וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דייסון בריאיון: "אנחנו בקשר עם המון חברות ישראליות"

דייסון מוכרת כחברה עם שורשים בריטים עמוקים, אך לפני מספר חודשים חנכה את המטה החדש בסינגפור. לרגל הפתיחה, קיבלנו הצצה למרכז מחקר ופיתוח, המפעלים וקיימנו ריאיון עם מנכ"ל דייסון העולמית, שדיבר בפתיחות מפתיעה על הרכב החשמלי, עתיד החברה וגם על ישראל

קבלת הפנים במשרדי דייסון בסינגפור. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מטה דייסון בסינגפור./מערכת וואלה!, מייקי לוי

בתחילת השנה הודיעה דייסון על העברת המפעלים וחלק ניכר מהמרכז מחקר ופיתוח אל סינגפור. ההכרזה הפתיעה את התעשייה, שכן דייסון נחשבת לחברה עם שורשים בריטים עמוקים. כמה חודשים אחרי שנחנך, דייסון הזמינה עיתונאים מכל העולם לסיור במפעלים והמרכז מחקר ופיתוח, וקיבלנו הצצה אל תוך החברה שמשנה את העולם. רבים מכירים אותה בזכות שואבי האבק, אך דייסון עושה הרבה יותר מזה. החברה אחראית על אלפי פטנטנים משני חיים, בתחום הסוללות והמנועים. מדובר באחת מהחברות החדשניות בעולם, שנראה כי אפילו לא הגיעה לקצה מיצוי הפוטנציאל. במהלך הסיור קיימנו ראיון עם ג'ים רואן, מנכ"ל דייסון העולמית. בין היתר, דיבר בפתיחות על ישראל ועל השוק הייחודי שבו דייסון שולטת עם נתח שוק של יותר מ-90 אחוזים, הרכב החשמלי ואיפה הוא רואה את עתיד החברה בשנים הקרובות.

האם אתם מחפשים חברות ישראליות, אולי בתחום הרכבים החשמליים?

דווקא לא בתחום הרכבים החשמליים. יש לנו צוות שמחפש סטארטאפים שרלוונטים אלינו בכל העולם. אנחנו מכסים את ישראל ואנחנו בקשר עם הרבה חברות טכנולוגיה צעירות בישראל. אנחנו בקשר עם המון חברות סייבר ישראליות, חברות שמתעסות בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. גם חלק מהשימושיים הצבאיים בישראל, הם מאוד חזקים בישראל ואנחנו בוחנים אותם.

מנכ״ל דייסון ג׳ים רואן. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מנכ״ל דייסון ג׳ים רואן/מערכת וואלה!, מייקי לוי

כמה עובדים ישראלים אתם מעסיקים אם בכלל?

אני לא יודע כמה אבל אני מאוד אופתע לגלות אם אין. כנראה שיש לנו מהנדסים בארצות הברית או בריטניה, יותר אפילו ממה שאנחנו חושבים. יש לנו אלפי מהנדסים מכל העולם.

האם אתם מתכננים לפתוח מרכז ומחקר ופיתוח נוסף בעולם, אולי בישראל?

כן, אנחנו מתכננים לעשות את זה. הבעיה שברגע שאגיד את המיקום, אנשים רבים ישאלו "למה שם ולא כאן". אנחנו בודקים בכמה מקומות. אנחנו מרחיבים את הפעילות שלנו בסין והפיליפינים. אנחנו מחפשים עוד כמה מקומות אחרים. אני לא יכול להגיב לגבי ישראל, אנחנו בעיצומו של חיפוש מיקום חדש.

שואב אבק v11. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שואב אבק v11/מערכת וואלה!, מייקי לוי

למה עברתם לסינגפור, האם הברקזיט השפיע?

זה היה חלק מהמודל העסקי שלנו. אחוזים בודדים מהמכירות שלנו הם בבריטניה ורוב המכירות הן באסיה. המפעלים באסיה והעברנו חלק גדול מפיתוח המוצר לכאן. הרעיון היה לרכז את שרשת האספקה, פיתוח המוצר והמפעלים באותו המקום, וגם יצור הרכב החשמלי מתבצע כאן בסינגפור. כעת המשרדים בלונדון מתמקדים יותר במחקר ופיתוח. אנחנו לא מצפים שהברקזיט ישפיע עלינו איכשהו, ואנחנו גם לא יודעים מתי או אם הוא יקרה. אבל לא עברנו לסינגפור בגללו.

איפה אתם רואים את החברה בעוד חמש עד חמש עשרה שנים?

אם אתה מסתכל על ההיסטוריה של דייסון, אז באנו מחברה של חומרה. השואבים שלנו הגיעו מחומרה והתפתחו גם לתוכנה והשלב הבא יהיה הרבה יותר בינה מלאכותית, הרבה יותר חיישנים. אנחנו נעסוק גם ברכבים האוטונמיים. אנחנו מסתכלים על תעשיות ובודקים מה הבעיות ואיך אנחנו יכולים לפתור אותן. ככה זה היה בתעשיית המייבשי שיער ושינו את התעשייה הזאת לגמרי, הם כבר לא מוציאים רק חום ומפזרים אותו. אנחנו נעסוק ברובוטיקה, בינה מלאכותית, למידת מכונה, עיבוד תמונה. יש לנו תוכנית לחמש שנים ואני בטוח בה יותר ממה שהייתי בטוח בחמש שנים הקודמות. יש לנו קטגוריות חדשות של מוצרים שנעסוק בהן. אנחנו מסתכלים על דייסון כחברה שפותרת בעיות עולמיות - אם יש שם בעיה, אנחנו נפתור אותה.

עשינו סיור בחלל הפתוח ולא ראינו כל כך הרבה נשים. מה אתם עושים בפיתוח וקידום נשים?

האמת שאנחנו עושים עבודה יחסית טובה בתחום, בטח בהתחשב בזה שמדובר בהנדסה. תוכנה, אלקטרונקיה, מדעי המחשב ועוד, בכל התחומים האלו אנחנו מעסיקים ומחפשים נשים נוספות. ובחלק מהמשרדים, יש לנו 45 אחוזים נשים שזו התחלה טובה. אנחנו עובדים על זה.

מנכ״ל דייסון ג׳ים רואן. מייקי לוי, מערכת וואלה!
החברה שהפכה את חיי הניקיון בבית לנוחים להפליא./מערכת וואלה!, מייקי לוי

מה האתגרים שלכם בייצור המכונית החשמלית, ומה היתרונות שלכם?

יש לנו הרבה אתגרים. זה פרויקט הנדסי גדול וכשאתה מפרק את זה לחלקים, קל יותר לנהל את זה. הבעיה שצריך לקחת את כל החלקים ולחבר אותם. זה מורכב במכונית חשמלית, במיוחד כשאתה רוצה להתחרות בחברות שעושות את זה יותר שנים ממך. ייצרנו 60 מיליון מנועים חשמליים בעשור האחרון, התחלנו להבין לגבי כל מה שנלווה למנוע: רטט, חשמל, רעש, טמפרטורה, יעילות. אין אף חברה בעולם שעשה מנועים חשמליים כמונו. אנחנו מבינים בזרימת אוויר, טיהור אוויר. אנחנו רוצים שקבינת הנוסע תהיה נקייה, שהנהג ידע מה הלחות, מה הטמפרטורה. אנחנו מתעסקים בכל התחומים האלו וזה עדיין פרויקט מורכב. יש בעיות אבל זו המומחיות שלנו, לפתור בעיות.

כמה רכיבים תייצרו בעצמכם עבור המכונית החשמלית?

אני לא יודע מבחינת אחוזים, אבל אנחנו נייצר אלפי רכיבים. יש לנו תוכנית סוללות ואנחנו נייצר אותן וזה אחד מהדברים החשובים ביותר במכונית חשמלית. אנחנו משקיעים לא מעט בטכנולוגיה של סוללות ומקווים להציג פיתוחים משמעותיים בתחום. יש הרבה רגישות בכניסה לפרטים הקטנים, אבל אנחנו נייצר לא מעט רכיבים קריטים.

מתי נזכה לראות את המכונית החשמלית על הכביש?

נשיק אותה ב-2021, זה ריאלי אבל לחוץ מאוד בשבילנו אבל זה תמיד היה ככה. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, או מהמנוע החשמלי צחק. אנחנו לא חושפים את מה שנעשה בתחום הרכבים האוטונמיים בגלל התחרות, אבל זה בהחלט חלק מהשיחה הפנימית אצלנו. אנחנו כבר יודעים את המחיר והכמויות, אבל אנחנו שומרים את זה לרגע לפני ההשקה. במהלך השנה - שנה וחצי הקרובות נתחיל לייצר את הרכבים, המפעלים עדיין לא מוכנים אבל אנחנו עושים את זה ברגעים אלו.

המכונית החשמלית של דייסון. יח"צ,
האם כך יראה הרכב החשמלי של דייסון?/יח"צ

אתם לא חוששים שהתזמון הצפוף יפגע בבטיחות הרכב?

אנחנו מבטלים פרויקטים ואנחנו יכולים לעשות את זה כחברה פרטית. אם המוצר לא יהיה מוכן, לא נשיק אותו. זה פרויקט מורכב ואני חושב שנישאר נאמנים למה שאנחנו עושים ולכך שאנחנו משיקים מוצר, אז הוא מוכן. אנחנו עובדים על המוצר כמה שנים ויש לנו 600 עובדים. הרבה מהפיתוח נעשה כבר והוא מוכן.

הכותב הינו אורח חברת דייסון בסינגפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully