וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תאפשרו לשחקנים לטפס על עמודים": הבקשה של חברת החשמל מיצרנית פורטנייט

12.6.2019 / 16:32

על זה לא שומעים כל יום: חברת החשמל פנתה ליצרנית המשחק הפופולרי פורטנייט בבקשה להפסיק לאפשר לשחקנים לטפס על עמודי חשמל במשחק, מתוך חשש שילדים ינסו לחקות זאת במציאות. "התוכן המוצג מעודד אותם לבצע מעשים שעלולים לסכן את חייהם", כתבה

בדיוק כשחשבנו שפורטנייט סוף סוף ירד מהכותרות, חברת החשמל שלחה מכתב רשמי ליצרנית המשחק בבקשה להפסיק לאפשר לשחקנים לטפס על עמודי חשמל, מתוך נקודת הנחה שזה ישפיע על ילדים המשחקים במשחק. פורטנייט הוא אחד המשחקים הכי פופולריים שתמצאו כרגע בשוק, ורק בשנה האחרונה דיווחנו עליו אינספור פעמים, ולא תמיד בנימה חיובית. על אף היכולת שלו למשוך יותר ויותר שחקנים, בעיקר הודות לקהילה שהולכת וגדלה וכן הצעתו להורדה בחינם, הוא גם ממכר מאוד ומשפיע לרעה על לא מעט ילדים ברחבי העולם. כעת, חברת החשמל החליטה לפנות באופן ישיר ליצרנית המשחק בבקשה שתסיר את האפשרות לטפס על עמודי החשמל במשחק, מפחד שילדים יושפעו מכך וינסו זאת גם בעולם האמיתי.

במכתב ששלחה חברת החשמל ל-EPIC, יצרנית המשחק, כתבה: "המשחק מאפשר לשחקנים לטפס על עמודי חשמל ללא הגבלה כלשהי. על פי המידע שהוצג לנו, הוא פופולרי במיוחד בקרב ילדים ובני נוער ברחבי העולם, שמשחקים בו עשרות שעות מדי שבוע. בכך, ההתנהגות שלהם מושפעת בקלות מהתוכן המוצג, שמעודד אותם לבצע מעשים שעלולים לסכן את חייהם".

המכתב של חברת החשמל ליצרנית המשחק פורטנייט EPIC. צילום מסך
המכתב של חברת החשמל ליצרנית המשחק פורטנייט, EPIC/צילום מסך

דיווחנו בעבר על לא מעט מקרים בהם ההתמכרות לפורטנייט השפיעה על ילדים ברחבי העולם. ילד אחד התמכר לסמים בעקבות המשחק, נכנס לחובות ולאחר מכן ניסה להתאבד. ולמרות כל זאת, מחקרים הוכיחו פעם אחר פעם שלמשחקים הללו אין השפעה ניכרת על התנהגותם של ילדים מחוץ לגבולות המשחק. עוד כתבה חברת החשמל כי מיליוני ילדים מושפעים מהמשחק, אך לא הציגה עדויות בהם ילדים ניסו לטפס על עמודי חשמל במציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully