וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממיליארד חשופים: החברה הישראלית שמסוגלת לפרוץ לכל האייפונים

19.6.2019 / 6:25

סוכנויות ביון, FBI ומשטרות ברחבי העולם: חברת סלברייט הישראלית הצליחה לפצח את הגנות האייפון בגרסה האחרונה, ועוזרת לגופים משטרתיים ברחבי העולם לגשת אל המידע שבתוך האייפון. למעשה, כל אייפון ניתן לפריצה באמצעות הכלים של החברה הישראלית

צלמים זמניים מורשים

חברת סלברייט הישראלית הודיעה כי היא הצליחה לפרוץ את הנעילה של מכשירי האייפון החדשים של אפל וכעת היא מציעה זאת לגופי אכיפת חוק, גופים ממשלתיים מורשים וגופי חקירות מורשים. אפל מאז ומתמיד הייתה חברה שמהללת את אבטחת המכשירים שלה וגם בשלטי חוצות הייתה מציינת כי האייפונים הם המכשירים הבטוחים ביותר בעולם, אולם מדי פעם נראה שבעיות אבטחה צצות לא פחות מהכמות אצל המתחרה, אנדרואיד. חברת סלברייט הודיעה כי מצאה דרך לעקוף את הנעילה של מכשירי iOS, בין אם אייפד או אייפון, בגרסה האחרונה ביותר. טים קוק ציין באירוע המפתחים של החברה שנערך בשבוע שעבר כי ישנם מעל ל-1.4 מיליארד משתמשים - מה שהופך את האפשרות של עקיפת הנעילה למדאיגה מאוד.

במידה ולא שמעתם על חברת סלברייט, מדובר בחברה שיש לה ניסיון נרחב בעקיפת נעילת מכשירי האייפון. המקרה המוכר ביותר הוא כנראה הפיגוע בסן ברנרדינו. מחבל יצא למסע ירי בקליפורניה שגבה את חייהם של 14 בני אדם, כש-21 נוספים נפצעו. לאחר הפיגוע, ה-FBI מצאו את האייפון של המחבל ופנו לאפל בבקשה שתסייע להם בביטול נעילת המכשיר כדי שיוכלו לחקור את האירוע. לאחר שהחברה האמריקנית סירבה בטענה שמדובר בפגיעה בתדמית שלהם בכל הנוגע לאנונימיות, מדיווחים ברשת עולה כי סלברייט הישראלית הציעה את שירותיה וסייעה ללשכת החקירות הפדרלית לפצח את נעילת המכשיר, אך מעולם לא הודתה בכך. כעת החברה חושפת כי היא מסוגלת לחלץ מידע מכל מכשירי האייפון והאייפד, גם כשהגרסה של מערכת ההפעלה מעודכנת.

תכונת זום נגישות אייפון. אפל, אתר רשמי
כבר לא בטוח כמו שחשבנו?/אתר רשמי, אפל

חשוב לציין עוד כי מאחר ומדובר בפירצה גם בגרסת ה-iOS האחרונה, ניתן להניח שאפל לא יודעים על קיומה ולבטח גם לא יודעים כיצד לטפל בה ולמנוע אותה. ובמיוחד לאור העובדה שהגירסה הבאה לא רחוקה משחרור לציבור, מה גם שהיא לא עומדת להיות זמינה עבור כל האייפונים הקודמים, הופכת את הנתון למדאיג הרבה יותר. עם זאת, ראינו כמה פעמים שבהן אפל עדכנה אייפונים ישנים שלא זכו לגרסה חדשה, זאת כדי לשמור מפני פריצות קריטיות. אפשר להתנחם בעובדה שבסלברייט מבטיחים כי המכשיר המיוחד יימכר רק לגופים מאושרים, אך גם אז, אין לדעת לידי איזה גורמים המכשיר עשוי ליפול ובאיזה שימושים זדוניים ניתן יהיה להשתמש בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully