וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בסן חוזה: המעצב הראשי של אפל עוזב אחרי 27 שנים

28.6.2019 / 1:18

ג'ונתן אייב, המעצב הראשי של אפל בשני עשורים האחרונים, הודיע כי יעזוב את החברה בסוף השנה. ההודעה הגיעה על רקע כוונותיו של אייב לצאת לדרך עצמאית, אלה גייס מעצב על נוסף. אייב ואפל הרגיעו ומסרו כי ימשיכו לעבוד ביחד על מוצרים עתידיים

טים קוק וג'וני איב. יח"צ,
המעצב הראשי של אפל עוזב את אפל אחרי 27 שנים./יח"צ

ג'ונתן אייב, מי שמכהן כמעצב הראשי של אפל, ואחד מאבני היסוד בחברה שנמנה בין הבכירים הוותיקים ביותר, הודיע כי יעזוב את אפל לקראת סוף השנה הנוכחית. בהודעה מסר כי יפתח חברה משלו, ואפל תהיה הלקוח הראשון. אייב מוביל את עיצוב מכשירי אפל מאז שנת 1996, כשמונה למעצב הראשי ועיצב את המוצרים החשובים ביותר של אפל, החל מהאייפוד ועד האייפון. החברה של אייב תקרא "LoveFrom", ואייב יצרף אליה את מעצב העל, מארק ניוסן. "אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה צמודה, אני שמח שמערכת היחסים שלנו תמשיך להתפתח ואני מחכה לעבוד עם ג'וני גם בעתיד הרחוק", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל.

למרות שיעזוב את תפקידו הבכיר באפל, אייב ואפל הרגיעו את הרוחות ומסרו כי ימשיכו לשתף פעולה ויעבדו על מוצרים חדשים. "אפל תמשיך להנות מהכישרון של ג'וני, בכך שתמשיך לעבוד איתו באופן ישיר על פרויקטים בלעדיים, ועל ידי העבודה המתמשכת של הצוות המבריק ומלא התשוקה שבנה באפל". אייב נחשב לאחד מהמעצבים התעשייתיים הנחשבים בעולם, כשהוא עיצב את מוצרי אפל השונים כמו המחשבים הניידים והנייחים, האייפוד, האייפון, האייפד, השעון של אפל ומוצרים נוספים. עוד אייב עזר בתכנון המטה החדשה שחנכה אפל בשנה שעברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולך להקים חברה עצמאית ומשאיר מאחוריו מורשת מפוארת./מערכת וואלה!, צילום מסך

המוצר האחרון שעיצב, הינו המק פרו החדש שהושק בכנס המפתחים שהתקיים בתחילת החודש (יוני), וצפוי להיות מושק לקראת סוף השנה. בנוסף, אייב מילא תפקיד מרכזי במערכת ההפעלה, כשהיה אחראי על שינויים עיצוביים דרמטיים כמו iOS 7, ובמערכת ההפעלה MacOS המיועדת למחשבי החברה. אפל הודיעה כי סגן נשיא עיצוב תעשייתי, וסגן נשיא חוויה ועיצוב המשתמש, ידווחו מעתה לג'ף ווילימאס, סמנכ"ל תפעול באפל. למעשה, אפל עדיין לא ממנה מעצב ראשי שיחליף את אייב.

"אחרי כמעט 30 שנים ואינספור פרוייקטים, אני גאה ביותר על העבודה הנמשכת שעשינו כדי ליצור את צוות העיצוב", אמר אייב. "היום הוא חזק יותר, תוסס ומוכשר יותר, מכל נקודה בהיסטוריית אפל. הצוות ישגשג תחת הנהגתו המצוינת של אוונס, אלן וג'ף, שהיו חברי הקרובים ביותר. יש לי את הביטחון המוחלט בעמיתי המעצבים באפל, שנשארים החברים הקרובים שלי, ואני מצפה להמשיך לעבוד איתם במשך שנים רבות", אמר אייב.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully