וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להביא את הענן אליכם הביתה: בדקנו את הכונן החדש של סיינולג'י

30.6.2019 / 16:09

בענן של גוגל או אפל אפשר למצוא את החומרים הכי רגישים שלנו: תמונות, סרטונים, גיבויים של הסמארטפון ומסמכים נוספים. חברת סיינולג'י שמתמחה בכוננים קשיחים המתחברים לאינטרנט, מאפשרת לכם להביא את הענן אליכם הביתה ובמחיר שפוי, אך הוא לא מיועד לכל אחד

כונן קשיח סיינולג'י. מייקי לוי, מערכת וואלה!
להביא את הענן אליכם הביתה./מערכת וואלה!, מייקי לוי

כונני ה-NAS אינם מוכרים בנוף של המשתמש הממוצע, אך עבור המשתמשים המקצועיים, מדובר בדרך חיים אחרת, שבמקום הגיבוי בענן של מיקרוסופט, גוגל או אפל, הם לוקחים את הענן הפרטי שלהם ומפקידים את כל החומרים אצלהם. מדובר בכוננים שמחוברים לאינטרנט, כך שאפשר לגשת אליהם מכל מקום, והם כוללים מערכת הפעלה שמאפשרת הורדת תוכנות אל תוך הכונן. לאחרונה התחילה חברת בנדא, לייבא את מותג סיינולג'י, חברה טיוואנית שמתמחה בייצור כונני NAS. מקימיה יוצאי מיקרוסופט לשעבר, וכפי שאפשר כבר לנחש: מדובר בחברה המובילה בתחום. הכוננים מיועדים בעיקר למשתמשים המקצועיים ופחות לממוצעים, אך יש לנו הרגשה שעם הכונן החדש, לא מעט משתמשים שאכפת להם מפרטיות ואולי גם רוצים הרפתקה ששווה את זה, עשויים להיות קהל היעד החדש של הכונן שבדקנו.

תכינו מברג ותתכוננו ללגו למבוגרים

תהליך ההרכבה דורש מיומנות בסיסית בכל מה שקשור לחומרה. המשתמש הממוצע ילך לאיבוד, ולמרות שמדובר במוצר שהוא מכוון בדיוק לתפר שבין המשתמש הממוצע למשתמש המקצועי, אז כאן נדרש ידע טכני קטן. יש הוראות, אבל הן עדיין לא כמו בלגו. תצטרכו להצטייד במברג, בכונן הקשיח שרכשתם בנפרד ולהתחיל להרכיב את המארז. התהליך אורך עשר דקות עד רבע שעה בלבד, כך שלא מדובר בתהליך באמת מורכב. כל מה שצריך לעשות זה רק לפרק את הקופסה, לחבר שני כוננים קשיחים או אחד, להבריג אותם על מנת שלא יזוזו ולסגור את המארז. נשמע קל, אבל זה מעט מורכב למי שלא מתמצא בתחום.

כונן קשיח סיינולג'י. מייקי לוי, מערכת וואלה!
לגו למבוגרים./מערכת וואלה!, מייקי לוי

הכונן לא תופס הרבה מקום באופן יחסי, ויותר חששתי מהרעש שהוא עשוי לעשות מהמאווררים הממוקמים בגבו. עם זאת, הופתעתי לגלות שהוא מאוד שקט, כך שאם אתם מתכוונים לשים אותו בחדר שינה, הוא לא עשוי להיות מטרד. אם יש לכם ארון חשמל גדול, תוכלו למקם אותו שם בנוחות ולחבר אותו באופן ישיר אל הראוטר שלכם, על מנת ליהנות ממהירות העלאה והורדה הגבוהה ביותר. כאן מדובר גם בחסרון: מהירות הכונן תלויה במהירות האינטרנט שלכם. אם אתם מחוברים לסיב אופטי, התמזל מזלכם ותוכלו להנות משרת שמגיע לביצועים זהים לשל אפל, מיקרוסופט וגוגל. אם לא, הביצועים עשויים להיפגע.

לוקחים אחריות על המידע והפרטיות

הכונן מתפקד כמו שרת פרטי: המשתמש הממוצע יוכל ליהנות מגיבוי המידע שלו בענן שלו, כך שבכל רגע הוא פשוט מנתק את הכונן מהאינטרנט, ושומר על המידע בדרך הכי מאובטחת שיש. והמשתמש המקצועי יוכל להקים שרת אחסון לאתר, שרת מיילים והרשימה אינסופית. בין לבין, אפשר גם להשתמש בכונן בתור נגן מדיה, כך שאם יש לכם טלוויזיה חכמה, תוכלו להתחבר לשרת המדיה הפרטי שלכם וכך לנגן סרטים מתוכו. כמובן שהאפשרות הזאת מיועדת בעיקר למי ששומר סרטים ב-4K, או מוזיקה באיכות FLAC, שכן מעבר לכך, ספוטיפיי ונטפליקס יעשו את העבודה בצורה נוחה יותר.

הכל נשמר בענן שלכם, וגם נגיש דרך האפליקציה או הממשק האינטרנטי. הגיבוי נעשה בצורה פשוטה ומהירה, ואם אתם חוששים מכל נושא הפרטיות, או רוצים לקחת אחריות על המידע שלכם, הרי שהכוננים מסוג זה הם הטובים ביותר שיש. התמונות, הסרטונים וכל המידע הרגיש ביותר יהיה שמור אצלכם ולא אצל חברה אחרת. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון ולספק תנאי עבודה אופטימליים לכונן, כמו מקום מוצל ולא חם במיוחד, על מנת שביצועיו לא יפגעו ולא תהיה פגיעה בטווח הארוך.

ממשק סיינולג'י. צילום מסך, צילום מסך
מערכת הפעלה בתוך מערכת הפעלה./צילום מסך, צילום מסך

ממשק נוח עם מגוון רחב של אפליקציות

מצאתי רק חיסרון אחד בממשק עם הסמארטפון: ריבוי האפליקציות. יש כל כך הרבה אפליקציות לכונן, ואי הסדר בהתאם. רק על ידי חיפוש בגוגל, הצלחתי להבין שאפליקציית גיבוי התמונות (הפונקציה המתבקשת והחשובה ביותר), נקראת בשם DS Photos. האפליקציה עצמה בנויה בצורה טובה ונוחה, ולמרות שאופן ההרכבה והחיבור של הכונן עשויים לפגוע באטרקטיביות של המוצר (שלא בצדק), הממשק עם הסמארטפון התבצע בצורה נהדרת, לרבות אפליקציות שבנויות בצורה נוחה ופשוטה. מכל מקום בעולם, ברגע שהסמארטפון התחבר למטען ולאינטרנט האלחוטי, החלה לפעול אפליקציית הגיבוי ויש משהו מרגיע יותר בידיעה שהמידע נמצא אצלנו, ולא בשרתים של אפל או גוגל.

גם הממשק האינטרנטי נוח להפליא, ונראה כמו מערכת הפעלה נוספת בתוך הדפדפן שלכם. ניתן למצוא את שולחן העבודה, כפתור התחל והכל נעשה בצורה נוחה ואינטואיטיבית. עדיין, הממשק האינטרנטי מרגיש מעט כמו ממשק שמתאים למשתמש שהוא ממוצע ומעלה, ולא למשתמש שמחבר מוצר "חבר והפעל". באתר ניתן לראות מה מצב הכונן, האם הוא פועל כשורה, לחפש אפליקציות להורדה מחנות האפליקציות של סיינולג'י ועוד. עוד לכונן לא מעט אפליקציות שימושיות כמו אפליקצייה שמאפשרת העתקת כוננים שלמים על ידי חיבור אל תוך הכונן, אפליקציית Drive לגיבוי וסנכרון קבצים ממחשבים, Cloud Sync המאפשרת הורדת התוכן שלכם מהענן של אפל או גוגל ועוד.

כונן מצויין שמנגיש את התחום לקהל נוסף

הכוננים האלו אינם מיועדים לכל אחד, כאמור, במיוחד לא לכאלו שמחפשים מוצר שמתחבר לחשמל ומתחיל לפעול מיידית. הוא דורש מעט התעסקות, אך מדובר בהתעסקות חד פעמית וברגע שהכל מחובר, הוא עובד כמו שעון שוויצרי. הממשק של סיינולג'י תוכנן בקפידה, האפליקציות מצויינות ברגע שמוצאים אותן, והוא עושה את העבודה שלשמה הוא נוצר. לחברה עבר מרשים בתחום, ורואים את זה בא לידי ביטוי במוצר.

הכונן שהגיע אלינו מדגם DS218j, מאפשר חיבור של שני כוננים קשיחים. מדובר במוצר שמתאים יותר למשתמש הביתי ופחות למקצועי. הוא עולה 980 שקלים והוא מאפשר חיבור של שני כוננים קשיחים כשכל אחד נע החל מ-205 שקלים לטרה אחד. כלומר, עם שני כוננים קשיחים, הוא יעלה לכם 1,400 שקלים. זה לא זול, אך למי שמחפש כונן קשיח שעושה הרבה יותר מגיבוי פשוט לתמונות, הוא עשוי למצוא את הכונן של סיינולג'י בתור הטוב ביותר. מדובר באחד המוצרים שהכי נהנתי לבדוק, במיוחד מאחר והוא מציע אינספור שימושים.

  • עוד באותו נושא:
  • כונן קשיח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully