וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק 8200: היחידה בחיל האוויר שמזניקה סטארט-אפים

20.6.2019 / 15:07

יחידת אופק בחיל האוויר נחשבת ליחידה הטכנולוגית המבצעית ביותר שיש כיום בצה"ל והיא אחראית על לא מעט פיתוחים שמשרתים את אנשי מודיעין החיל, מובילי המשימות והטייסים. היחידה אחראית על לא מעט סטארט-אפים מהפכנים, ביניהם גם Aidoc המציל חיים

את יחידת 8200 אין ישראלי או "הייטקיסט" שלא מכיר. שמה הולך לפניה ולא בכדי בני הנוער חולמים להגיע ליחידה כדי לזכות בעתיד מובטח בחברות היי-טק וכיוצא בזה משכורות גבוהות. אך לצד 8200, ישנן יחידות נוספות שעושות עבודה לא פחות חשובה, וזוכות לפחות תהילה ולא בצדק. אחת מהן זו יחידת אופק בחיל האוויר, יחידה טכנולוגית - מבצעית, המפתחת סל כלים טכנולוגים לחייל, החל מסימולטורים ועד לפתרונות טכנולוגים לטייסים. היחידה הזניקה לא מעט סטארט-אפים מרשימים, ביניהם סטארט-אפ שמציל חיים בבתי החולים.

חברת Aidoc שבראשה עומד בוגר היחידה, אלעד וולך ולצידו שותפים בוגרי תלפיות. ב-Aidoc פיתחו אלגוריתם המזהה תמונות הדמיה שדורשים התערבות מיידית של הרופאים. כך לדוגמה בחדרי מיון או חדרי ניתוח, יוכלו להשתמש בפלטפורמה לוודא שהם לא מפספסים דבר, ומקבלים את ההבחנה המדויקת ביותר. במהלך הריאיון, וולך סיפר כי היחידה תרמה לו הרבה והיוותה את הבסיס שעזר לו לצאת לאזרחות ולפתח את Aidoc, שלפני מספר חודשים גייסה 27 מיליון דולרים. כיום החברה מעסיקה 60 עובדים עם נוכחות בישראל, אירופה וארצות הברית, כשהיא עובדת עם בית החולים שיבא ובתי חולים בעולם.

(בסרטון: אלעד וולך, מייסד חברת Aidoc, בוגר "תלפיות" ויוצא יחידת אופק)

"אני חושב שהיחידה מאוד מעודדת יזמות, והרבה מאוד דברים מדהימים צומחים מלמטה. מה שמייחד את אופק מהיחידות הטכנולוגיות האחרות בצה"ל, זו העובדה שאופק הינה היחידה הכי מבצעית שיש היום", אמר צחי, ראש פרויקט גליליאו ביחידת אופק. "הקשר שלנו למשתמש המבצעי הוא ממש צמוד, תוכניתן יושב יחד עם השולט הצבאי, יחד עם אנשי המודיעין, יחד עם מתכננים, יחד עם מובילי המשימות. ככה נוצר קשר מדהים שבסוף מצליח לייצר מכל מיני יוזמות שהארגון מאמץ אותם ודוחף את היוזמות האלו ונוצרים הרבה מאוד דברים יפים. יוזמות של תוכניתן פשוט, מן השורה, בסופו של דבר מבשילות ומביאות ערך מבצעי".

חיילי יחידת אופק. דו"צ, דובר צה"ל
"אני חושב שהיחידה מאוד מעודדת יזמות, והרבה מאוד דברים מדהימים צומחים מלמטה"./דובר צה"ל, דו"צ

במהלך הריאיון במטה היחידה, נכנס לחדר מפקד אופק ואחד מהדברים שסיקרנו אותי היא האם בצה"ל לא חוששים שהחיילים יצאו לאזרחות, יקחו את הידע שרכשו ו"יאזרחו אותו". בתגובה, אמר כי ביחידה בכלל לא חוששים מכך, מאחר והפיתוחים של היחידה הינם ייחודיים ומבצעים, כך שהם נעשים בסביבה שמתאימה רק להם. כלומר, אין אפשרות שיאזרחו את אותם השימושים. "הטכנולוגיות שלנו הן אזרחיות, אבל אלו בסך הכל התשתיות הטכנולוגיות", הוסיף צחי. " מה שמסווג וייחודי זו האלגוריתמיקה למערכת שנמצאת מאחורי הקלעים וזה לא חשוף לאף אחד. אם זה בצד של השרת או בצד המשתמש, אין פה משהו שהוא פתוח החוצה. אני חושב שיש כל מיני יכולות בקוד פתוח אבל גם שם אנחנו לא מפרטים מה".

צמד מטוסי אדיר נווחתים לראשונה בארץ בבסיס נבטים, 14 בספטמבר 2017. דובר צה"ל
"זה פשוט אופן השירות שלנו, לעשות דברים בצורה חדשנית"./דובר צה"ל

עוד הסביר צחי כי רוח היזמות של היחידה נובע מהקשר ההדוק בין חיילי היחידה לאנשי המודיעין, מתכנני המבצעים ומובילי המשימות. "נוצר קשר מדהים שמצליח לייצר יוזמות שהארגון מאמץ ודוחף. נוצרים דברים מאוד יפים. יוזמות של תוכניתן פשוט, מן השורה, מבשילות ומביאות ערך מבצעי. שניים מתוך שלושת המייסדים של דינמיק יילד (שנמכרה למקדונלדס בסכום משוער של 300 מיליון דולר) הם בוגרי אופק. יש הרבה מאוד סטארט-אפים שמצליחים. זה פשוט אופן השירות שלנו, לעשות דברים בצורה חדשנית, לחשוב מחוץ לקופסה, לקחת את הטכנולוגיה עד לקצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully