו לב כי לרוב הרשתות יש סימן וי כחול ליד השם, וזאת על מנת לאשר שמדובר בחשבון המקורי.

עמוד אינסטגרם מזויף זארה. צילום מסך
רק אחד מהעמודים המזויפים שנפתחו לחנות הביגוד ביממה האחרונה/צילום מסך

זאת אינה הפעם הראשונה שהונאה כזו מתפשטת ברשתות החברתיות, ובמהלך השנה האחרונה, דיווחנו על מעט כאלו. אחת מן הזכורות ביותר הייתה זו של שופרסל, שהופצה בחודש אוגוסט האחרון לכבוד 60 שנים להקמת הרשת. דאז היה מדובר בקופונים על סך של 900 שקלים, ועל אף אזהרת הרשת כי לא מדובר בעמוד או במבצע מטעמם אלא בהונאה, אלפי ישראלים נפלו בה. באותה הונאה, משתמשים התבקשו להיכנס לאתר, לענות על משוב קצר ולאחר מכן להוריד אפליקציה זדונית לסמארטפון, שמילאה אותו בפרסומות וחשפה אותו להשתלטות מרחוק. לכן, שימו לב שאינכם לוחצים על קישורים לא מוכרים, גם אם הם נשלחו על ידי חברים ומציעים לכם כסף בחינם.

מקבוצת זארה ישראל נמסר: "לעמוד הנל אין כל קשר לקבוצת זארה וניהולו אינו מטעמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully